• lilsis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Fick höger äggledare med levande embryo uttaget i fredags morse. Idag börjar livmodern förbereda sig för mens så med lite tur kan vi snart försöka igen. Har fått väldigt lite information från sjukhuset, känns inte så bra. Enda anledningen till att mitt X upptäcktes är att jag fick ett privat VUL för jag var orolig, gynakuten rådde mig att avvakta trots upprepade ensidiga smärtor och bruna flytningar.

• lilsis

Går runt och väntar på äl. Här fortfarande hcg i urinen så älstickorna ger fullt utslag, jättefrustrerande!! Imorgon är det första dagen tillbaka på jobbet, varit hemma i två veckor nu.

• lilsis

Omöjligt med hypo är att ta i. Jag har blivit gravid både behandlad och obehandlad.

• lilsis
    mariekarolina skrev 2013-12-16 12:22:13 följande:
    Ja, omöjligt verkar de ju vara långt ifrån Men så fick jag höra ifrån 2 olika läkare. När du var obehandlad, fick du behandling under graviditeten då?
    mariekarolina.blogg.se ~ Felicia 110806 ~ Utomkveds juni -13

Njäe det var inte meningen så jag gjorde abort. Under 1 har jag fått lära mig om man ska bli på smällen. Mitt är pressat till under 0.5 nu och jag mår hyfsat.
  • lilsis

Jag "laddar" inför nyår eller strax innan.
    Det tråkiga är att det bör vara den äggledarlösa sidan som släpper ägg den här gången...

Det går verkligen upp och ner med humöret. Ena dagen så är allt toppen och nästa så känns det som att det aldrig kommer att ta sig.

Vilket är ganska fånigt eftersom X kom till på tredje försöket...

• lilsis

Jag har fyra ärr och kan tänka mig att "bikiniärret" kommer spänna en del när/om det blir bebismage på riktigt, det är ganska tjockt och ojämnt.

Går runt och väntar på BIM, det är drygt.

• lilsis
    tusa skrev 2014-01-07 18:01:14 följande:
    ...vänta är alltid drygt...är det inte på det ena, är det det andra i denna bebissväng  När har du BIM? Hoppas tiden får gå fort!

Om en vecka ungefär, hade Äl den 2a tror jag.
  • lilsis
    Pemberly skrev 2014-01-11 10:42:32 följande:
    Tråkigt att så många inte tycker att de fått bra bemötande. Jag tycker att jag alltid fått bra bemötande på gynakuten i Uppsala både i samband med mitt X och vid missfall och när jag under åren ett antal gånger hört av mig och varit orolig för att ha fått X igen (senast nu i veckan då jag fick tid för undersökning dagen efter jag ringde)

Gynakuten i Uppsala tog inte emot mig förrän efter jag fått en remiss och den fick jag trycka i handen på en sköterska. På OP har dexsen inte informerat mig om vad de har gjort, framtiden osv. Så idag träffar jag privat gyn.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3