• lilsis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Gynekologen idag förklarade bra vad de gjort osv. Han gjorde även ett VUL och livmoder och äggstockar ser helt normala ut. Vänster äggledare är lite gömd bakom mitt stjälkade myom men det är inget problem. Så fort jag har plussat ska jag ringa de för ett tidigt VUL i slutet av v6. Testade negativt imorse men ingen mens så det kan fortfarande ha tagit sig den här månaden, bara att vänta och se.

• lilsis

Ingen mens, inget plus. Har mensvörk men det hade jag igår också och jag brukar inte ha det i förväg men vem vet...

• lilsis

Just nu ägglossning på dag 17 och så mens 14 dagar senare. Ungefär så jag hade innan jag började med p-sprutor.

• lilsis

Jag tror att vi ger det ett försök till och gör sen en fertilitetsutredning. Jag blir snart 33 så tiden börjar ju springa ikapp en. På VUL så ser allt normalt ut men det går väl inte att se till 100% hur den kvarvarande äggledaren ser ut, jag antar att den är spolad vid op eftersom den är beskriven som UA i journalen.

• lilsis

Har använt ägglossningsstickor sedan första försöker i somras...

• lilsis
    Kingston skrev 2014-01-29 18:44:39 följande:
    Lilsis: jag kör med cb äl-test och har inte fått något utslag alls :( har det hänt dig? Blir knäpp på den här följetången snart asså... Sanla: vågar inte svara för hur det är generellt. Men för mig verkar det vara så att endometrios är en bidragande faktor till mitt X. Men då på äggledare och inte på äggstockar. Tyvärr gör man inte mkt åt det... Utan det är isf IVF som gäller om det inte skulle fungera på naturlig väg.

Nej kör bara testlagret. Har haft D-vitaminbrist och efter att jag börjat äta 4000ie/dag så får jag mycket(!!) starkare utslag på testlagret och det skulle nog räcka till CB också.
  • lilsis

Äl i torsdags och sen lördag/sön känns den vänstra (kvarvarande) äggledaren öm. Det skulle kunna vara höften också men det är ju inte första tanken. Igår och idag har jag mått illa på morgonen också. Kluvet... BIM 13/2.

• lilsis

Kan de inte frysa de kvarvarande? Har bara kollat med Äl-sticka idag på em och det visar ingenting. Tror jag väntar in BIM innan jag kollar igen.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3