• acinna

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Mmmbop: Japp, jag fick inte spola äggledarna... Sökte via ett annat landsting som jag skulle haft telefontid med idag, men jag avbokade den tiden eftersom jag redan var gravid...

• acinna

Mmmbop: Men vårt landsting sa blankt nej redan vid frågan, och då sökte vi oss vidare... Nu har vi ingen anledning på ett tag, och det var därför vi tackade nej till telefontiden. Men det landstinget brydde sig i alla fall.

• acinna

The Hermit: Välkommen hit, och ja, det är uppmuntrande att höra att det lyckas efteråt!

• acinna

Har varit på ett nytt VUL idag, och vi kunde se det lilla hjärtat picka idag!!! Men läkaren vill träffa oss igen om två veckor för att kunna mäta fostret ordentligt. Han pratade om att fostret var som i vecka 6 idag, och vi är i vecka 7+0 idag. Känns skönt för läkaren var påläst om mig och mitt X och ville följa upp det vidare, trots att vi vet att pyret sitter i livmodern denna gången.

Men vad mat kan vara äckligt just nu! Äter ofta och lite, blir tvärmätt och sedan halvt illamående. Idag gick det inte att äta schnitzel som sambon så ordentligt lagat till... Hoppas att det stannar på detta stadiet och inte en massa kräkande eftersom det verkligen är något av det värsta jag vet!
    Idag luktade dessutom kattmaten så äckligt, och imorse var jag tvungen att börja äta innan kattern fick mat, vilket annars aldrig händer... 

• acinna

MmmBop: Jag hoppas det löser sig nu! Vore så hemskt om du skulle behöva opereras istället...

RaraS: Jag skulle vänta en dag eller två innan jag testade. Men, känner du igen dig sedan ditt X? Håller tummarna för att det är ett + och inget annat! 

• acinna

RaraS: Det skiljer mycket mellan landsting till landsting vilken metod de väljer. Här är absolut sista utvägen att ge cellgifter. De vill inte ge friska kvinnor cellgifter. Jag trodde jag skulle vakna med en äggledare mindre, för det var det de pratade om innan operation. Men... När jag vaknade så sa de att de lämnat äggledaren i alla fall, för den var inte så skadad som de först trodde. Men de vill inte riktigt tala om vilken risk det är att ett nytt ägg fastnar i samma igen.

Fast jag log faktiskt när läkaren som gjorde VUL igår sa att allt faktiskt inte alltid hänger på förtängningar i äggledarna utan att man kan ha för långsamma ägg också. Han trodde att det var ett långsamt ägg som fastnat på mig. Det var en ny förklaring, men säkert helt sann. 

• acinna

RaraS: Ja, att alla våra foster varit underutveckalde är bara förnamnet. Vid vårt X hade jag ett hcg-värde på strax under 1600 i vecka 10+0. Nu tog de prover igen och i vecka 6+0 hade jag ungefär 16000! Och då var det i underkant för 6+0...

Gillar också förklaringen med långsamma ägg som fäster för tidigt. Har hört talas om långsamma spermier, så varför inte ägg?!? 

• acinna

Lycka82: Grattis!!! Blev helt varm när jag läste det. Gör som jag gjorde, kräv att få ta två hcg-tester med två dagars mellanrum tidigt! Mitt första tog jag på 5+5, och då låg det på 8000, och det tyckte de var bra! Andra låg på16000.
    Har du höga värden tidigt är chansen att det sitter rätt denna gången betydligt större, och dubblar det på två dagar är chansen ändå större. 

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3