• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Ja! Bilder är kul!

• Mmmbop

Mika: Ditt test fastnar inte på kort eller?

Ja, sunflower, in med kortet!

• Mmmbop
    Sunflower Sthlm skrev 2011-01-02 12:18:01 följande:
    Ja, som sagt. Det är taget med en iphone så kvaliten är ju ganska dålig. Ser inte alls ut som en streck nu ju... syns mer i verkligenheten dock...

Ser ni nåt alls?

Ååh! Det är ju ett plus! Grattis!! Keep us updated!

Mika: Jag förstår verkligen om du vill ta en paus. Vi kanske åker ner samtidigt i slutet på februari då! Jag hoppas iaf att det kommit igång tills dess.

Hur snabbt fick ni andra ÄL efter x:et? Någon som kollade med stickor?
  • Mmmbop
    Mika1980 skrev 2011-01-02 17:15:27 följande:
    Ni är gulliga :) Nu har jag tagit en långpromenad och inhandlat ett RFSU testa tidigt, bara för att komma hem och upptäcka lite rosa i trosan. :/ Ja ja, nu vet jag åtminstone och den här hemska pms:en släpper förhoppningsvis nu. Bara att fortsätta försöka, hoppas att höger äggstock tänker fortsätta producera äggblåsor nu - för pergotime vill jag inte försöka med igen.
    Jag läste om en tjej som tagit Pergo, det gjorde att hon fortsatte producera flera ägg, flera månader efter. Vi håller tummarna att det blir så för dig också! Köp Glandin också, jag har hört att den gör slemhinnan tjock och fin.

Jag vet att det säkert låter krystat och hemskt, jag tycker samma när jag har dåliga dagar, men jag tror verkligen, verkligen du kommer hålla din bebis i famnen snart! Det måste vara din tur snart. Så är det bara.

Jag har samma som du, jag har nästan alltid min mens 16 dagar efter ÄL. Så jag räknar BIM på dag 16. Däremot hoppas jag att man plussar tidigare såklart. Skicka gärna med illamåendet från helvetet också så man vet.

Själv önskar jag mig en regelbundnare cykel, min varierar fortfarande från 29-39 dagar trots att jag är över 30 år! Eller rättare sagt min ÄL varierar från dag 13-23, eftersom mensen alltid kommer 16 dagar efter. Det gör det väldigt svårt att planera sina resor till Danmark. Men jag ska inte klaga. Jag är ruggigt imponerad över dig! Du klarar det här! Det skulle vara grym kul att bli gravid samtidigt! Jag håller tummarna nu.

Säg till om du vill ha numret till min gyn. Vad som helst som hjälper!

Kram
  • Mmmbop
    Mika1980 skrev 2011-01-02 18:20:38 följande:
    Tack söta Mmmbop, jag ska försöka tänka mer positivt, och samtidigt ägna lite energi åt annat än att försöka bli gravid också. Har bestämt med en kompis att vi ska gå ut på fredag, måste komma ut och vara lite social om jag någonsin ska kunna träffa min framtida fru :)

Skulle vara jättekul om vi blev gravida samtidigt, ska du åka i mars?
    Går du hos en privatgyn? Jag har tid hos en läkare på Mama Mia i februari, de ska ju vara både gay- och singelvänliga :)

Har iaf bestämt mig för att ta bort önskemål om ögonfärg, hårfärg osv på donatorn - och låta kliniken välja efter kvalité istället. Och kanske borde man inseminera x 2 nästa gång?

Glandin...det var Omega 7 väl? Köpte något liknande på hälsokosten för ett par veckor sedan.

Kram
    Ja, en fru skulle ju inte vara helt fel om du lyckades håva in i år också =) Själv har jag lagt kill-jakten på hyllan för ett tag... Men jag har alltid vara urkass på förhållanden och trivs bra som singel just nu. Jag har på något sätt fått för mig att det kanske är lättare att träffa en tjej än en kille när man är mitt uppe i detta, men jag har antagligen fel. Jag har bara fått för mig att nämner man barn för en kille närmare i tiden än fem år efter första dejten lägger dom benen på ryggen och springer. Ett ex till mig grät faktiskt när vi trodde att jag var gravid en gång. Ända gången jag någonsin såg honom gråta. Tragiskt. Men tjejer kanske är precis lika besvärliga som killar =)

Jag ska också gå till MamaMia innan inseminationerna, jag hade tur förra gången som lyckades pricka, och faktiskt hade ÄL då. Men jag vill inte chansa igen. Dessutom har jag ju bestämt att jag inte inseminerar förens efter spolningen om det inte är ägg på höger. Så det måste jag också kolla innan.

Jag hoppas verkligen jag har ÄL innan 26 februari för då åker jag och mamma till Teneriffa, det skulle vara gött om jag kunde åka och inseminera innan dess. Men vem vet efter X:et =) Annars blir det efter. Men i närheten av mars hoppas jag. Då har det ju gått tre månader sedan jag fick Metotrexatet också. Bra att vara safe.

Detta hittade jag om gurkfröolja som Glandin innehåller:
    GLA
    Gammalinolensyra, gamolensyra, C 18:3 (18 kolatomer: 3 dubbelbindningar)
    Engelska namn: Gamolenic acid, (ZZZ)-octadeca-6,9,12-trienoic acid
    • Förekomst: Rikligast i gurkörtsolja (över 20 %). Bildas i kroppen av linolsyra och bildar i sin tur DHGLA, arakidonsyra och prostaglandiner och stimulerar också kroppens egen produktion av prostaglandiner.
    • Beskrivning: Omega-6-fettsyra.
  • Mmmbop
    Mika1980 skrev 2011-01-02 18:55:54 följande:
    Har inte någon erfarenhet av hur killar reagerar i sådana situationer, men dessvärre verkar de flesta tjejer dra öronen åt sig om man berättar om sina barnplaner, så tjejer är inte mkt bättre :) Att man vill ha barn brukar inte vara några problem, så länge man kan tänka sig att vänta i ett par år och se hur det eventuella förhållandet utvecklas. Men att inleda dejtandet med att säga att man planerar att åka till storken ensam, men ändå vill dejta - det brukar inte vara så framgångsrikt *s*
    Hehehe... Ska testa det som raggningsknep nästa gång jag är ute. Kan bli riktigt roligt att se deras miner...
  • Mmmbop
    Sunflower Sthlm skrev 2011-01-03 10:17:04 följande:
    Ja, ni hade ju rätt allihopa. Visst var det ett plus. Glad Tog ett digitalt test imorse.

Ringde precis min gyn och nästa tid som jag kunde få var nästa onsdag 12 jan (!). Eftersom det är helger den här veckan fanns det ont om tider men måndag hade ju varit att föredra helt klart. Men sköterskan skulle prata med läkarna och fråga om de tyckte att jag behövde komma tidigare än nästa onsdag, i så fall skulle hon fixa en tid. *suck* Hon skulle ringa tillbaka under dagen. Ångest!
    Jag förstår att det är frustrerande att vänta, men och andra sidan så ser man ju mer ju längre du gått. Är det väldigt tidigt kan det ju vara svårt att se något alls.

Hoppas allt ser bra ut!
  • Mmmbop

Jobbigt Mika, hoppas du får besked snart!

Jag tror jag är på väg att sluta blöda!! Äntligen! Kommer bara lite i trosskyddet och lite på pappret. SJU veckor har jag blött.... Nu får det vara nog =)

Love is everything: Då ligger vi väldigt lika! Spännande! Fast min cykel kan vara väldigt lång så vi får se.

Jag testar med testlagrets stickor och när det börjar öka går jag över till CB "glada gubben".

• Mmmbop
    Mika1980 skrev 2011-01-03 21:18:45 följande:
    LillaFrugan: När jag hade X så testade jag svagt positivt på BIM, hade lite rosa flytningar dagen innan och några dgr efter. Blöda började jag göra i v.6. Jag är inte så rädd för att det är ett nytt X faktiskt, jag känner ingenting alls på höger sida (där jag har en äggledare)..visserligen är det väl alldeles för tidigt att kunna känna något ändå, men däremot har jag ganska ont/ilningar på vänster sida om blygdbenet. Och jag har känt av hugg och stickningar från vänster sida i ca 1 1/2 vecka - och där har jag ju ingen äggledare så därför blir jag inte rädd :) Molvärken..som är som riktig mensvärk har jag haft i tre dagar nu, brukar bara ha det samma dag som jag får mens.
    Fattar inte vad det är för fel, det är så tröttsamt att kroppen inte bara kan fungera som den "ska", jag vill ju försöka snart igen men då måste ju mensen komma först.
    Det kan inte vara biverkningar av alla hormoner du stoppat i dig då? Vad står det i FASS?
  • Mmmbop

Så här står det om vagitorierna:

Följande vanliga biverkningar drabbar mellan 1 och 10 av 100 användare:

Huvudvärk

Spänd buk (svullen buk)

Buksmärta

Illamående

Livmoderkramper

Följande mindre vanliga biverkningar drabbar mellan 1 och 10 av 1 000 användare:

Yrsel

Sömnlöshet

Diarré

Förstoppning

Urtikaria (allergiska hudutslag)

Klåda

Vaginala rubbningar (t ex obehag, brännande känsla, flytning, torrhet och blödning i slidan)

Svampinfektion i slidan

Bröstrubbningar (t ex smärtor i brösten, svullna och ömma bröst)

Klåda i underlivet

Perifert ödem (svullnad på grund av vätskeansamling)

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3