Mika1980 skrev 2011-01-02 18:20:38 följande:
Tack söta Mmmbop, jag ska försöka tänka mer positivt, och samtidigt ägna lite energi åt annat än att försöka bli gravid också. Har bestämt med en kompis att vi ska gå ut på fredag, måste komma ut och vara lite social om jag någonsin ska kunna träffa min framtida fru :)
Skulle vara jättekul om vi blev gravida samtidigt, ska du åka i mars?
Går du hos en privatgyn? Jag har tid hos en läkare på Mama Mia i februari, de ska ju vara både gay- och singelvänliga :)
Har iaf bestämt mig för att ta bort önskemål om ögonfärg, hårfärg osv på donatorn - och låta kliniken välja efter kvalité istället. Och kanske borde man inseminera x 2 nästa gång?
Glandin...det var Omega 7 väl? Köpte något liknande på hälsokosten för ett par veckor sedan.
Kram
Ja, en fru skulle ju inte vara helt fel om du lyckades håva in i år också =) Själv har jag lagt kill-jakten på hyllan för ett tag... Men jag har alltid vara urkass på förhållanden och trivs bra som singel just nu. Jag har på något sätt fått för mig att det kanske är lättare att träffa en tjej än en kille när man är mitt uppe i detta, men jag har antagligen fel. Jag har bara fått för mig att nämner man barn för en kille närmare i tiden än fem år efter första dejten lägger dom benen på ryggen och springer. Ett ex till mig grät faktiskt när vi trodde att jag var gravid en gång. Ända gången jag någonsin såg honom gråta. Tragiskt. Men tjejer kanske är precis lika besvärliga som killar =)
Jag ska också gå till MamaMia innan inseminationerna, jag hade tur förra gången som lyckades pricka, och faktiskt hade ÄL då. Men jag vill inte chansa igen. Dessutom har jag ju bestämt att jag inte inseminerar förens efter spolningen om det inte är ägg på höger. Så det måste jag också kolla innan.
Jag hoppas verkligen jag har ÄL innan 26 februari för då åker jag och mamma till Teneriffa, det skulle vara gött om jag kunde åka och inseminera innan dess. Men vem vet efter X:et =) Annars blir det efter. Men i närheten av mars hoppas jag. Då har det ju gått tre månader sedan jag fick Metotrexatet också. Bra att vara safe.
Detta hittade jag om gurkfröolja som Glandin innehåller:
GLA
Gammalinolensyra, gamolensyra, C 18:3 (18 kolatomer: 3 dubbelbindningar)
Engelska namn: Gamolenic acid, (ZZZ)-octadeca-6,9,12-trienoic acid
• Förekomst: Rikligast i
gurkörtsolja (över 20 %). Bildas i kroppen av linolsyra och bildar i sin tur DHGLA,
arakidonsyra och prostaglandiner och stimulerar också kroppens egen produktion av prostaglandiner.
• Beskrivning: Omega-6-fettsyra.