• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

För Pergo:

Mycket vanliga (förekommer hos fler än 1 av 10 användare): Blodvallningar, förstoring av äggstockarna.

Vanliga (förekommer hos fler än 1 av 100 användare): Huvudvärk, yrsel, illamående, kräkningar, buksmärtor, onormal underlivsblödning, blåsbildning på äggstockarna, ömmande bröst, nervositet, sömnlöshet, synstörningar.

Du kanske har fått förstoring av vänster äggstock, kanske många blåsor där som gör att du får ont på vänster sida?

Hoppas verkligen du får må bättre snart!!
  • Mmmbop
    Sejda79 skrev 2011-01-04 12:49:00 följande:
    Har precis kommit in rån VUL som visade ett litet pickande hjärta på alldeles rätt ställe Skrattande

Tack alla ni som höll tummarna!!!
    Grattis!
  • Mmmbop

Vilka är inte gravida nu? Vi börjar kännas i minoritet, vilket iof är positivt!

• Mmmbop

Lite deppig idag, det är jättekul att alla plussar men jag kan ju inte ens försöka förens i slutet på februari. Det är inte ens nära! Funderar på att ta uppehåll från FL fram tills dess... Så man får lite normalt liv tills dess =)

• Mmmbop

Ja, det är klart jag stannar =) Jag vill ju egentligen veta hur det går för alla! Och det ÄR roligt att det händer lite (massor av) positiva saker i tråden också såklart! Det ska bli spännande att se era UL-bilder och höra hur ni mår.

Får väl skriva upp mig på listan också, men det blir ett myyyycket preliminärt ÄL- och BIM-datum för min del. Jag vet ju inte ens från månad till månad.

Jag vet att jag är lite mesig i gruppen här =) Rena rookien jämfört med en del av er andra. Men man vill ju så gärna bara köra igång! Men jag vet ju att ni vet precis hur det är. Tack för allt support!

BIM

Mika1980: 1/1-2011 (försök 2 efter X)

RaraS: 6/1-2011 (försök 2 efter x)

LillaFrugan: 24/1-2011  (Försök nr 4)

Mmmbop: ~25/2-2011 (försök 2 efter X)

Gravida:

• Mmmbop
    RaraS skrev 2011-01-04 18:43:08 följande:
    Det här om svaga plus/streck sent...

...jag har läst lite om det, för att det oroade mig grymt mycket. Men kvinnor ökar ju hcg olika fort. Vissa fördubblar varannan dag och vissa på mer än var tredje dag. Och kvinnor överför hcg till urinen olika bra. Dvs man kan ha hög halt hcg i blodet även om det inte är lika hög halt i urinen.

Vid mitt X hade jag ett mycket svagt + på BIM. Men då mådde jag skitdåligt redan dagen efter ÄL. Min tolkning är att ägget fäste redan då och hade ju då 14 dagar på sig att öka sitt hcg till mätbar nivå. Om man blir gravid normalt så fäster ju ägget efter cirka en vecka så om man har svagare + än vid sitt X så tror jag inte man ska automatiskt ska bli orolig eftersom ägget i livmodern har haft kortare tid på sig att öka hcg:t i blodet.

Hoppas ni förstod vad jag ville säga....det är såklart alltid skönt med ett starkt tydligt streck, men ett svagt streck behöver ju absolut inte betyda problem i alla fall!
    Jag har faktiskt precis samma teori som du men angående symptomen. För jag tyckte jag fick symptom alldeles för tidigt! Trodde jag inbillade mig. Men reda  fyra dagar efter inseminationen hade jag grymt ömma bröst och en vecka efter var det klart märkbart när jag tränade (orkade ingenting). Jag har också antagit att eftersom ägget inte behövde färdas så långt och därmed fäste snabbt så fick jag symptom "för fort". Sedan plussade ju inte jag förens långt efter BIM, så jag "kissar" nog ut lite för lite också.

Men man kan ju plussa supersvagt på BIM och ändå vara "ok" eftersom ägget fäster mycket senare precis som du skriver.
  • Mmmbop

Mika1980: 1/1-2011 (försök 2 efter X)

RaraS: 6/1-2011 (försök 2 efter x)

Miny: 7/1-2011 (försök 11 efter X)

LillaFrugan: 24/1-2011  (Försök nr 4)

Lemis: 2/2-2011 (försök nr 1 efter X)

Mmmbop: ~25/2-2011 (försök 2 efter X) X vänster, Metotrexatbehandlad 1/12-10. Båda ÄL kvar

Gravida:
    ewaulrica planerat snitt 14/4 2011 gravid efter 9 försök, ca 1 år efter X

Acinna BF 19/7 2011, gravid på första försöket efter X

LYCKA82 BF 16/8 2011

• Mmmbop
    Sunflower Sthlm skrev 2011-01-04 22:02:50 följande:
    Jaha, det var det. Nu kommer det lite bruna flytningar när jag går på toa. Fan, fan, fan!
    Åh! Nej, nej, nej!! Hoppas det bara är "vanliga" flytningar som man kan ha!! Tänker på dig massor! Även om det är normalt så kunde väl alla i den här tråden slippa, av rent psykologiska skäl!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3