• Lappgeten

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Nästa veckan kommer vi att börja med IVF-behandlingen. Först med spray och sen med sprutor.
    Skönt att äntligen få komma igång men det känns rätt skrämmande samtidigt. Jag hoppas jag inte ska må alltför dåligt av behandlingen.
    Jag tycker dessutom att det är lite jobbigt att andra måste vara inblandad i det mest privata som att försöka få barn, men det är nog bara att slå bort de tankarna och gilla läget...

Årets lamm och killingar har börjat komma, så skönt att få något annat att tänka på =)

• Lappgeten

Supers- Kul att du också är på gång att starta med IVF. Börjar du också med spray? Jag har problem med sprutor så jag misstänker att det kommer att bli en pärs men tjurigheten är större än rädslan.

Skeppskatten- Usch,  jag känner igen så väl. Hoppas det går bra för dig!

Acinna- Huga vad jobbigt med ett sånt litet barn som blir sjukt. Hoppas ni får hålla er friska nu!

• Lappgeten

Lemis- Självklart kommer vi ihåg dig. Usch vad jobbigt att dottern har ett sånt stort hjärtfel, jag lider verkligen med er. Hoppas ni får så bra vård det bara går och att lilltjejen mår bra. Det måste vara jättetufft att få ett barn med hjärtfel. Skickar kramar till er!

Imorgon börjar jag med sprayen, det ska bli jättespännande. Runt helgen kommer det dessutom att bli lamm-boom på gården har jag räknat ut.  Hoppas jag inte mår allt för dåligt =)

• Lappgeten

Nu svarar jag kanske lite sent men jag föredrar alla gånger operation. Då är det liksom avklarat istället för att gå och vänta på att sprutan ska fungera och att kroppen ska fixa det själv. Plus att det ganska ofta blir operation ändå. Och är äggledaren dålig är det bättre att bli av med den så blir det inga fler utomkved i den.

Jag har fått cellgift en gång och blivit opererad två gånger men nu är jag helt äggledarelös i stället.
    Väntar nu att det ska bli lördag och att vi ska få tillbaka en start rackare i i vårt första IVF-försök.

• Lappgeten

Vi gjorde äggplock i måndags, fick ut 13 ägg varav 7 st blev befruktade som de valde att långtidsodla. Om inget går snett får jag tillbaka ett embryo imorgon och jag hoppas även att fler överlevt så att de kan frysa ner.

Lily, det finns alla versoner. Väldigt många i den här tråden har blivit gravida direkt efter eller iallfall inom ett halvår efter. Men för några har det gått tyngre för, mig tex som nu tre år efter första utomkvedet nu gör IVF. Det enda som hänt sen dess är fler utomkved.

• Lappgeten

Tack kanske4a för att du är så positiv men det är ungefär 30 % chans att jag blir gravid.... =)

• Lappgeten

Jag fick tillbaka ett långtidsodlat embryo i lördags och flera till frysen. Det känns jätteskönt att slippa gå igenom behandlingen igen om det här försöket misslyckas.

Lycka till Supers, hoppas du får fram många fina ägg!
    Äggplocket gick jättebra tycker jag, kändes betydligt mindre än jag väntat mig.

• Lappgeten

Pemperly- Åhh vilken tur att att embyrot fortsatte dela sig, det måste vara en stark rackare! Lycka till, hoppas den fäster och vill stanna kvar!

Supers- Hoppas det går bra med sprutorna och att du får fram en lagom mängd fina ägg =)

Hjärtat78- Grattis till graviditeten! Jag beundrar dig som orkar göra så många IVF. Jag vet inte riktigt om det verkligen är så att man kan blockera att kunna bli gravid men ifall man mår väldigt dåligt kan det kanske gå sämre. I mitt fall så var min kvarvarande äggledare helt blockerad och månaden efter de spolade de fick jag även ett utomnkved i den så den är också bortopererade. Men ska jag vara ärlig kändes allt mycket bättre när även den var borta, då kan det aldrig hända igen och så vet jag att vi inte kan bli gravida naturligt (stressen borta). 
    Vilken lyx ni har i ert län med tre finansierade försök, här i norr är ett ett försök och ett frysförsök. Men det har diskuterats fram och åter så nu tror jag att man får ett till fulltständigt försök ifall inget kunde frysas ner.  

I fredags fick vi brev från kliniken att de hade fryst ner sex st långtidsodlade embryon. Känns som att vi helt plötsligt har ett bra läge för jag vill verkligen inte gå igenom en hormonbehandling igen. 
    Nu har jag ruvat i 9 dagar och dagarna släpar sig fram, jag vill veta nu men tänker hålla mig till testdagen om en vecka om jag inte börjar blöda dvs. Jag hoppas och hoppas nu =)          

• Lappgeten

För första gången har jag fått ett positivt graviditetstest och jag vet att det sitter på rätt ställe =)
    Svårt att förstå och att ta in och nu hoppas jag verkligen att allting går vägen.

Supers- Lycka till med äggplocket! =)

• Lappgeten

Tacl för alla gratulationer! Det värmer verkligen och speciellt när det kommer ifrån er som vet vad vi gått igenom.
    Igår var vi på VUL och fick se ett hjärta ticka, så nu börjar det kännas som på riktigt. Jag hoppas verkligen det går vägen nu!

Supers- Nej, vad fruktansvärt. Usch jag förstår hur det känns. Hoppas ni finner styrka att gå vidare och att nästa behandling går vägen. Skönt att ha tre försök. Här i norr är det ett IVF-försök och ett frysåterförande...

Sunflower- Självklart kommer jag ihåg dig! Jag tror det sitter på rätt ställe nu, lycka till!       

• Lappgeten

Hej tjejer!
    Tittar in en sväng så att ni vet att jag lever. Det går bra för oss, jag har nu gått in i vecka 21 och mår nu riktigt bra. I början av graviditeten mådde jag verkligen piss på alla sett som gick tror jag.
    Förra veckan var vi på RUL och såg en livlig krabat som sparkade och boxade hela tiden =)
    Jag är otroligt glad över  att IVF fungerade för oss och tacksam att vi kommit dit vi är nu.

Sköt om er!    

• Lappgeten

Supers- Lycka till! Hoppas verkligen att den vill fästa och att ruvningstiden går fort!!

Alexandra- Grattis till dottern!

• Lappgeten

Vad ledsen jag blir för er Supers. Hoppas ni hittar kraft att fortsätta!
    Hade inte vårt IVF fungerat vet jag inte vad jag gjort, det hade varit fruktansvärt jobbigt.  

• Lappgeten

Den 7/1 föddes äntligen våran lilla Rut. Nio dagar över tiden och fyra år efter första utomkvedet.

Det mesta känns fortfarande ganska overkligt men vi är otroligt glada över vår dotter.

Vad tråkigt att det är så många nya i tråden, hoppas ni får bra hjälp och snart får ert efterlängtade barn. Jag har haft jättestort stöd av tråden och tyvärr är jag en av de som varit med väldigt länge. Jag fick första utomkvedet januari 2010, missfall 2011 och utomkved igen  2012 och opererat bort bägge äggledarna så Rut fick vi via IVF.

• Lappgeten

Tack, vad ni är gulliga! Vi är verkligen jätteglad över våran Rut. Hon är verkligen ett bevis på att man inte ska ge upp även om vi var nära många gånger!

Supers- Hoppas du får ordning på cystan och får göra FET. Den här gången måste det gå vägen!!

Tusa- Lycka till med IVF. Hoppas det gått bra och att du ruvar nu!

Kanske4- Lycka till med utredningen!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3