Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Minkärlek09:
Välkommen hit, och jag håller tummarna för att det sitter på rätt ställe denna gången!!!
Minkärlek09:
Välkommen hit, och jag håller tummarna för att det sitter på rätt ställe denna gången!!!
Minkärlek Jag hade blödningar stora som femkronor varje dag från vecka 5+2. Det håll på i några dagar, och sedan så blev det en brun blödning som varande ungefär en vecka. Sedan blev det störtblödning i tre dagar och hela livmoderslemhinnan kom ut. På VUL efter det var de helt fascinerade över att jag inte hade någon slemhinna men ändå steg hcg-värdet...
Minkärlek: Så tråkigt! Men jag håller med Mika, jag blödde också klumpar och till sist hela livmoderslemhinnan i vecka 7, men de hittade inte fostret förrän i vecka 10+0.
Mitt hcg gick också ner mellan två av mätningarna, det halverades nästan, sedan dubblades det uneären gång i veckan.
Se till att de håller koll på dig med täta mellanrum nu!!!
Minkärlek: Jag fick blödning i vecka 5+2 (2 dagar och ungefär som en femkrona varje dag, sedan bruna flytningar, och ett tryck eller egentligen mer ett obehag i vänster sida redan från början.
Hade inte ont vid undersökningar och de tryckte rejält på båda sidor. Så därför fick jag vänta 16 timmar med dropp för skrapning (de trodde att fostret satt i livmoderhalsen, men det var normala cystor) och sedan 5 dagar senare fick jag vänta 25 timmar! på titthålsoperationen, eftersom jag var för pigg! Jag frågade till sist om jag skulle säga att jag hade ont för att få åka upp på operation... Då hade jag gått 40 timmar utan att få äta eller dricka, och de hade hört mig många gånger klaga på att jag var hungrig. Dropp hade jag i 25 timmar innan operation, och 5-6 timmar till under operation och efteråt. Gissa att jag var hungrig när jag äntligen fick en torr tråkig macka och ett glas nyponsoppa.
RaraS: Livet är oki både med eller utan graviditet. Fantastiskt väder och det har snöat hela dagen och kommit nästan 10 cm. sambon jobbar denna helgen och jag har fått slöa och göra så lite som möjligt i två dagar. Känns bra att få ladda batterierna, men jag kommer att vara lika trött imorgonkväll som innan i alla fall...
Din tur kommer, det är jag säker på! Och när den gör det kommer du att ta vara på varje minut av den!!! *håller tummarna för er*
Minkärlek: De tittade efter blod i buken varje gång, och jag träffade 5 läkare, gjorde 7 VUL och säkert 25 blodprover på denna tiden. Och så fick jag flera diagnoser.... Pågående missfall, MA, fostret i livmoderhalsen och till sist, efter operationen, X... Det tog nästan 5 veckor, och jag hade då hunnit vara på akuten, KK, jourtid på KK/BB/Gyn...
De är fortfarande helt fascinerade över att de inte såg det och nnu mer fascinerade över att jag inte hade ont alls, men så fick jag till sist även behålla äggledaren trots att de trodde att de inte skulle kunna rädda den eftersom jag var i vecka 0+0 (och äggledaren brukar spricka i vecka 7 som en snäll läkare talade om för mig...).
Nu fick vi tjata oss till remiss på blodprov och nytt VUL i vecka 6+0. Men det var roligt att träffa sköterskorna som hade hand om mig när jag var inlagd båda gångerna, och att jag var tillbaka på jourtid på gyn igen... Vi fick order om nytt VUL en vecka senare och då på vårt eget lasarett som vi har knappt 5 minuters gångväg till, och där fick sambon tid direkt (vecka 7+0), och den läkaren har nu skickat ny tid i vecka 9+1 för att kunna mäta fostret ordentligt. Tror att jag kommer att bli tillbakaflyttad lite eftersom han tycke fostret var ungefär en vecka för litet då, men det kan ha växt till sig nu. Det känns så bra att de är måna om att det ska gå bra denna gången! Men nervös är jag hela tiden...
10+0, ja. Hatar tangentbordet på sambons bärbara dator. Det hinner inte med mig... ;)
Denna graviditeten finns i livmodern, och ägget kom från höger äggstock denna gången. Det visade de klart och tydligt på vårt första VUL. Kändes skönt tycker jag, att veta att båda fungerar.
Jag vet inte om vänster äggledare läkt ihop rätt efter operationen, men vårt X kom från den sidan. Läkaren pratade om att äggen kan vara för långsamma så att de fäster för tidigt...
Vi har inte barn, trots att detta är vårt tredje graviditet...
Har du barn?
Jag opererades den 17 september (trodde det var den 16:e, men det var då de la in mig) för X i vänster äggeldare. Jag fick behålla vänster äggledare, och de skar bara upp den och sög ut fostret.
Nu denna graviditeten (efter mens 13 oktober) så visade de att ägget kom från höger äggstock, och inte från vänster som det vid vårt X. Därför vet jag att båda äggstockarna producerar ägg, men jag är livrädd för att vänster äggledaren inte växt ihop som den ska utan fått en ärrbildning eller förträngning. De ville inte gå in och titta eller göra en spolning... Nu ska man inte göra det eftersom jag är gravid igen...
Oj vad ni legat i här idag, tjejer! Tog ett tag att läsa genom allt.
Hoppas på plus hos er också, så att vi får sällskap!!! *håller tummarna*
MinKärlek: Skönt att höra att det troligen inte var X, trots att jag lider med dig vare sig det var MF eller X.