• acinna

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Minkärlek: Jadå, bara ägget fäst i livmodern och ingen annanstans. Man kan få MF även om det sitter i äggledaren... Hade inte du ganska låga hcg-värden?

Usch, vad pessimistisk jag lät nu, det ber jag verkligen om ursäkt för! 

• acinna

Minkärlek: Nej, det måste inte sitta i äggledaren pga lågt hcg. MF kan också ge det, eller i alla fall MA.
    Fast 2000 i vecka 6 är lågt. Jag tog hcg-prov i vecka 5+4 och då hade jag över 8000, och i 5+6 hade jag över 16000 och det ligger ändå i nederkant av deras kurvor... Tog troligen proverna några dagar tidigare egentligen eftersom de tycker att värdena var lite låga och att fostret inte var mer än 6 mm i vecka 7+0, vilket läkaren ville ha till 6+1 egentligen.

Fast... Jag hade knappt 1600 i vecka 10+0 med mitt X... Hade en fördubbling på ungefär en vecka, och hade ett hcg-värde som gick ner mellan två mätningar. 

• acinna

Jag håller tummarna för er tjejer!
    Tappa inte modet, för ni kommer att bli gravida igen. Vi (jag, sambon och vårt pyre) är förhoppningsvis en sporre för er att det faktiskt går!!!
    Och... Vi vill ha sällskap!!! ;) 

• acinna

Oj, vad aktiva ni varit medan jag varit iväg ikväll. (Och nej, jag lever inte här om någon skulle få för sig det!)
    Och jag blir både arg, ledsen och rent ut sagt förbannad när jag läser vissa inlägg här. Ni tjejer har varit mitt stöd och min livlina här sedan mitt X, och jag gör allt för att peppa både er och mig själv, och det är jag så evigt tacksam över! FL och denna tråden har troligen räddat mitt förhållande med min sambo på grund av att jag haft er som gått genom samma sak som mig att ventilera mina känslor och tankar, istället för att älta för mig själv eller låta sambon höra samma sak sjuttioelva gånger. TACK!

Och så kommer det inlägg om bitterhet och tråkigheter, och till och med elakheter här. Jag vet att jag kan låta negativ vissa dagar, trots att jag tillhör en av de lyckliga som sitter med ett plus, och nu är i vecka 8+0. RaraS, jag är inte arg på dig för att du den dagen inte kunde dela min förvirrade glädje, men jag vet att du innerst inne är glad för vår skull. Så gör vi nog alla någon gång, att hoppa över inlägg vi inte orkar med just då.

Men att bli kallad bitterfittor här i tråden för att vi försöker att dela med oss av våra erfarenheter, omtanke och funderingar till varandra, det bara tar jag inte!!! Passar inte sällskapet, så lämna tråden istället för att ge gliringar och fula påhopp!!!

Tre med mens samma dag. Ni är verkligen synkade! Hoppas det kan bli fler glada gubbar här i tråden nu, och fler plus!!! *håller fortfarande tummarna och hoppas på sällskap, och det snart!* 

• acinna

Mmmbop: Skönt att det går på rätt håll, trots att det går långsamt, och jag blir så glad över att läsa att din läkare verkligen bryr sig! Så tråkigt att du har ont, och har blött ut i buken, mindre bra tecken...

• acinna

Mika: Ska på VUL 16:e, dvs på torsdag nästa vecka. Är då i vecka 9+1, men tror att de kommer att flytta tillbaka mig ungefär en vecka.
    Ska dessutom på inskrivning 22:e, första dagen på min julledighet, och sambon är dessutom ledig. Känns verkligen spännande, trots att jag bitvis inte fattar att jag är gravid...
    Jag håller tummarna för dig att det ska gå vägen denna gången!!!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3