• majbebbe

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Onandon: Det ska inte vara svårt att få ut journaler. Jag fick ut mina från min förlossning genom att prata med min barnmorska på Mvc. När det gäller mitt x har jag dock ingen möjlighet att försöka då jag är opererad utomlands och får nöja mig med det papper jag fick vid utskrivningen...

• majbebbe

När jag hade mitt x såg de heller inget. Det var den inre blödningen som gjorde att de opererade. Efter op fick jag veta att de hittat embryot i vänster äggledare och att de därför tagit bort den.

Idag har jag varit hos BM och kollat av graviditeten. Magen växer stadigt så jag ligger fortfarande över kurvorna, men följer ju "min" kurva så allt är okej även om magen känns enorm. hjärtljuden var bra och tydliga men bm hade så svårt att känna hur den låg så hon fick ta fram en gammal ul-maskin för att kolla. det visade sig att den redan börjat fixera sig, fortfarande ruckbar men ändå på rätt väg .

• majbebbe

Jag är i vecka 35 nu (34+1 idag) Jag har hittills gått upp 5kg men hade lagt på mig en 3kg innan också, samt har ju några veckor kvar. Min BM sa att det "räckte" med 8 kg uppgång för att allt skulle vara normalt, men det är ju som sagt väldigt individuellt.
    Jag har ju fått lite extra ledigt p.g.a. att jag blev uppsagd för en månad sen lite drygt och fick uppsägningstiden arbetsbefriad. Men det är bra intensivt när man ska ha sonen på 3½ hemma största delen av tiden. Det är så svårt att roa honom. Sedan får jag höra av maken att jag inte gör tillräckligt här hemma, så det kanske hade varit bättre att jobba ... 

• majbebbe
    acinna skrev 2012-12-18 19:16:43 följande:
    adnils: Så skönt att det sjunkit så mycket, och att din kropp tagit hand om det själv!

Tingeling: Hoppas du får din mens snart, så ni kan starta om igen!

Kan säga att jag mår bra, men känner mig som en flodhäst! Är i vecka 34+4 idag, och fick magsjuka förra veckan... Min gravidmage sjönk nästan 10 cm med det, och jag har fått massor med sammandragningar. Tur jag bara jobbar två dagar till nu och sedan ska gå hem och vänta på bebis!!! 
    Usch och fy för maginfluensa, hörde om en bekants bekant vars förlossning startade en månad för tidigt just p.g.a maginfluensa...
    Själv är jag så förkyld man kan bli och har så varit i snart 1½ vecka, känner mig helt däckad samtidigt som jag inte får något gjort här hemma och mer ont då jag inte rör mig så mycket. Är på 35+5 idag i alla fall. Jag är nämligen lite rädd för att jag ska få dras med den här förkylningen till förlossningen, hade en lindrigare variant under graviditeten med sonen och den höll i sig i ca 3 månader... 
  • majbebbe
    acinna skrev 2012-12-18 20:36:49 följande:
    Har varit förkyld i 3 månader nu, och det är jobbigt det också, men magsjukan var värre! Satt på jobbet för någon vecka sedan och sa att om Ella får magsjuka så kommer jag åka dit också, och japp jag hade rätt... Detta trots att sambon tog hand om henne och han klarade sig...

Hoppas din för skull att du snart blir av med förkylningen!!!

Snart bebis för er del också - herregud vad tiden rusar på! 
    Jag önskar i alla fall att det kunde släppa lite, men nu har sonen åkt på hosta och feber och i natt hosta han så han spydde. Så just nu håller jag bara tummarna för att jag slipper det där...

Och så bebis snart som sagt, förstår inte hur jag ska orka... men det blir ingen jul hemma i år (om vi bara blir friska) så vi får leva med att det inte finns ork för städning och allt julbak... 
  • majbebbe

då går man in i vecka 39 idag då (38+0) är så trött på det hela nu att jag bara vill få det överstökat... förkylningen har släppt lite (klarar nätterna hyfsat) men har noll ork och hela dygnsrytmen är rubbat efter jul och nyår så sonen är inte heller så pigg. Men vi har i alla fall haft både en bra jul och nyår...

• majbebbe

i torsdags kom "lillebror" (lite oense om namnet) 4640g och 54cm. vi mår bra även om eftervärkarna inte är så roliga...

• majbebbe

Stort Grattis Hëllef! Det lät som en smidig förlossning .

Själv hade jag kramp i båda vaderna och väldigt klena krystvärkar så det var jobbigt på slutet, och så var man ju rätt tagen efteråt, han gled ju inte ut så att säga . Men jag ska inte klaga, var öppen 8 cm när vi kom in och det tog "bara" 5h på förlossningen och jag behövde bara sys med tre stygn. Däremot hade jag mer ont efteråt den här gången än förra, men det beror nog på att jag hade eda förra gången samt att denna killen var 1,2kg större än brorsan...

• majbebbe

Grattis Acinna! skönt att allt gick så bra!

När jag hör din berättelse tackar jag min lyckliga stjärna att jag fick ut min "klump" så smidigt som det ändå gick...

• majbebbe

Håller tummarna för dig skeppskatten!
    Och Tjingeling77 det där ser väl tydligt ut tycker jag, Grattis! 

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3