• majbebbe

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

mariekarolina skrev 2014-01-27 15:17:26 följande:
    Nä fy, beklagar verkligen :( Hoppas det läker snabbt både fysiskt och psykiskt och att du blir gravid snart igen! <3

Supers skrev 2014-01-27 17:04:02 följande:
    Majbebbe: Nä fy vad trist :( Stora kramar

ja det är ingen höjdare, känns så konstigt och jag är så instabil vet inte alls vad som kan trigga... hade dock önskat att jag varit lite mer förberedd på den kraftiga blödningen...(hade ingen blödning vid x-et)
    vet inte heller hur det blir framöver maken var nöjd med våra två innan den här graviditeten kom som en chock, och den här gången är jag mer tveksam till en ny graviditet än vad jag var efter x-et. x-et blev ju aldrig så psykiskt då vi inte hunnit vänja oss vid det positiva beskedet (plus och smärta samma dag] den här gången har man ju gått igenom 8 veckors illamående och hunnit planera en helt ny framtid som nu bara försvann (ja ni är nog många som vet hur det är)
  • majbebbe

Hoppas allt går kanon supers!

själv har jag tillbringat natten på akuten. Fick buksmärtor som eskalerade under kvällen igår, precis lagom till första mensen efter missfallet. Smärtorna är borta och de hittade inget konstigt, men jag vet inte om det är lugnande eller ej. Något måste ju generera smärtorna...

• majbebbe

Usch vad jobbigt kanske 4a. Låt det vara tungt ett tag och ta hand om dig! Styrkekram*

• majbebbe

Grattis till plusset den och den, håller tummarna för att allt är bra.

Tänkte höra här om det är någon som har erfarenhet av mycket spottings. Jag har typ aldrig haft det men nu efter missfallet har det varit några få gånger fram till den senaste mensen då allt verkar ha ändrats.

Jag hade mens som vanligt i 5 dagar och sedan har jag haft spottings i 6 dagar nu. Börjar bli lite tröttsamt att aldrig sluta blöda...

• majbebbe

Saffron jag hade missfall i slutet av januari och min mens har varit ganska vanlig men jag har haft mycket spottings som jag aldrig haft innan. Flera dagar både före och efter mens har jag haft sådana flytningar du beskriver. Jag hade hemska smärtor en kväll och var inne på akuten och fick veta att allt var som det skulle, i alla fall att det inte var några komplikationer efter missfallet, så jag tror inte du behöver oroa dig över flytningar. Man verkar ha olika mycket vid olika tillfällen helt enkelt.

• majbebbe
    Kingston skrev 2014-05-15 22:14:19 följande:
    Dom testade det mesta men kan inte hitta något som orsakar min smärta i magen...
    Fick helt sonika åka hem med rådet att ta en tablett om det blir outhärdligt.
    Känns så konstigt att man kan ha så ont under så lång tid utan anledning!

Men ingen e lyckligare än jag! Inget X och inga cystor så det är ju bara positivt även om värken finns kvar...

för ett tag sedan hade jag hemska smärtor som började som lättare mensvärk och slutade med akuten. De hittade inget och sa att allt såg bra ut, men när jag ifrågasatte hur jag kunde haft så ont för ingenting fick jag förklaringen att det antagligen hade läckt ut vätska/mensblod i buken. Då blir hinnorna irriterade och det gör väldigt ont. Till slut absorberar hinnorna upp vätskan och smärtan försvinner. Kan kanske vara något liknande för dig...
  • majbebbe

Grattis Pemberly!
    Själv plussade jag igår och pendlar mellan helt bubblande till jätteorolig!
    Den här gången gick det på 1:a försöket vilket jag inte alls hade trott på. Vi har haft en väldigt svajig historik (1:a barnet på 1:a försöket, X oplanerad graviditet, 2:a barnet 9:e aktiva försöket exakt 1 år efter x, MF oplanerad graviditet).
    Så nu väntar jag på v.7 så jag kan åka in på vul... 

• majbebbe

Kingston: Japp jag har bikinisnitt och de har tagit bort "a part of the tube" på vänster sida. Är opererad i Grekland så jag vet inte hur mycket de har tagit men de gynläkare jag pratat med i Sverige har räknat vänster äggledare som borta/utan funktion.

Supers: Tack, håller tummarna för att du får en bra höst och att du når målvikt till vintern

• majbebbe

Kingston: semester. Vi hade ju inte aktivt försökt, så jag hade inte en tanke på att vara gravid förrän mensen var fyra dagar sen.

Hade du svårt att bli gravid med x-et?

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3