• acinna

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Mika: Prova igen imorgon. Hcg:t ska dubblas ungefär varannan dag, så jag håller tummarna för nytt test imorgon!!

• acinna

Love is everything: Välkommen hit, trots att vi alla är är av fel orsaker! Sitter med tårar i ögonen efter att ha läst ditt inlägg...

Du har ett lågt hcg-värde och det sjunker. Det låter som kroppen lyckas ta hand om "problemet" själv, så jag är nästan förvånad över att du fick Metotrexat. I landstinget jag tillhör är cellgifter det absolut sista de ger.
    Jag hade någonstans på 300 i vecka 5+2, vilket var mitt första test. Nästa test var på 175 och då fick jag diagnosen "pågående missfall". Sedan dubblades hcg ungefär en gång i veckan, och jag fick diagnosen MA, sedan att fostret satt i livmoderhalsen. Då skrapades jag och var då i vecka 9+1! Det visade sig vara cystor de hittade och att det var normalt. När hcg dubblades en gång till så fick jag åka på tester och sedan la de in mig. Fick vänta 16 timmar på skrapningen och 25 timmar på operationen, för jag var för pigg enligt dem. Så i vecka 10+0 titthålsopererades jag och de hittade fostret i vänster äggledare precis som jag sagt sedan vecka 5+2. Jag fick behålla äggledaren och var sjukskriven i ungefär en vecka.

Mitt hcg var nere på under 5 på ungefär 2 veckor, och det var som högst på ungefär 1600. Det dubblas ungefär varannan dag om det är normalt, och sjunker också med ungefär hälften varannan dag.

Vid cellgifter brukar de vilja att man väntar i tre månader, men vid operation räcker det med en mens efter att värdena är nere under 5. Lita på vad din läkare säger när allt är över!

Fråga på! Vi har alla varit med om samma sak, trots olika behandlingar. Jag hoppas du är frisk snart och att ni får börja om och snabbt får ett nytt +!!! 

• acinna

ewaulrica: Jag håller med! Är glad för att ens kunna vara här efter 5 veckors krig med sjukvården innan de hittade vårt X!

Här sitter jag nu i vecka 11+1 och med en underbar sambo som friade igår! Hade inte tröttheten varit så stor så hade livet varit helt fantastiskt just nu!!! 

• acinna

Gott nytt år!!! Se nu till att det blir många plus härinne, vi vill ha sällskap!!!

• acinna

Sunflower: Grattis! Men varför ska det vara så svårt att få VUL-tider när de vet vad du gått igenom! Har du bett om tider för hcg-prov? Det gjorde jag, och de låg högt redan i vecka 5, vilket minskade risken för ett nytt X!

Lycka till!!! 

• acinna

Love is everything: Grattis, skönt att höra att du är "ogravid" nu!!!

• acinna

Mika: Säg inte för mycket... Flört Du trodde att jag var gravid, och jag sa blank Nej!
    Och det var du som hade rätt!!!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3