• acinna

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Lemis: Ja, jag har båda i behåll, men just nu önskar jag mig en ny på vänster sida... Har ont i den eftersom den inte hann läka ordentligt innan jag blev gravid igen, trots att läkarna sa ja till att försöka. Så nu varje gång livmodern rör sig så drar det i den, och så ligger tarmarna mest på vänster sida i kroppen så de trycker också på där... Men jag är så tacksam att vara gravid, så jag ska försöka att inte klaga allt för mycket!

Skrattade när läkaren vill att jag ska ha värmedyna på magen för äggledarens skull, och tänkte på att kiropraktorn vill att jag ska ligga på kylklampar flera gånger om dagen med ryggen. Det skulle se något ut det! 

• acinna

Mika1980: 1/1-2011 (försök 2 efter X)

RaraS: 6/1-2011 (försök 2 efter x)

Miny: 7/1-2011 (försök 11 efter X)

LillaFrugan: 24/1-2011  (Försök nr 4)

Lemis: 2/2-2011 (försök nr 1 efter X.  bukop, höger äl togs bort.

Mmmbop: ~25/2-2011 (försök 2 efter X) X vänster, Metotrexatbehandlad 1/12-10. Båda ÄL kvar

Gravida:
    ewaulrica planerat snitt 14/4 2011 gravid efter 9 försök, ca 1 år efter op för X i vä ÄL, som togs bort

Acinna BF 19/7 2011, gravid på försök 1 efter X (titthålsoperation 17/9-10 i v.10+0, har båda ÄL kvar)

LYCKA82 BF 16/8 2011

• acinna

Sunflower: Ring mvc imorgon eller till gynakuten om ni har någon sådan. De kan i alla fall svara på dina frågor!

• acinna

Här sitter en till som håller tummarna för er, Sunflower! Fick rysningar och gåshud på hela ryggen när jag såg ditt inlägg.

• acinna

Så tråkigt, Sunflower! Vet inte vad jag ska säga som hjälper dig... Men vi finns här så klart!

• acinna

Theina: Grattis! Det låter bra att plusset blev starkare, men många test är väldigt känsliga för låga hcg-värden.
    Gör som jag gjorde så fort jag fick plus. Jag tvingade dem att skriva remiss till två nya hcg-prov. Då kunde de se hur värdena låg och att det dubblade sig på två dagar.
    Dessutom frågade jag dem hur länge jag skulle överleva om äggledaren spräcktes om jag var på jobbet. Har 4 mil dit, viket ger 4 mil tillbaka till närmaste sjukhus. Kom på att det skulle ta nära en timme innan ambulansen hämtat mig och jag var på sjukhuset. Dessutom kan inte det närmsta sjukhuset göra operationen, utan bara stabilisera. Sedan hade de fått skicka mig vidare till det större sjukhuset, det vill säga ungefär en timme till... Då fick jag både blodproven och VUL snabbt!!! 

• acinna

Hcg är alltid lönt att kolla. När jag opererades för mitt X i vecka 10+0! så var mitt hcg på ungefär 1600. När de tog det nya provet i vecka 5+5 var det på 8000, och det låg inom kurvan. Två dagar senare var det ungefär 16000 och de var nöjda. Samma dag 6+0 fick jag tid för VUL, och de såg hinnsäcken!

• acinna

Lilla frugan: Jag har sådär 400 meter till sjukhuset... När jag är hemma. Ser det från badrumsfönstret! Sedan ligger KK 6 mil iväg på det andra sjukhuset i landstinget.

Mina beräkningar stämmer inte heller. I vecka 9+1 så sa läkaren att Pyret var i vecka 8+1. Vi väntar på RUL innan vi räknar om. Idag är det 12+3! 

• acinna

Theina: Har inte ni någon gynakut du kan åka till redan nu i helgen? Min läkare som gjorde första VUL kunde inte förstå varför vi var tvungna att tjata oss till både blodprov och VUL. Det ska man få direkt efter X! Ändå måste man tjata...

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3