• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

RaraS: Vad skönt att du känner hopp! Klart du kommer bli gravid igen!

• Mmmbop
    Lappgeten skrev 2011-01-10 10:06:13 följande:

Här är en till som plussat sista veckan. Helt otroligt efter nästan ett år efter X, det tog ett års försök innan X också. Helt ärligt hade jag gett upp hoppet och skulle söka hjälp.

Men ska jag vara ärlig känner jag mig inte glad, är så är rädd att något är fel. För det mesta känner jag mig lugn men blir hysterisk orolig emellanåt. Jag mår bra, lite illamående, trött, värkande bröst och en del värk på högersidan där äggledaren är borta men det är nog ingen fara. VUL bokat den 18/1.

Jag hoppar innerligt att detta går vägen så vi får våran unge. Om det här är ett X eller blir missfall tänker jag lägga det här på hyllan ett tag och göra något helt annat ett tag. En lång resa eller kanske satsa på en egen företagsdröm.

Grattis och lycka till!
  • Mmmbop
    Eftersom mitt hcg bara är 11 så går det såklart inte at se vart det sitter. Jag vägrar iaf en ny metotrexat-spruta. Aldrig i livet säger jag bara. Då får de hellre söva mig och öppna upp och titta.
    Gumman! Nej vad tråkigt! Åh, jag lider verkligen med dig! Men hade du dåliga erfarenheter av Metotrexatet? Jag tyckte nämligen det fungerade jättebra. Fast det är klart... Jag vet ju inte hur äggledaren ser ut nu. Jag har fått en remiss skickad till Huddinge och hoppas få komma och spola nästa mens. Nu MÅSTE dom ju låta dig göra det!!

Förstår också att du inte vill skriva förstås, men vi vill gärna ha dig kvar! Skriv när du orkar och vi finns ju här det ögonblick du vill träffas och fika/gråta/prata/vara.

Kram!
  • Mmmbop
    Lappgeten skrev 2011-01-11 07:48:51 följande:
    Säg den lyckan som varar, ïgår eftermiddag började jag blöda lite grann. Bara pytte lite och brunt till färgen men det känns inge vidare. Börjar precis på samma dag och på samma sätt som sist. Suck.
    Väntar att sjukhuset ska höra av sig nu.
    ååh, vi håller tummarna att allt är väl! Och att du får besked snart!
  • Mmmbop
    Sunflower Sthlm skrev 2011-01-11 09:15:30 följande:
    Nej, inga dåliga erfarenheter alls, det fungarade jättebra på mig. Men, när jag spolade äggledarna i början på december, så såg de att det förmodligen inte var någon passage i höger äggledare, där mitt förra X satt, så jag är helt övetygad om att det är där det här också sitter. Det var bra passage på vänster.

Hur länge sedan var det du fick sprutan? På Sös ville de inte spola förrän jag hade haft mens tre gånger och på Ultragyn ville de vänta minst 4 månader, så var förberedd på att de kanske vill att du ska vänta lite. Trots remiss tyvärr. Det kanske är annorlunda på Huddinge men då vet du hur andra resonerar.
    Aha, ok. Så du skulle hellre ta bort den skadade äggledaren? Så risken för X minskar?

Ok, ja... Vill dom vänta får jag väl vänta. I så fall har jag bestämt att jag ska kolla med VUL inför ägglossningarna innan jag far till danmark så jag vet att det släpper från "rätt" sida. Jag har inte pratat med dem än. Vet bara att remissen gått iväg.

Jag tror för övrigt jag har ÄL-flytningar nu, har känningar från vänstersidan också (x-sidan), men inte en tillstymmelse till LH-ökning på stickorna. Jaja, bara att fortsätta mäta =)
  • Mmmbop
    Sunflower Sthlm skrev 2011-01-11 09:40:05 följande:
    Ja, eftersom den uppenbarligen inte funkar som den ska. När jag spolade mina äggledare så frågade jag hur vi skulle hantera det faktum att den högra hade försämrad funktion och kanske inte ens pasage och läkaren sa att vi skulle köra på och inte tänka så mycket. Jag frågade om vul men han menade att det inte var hållbart för oss, eftersom vi kör på varje månad och det går inte att gå och kolla varje månad menade han. Men det är ju skillnad för dig, super om du kan kolla innan du åker till Danmark.
    Ja, jag har varit i kontakt med MamaMia, de verkar inte vara knussliga med undersökningar. De är ju privata så jag antar att de vill ha alla besök de får =) De har sagt att jag kan ringa och boka akut-tid när jag misstänker att jag har ägglossning och har dom tider får jag komma. Kanske kan vara ett alternativ för er också om "vanliga" vården skulle bråka med er.
  • Mmmbop
    Lappgeten skrev 2011-01-11 09:42:57 följande:
    Tack vad ni är gulliga allihopa!
    Som vanligt ser jag nog lika lugn ut som alltid och för stunden känner jag mig okej men ibland rusar paniken igång. Och är det något trassel hoppas jag verkligen att det är ett missfall för jag vill verkligen inte gå igenom ett X igen. Det har inte kommit något mer idag så det kanske går vägen ändå...

Till något annat, hur reagerar era partners (ursäkta Mmmmbop och Mika)?
    Min alltid mycket stabila och lugna man blir mycket orolig och riktigt överbeskyddande. Frågar hela tiden om det gör ont mm, är jag för länge på toa eller suckar till kommer frågan igen... ringer med jämna mellanrum om han vet att jag är ute med hunden eller i ladugården.
    =) det är väl väldigt gulligt att han är bekymrad för dig. Låter väldigt sunt tycker jag. Klart han är orolig! Både för dig och fostret! Hoppas allt går bra!
  • Mmmbop
    Miny skrev 2011-01-11 13:15:37 följande:
    Fick mensen denna månad som vanligt... har även varit till gyn och fått order om att få ner mitt BMI till 23 tills maj månad , så har jag inte blivit gravid tills dess så blir det utredning... har också just avslutat min 3:e och sista kur med pergotime.. så nu är det uteslutet i framtiden, är väl påtal om en spolning i maj, hon anar att den är blockerad...men men vikten först.. åtta kilo borde inte vara så svårt!

Ta hand om er! och kämpa på...(även fast man har tappat hoppet själv)

BIM:

Miny: 4/1 -2011 (försök 12 efter X)

LillaFrugan: 24/1-2011  (Försök nr 4, X 2007-12-31 behandlades med Metrorexat, båda äggledarna kvar, ett barn 2009)

Lemis: 2/2-2011 (försök nr 1 efter X.  bukop, höger äl togs bort).

RaraS: 6/2-2011 (försök 3 efter x). Vänster ÄL bortopererad, med titthål, den 4/10-10, v 6+4.

Gravida:

angio101: BF 23/1 2011, gravid på försök 2 efter X (brusten vä äl, borttagen 28/1 2010 v8, "kejsarsnitt")

Lia82 Bf 8/3 2011 planerat snitt, gravid 1a försök 7mån efter cellgiftbehandling

ewaulrica: planerat snitt 14/4 2011 gravid efter 9 försök, ca 1 år efter op för X i vä ÄL, som togs bort

Acinna: BF 19/7 2011, gravid på försök 1 efter X (titthålsoperation 17/9-10 i v.10+0, har båda ÄL kvar)

LYCKA82: BF 16/8 2011, gravid på försök 5 efter X (haft sammanlagt 2 X, vänster äggledare togs bort)

Sejda79: BF 27/8, gravid på 7:e försöket efter X (operation 1/4-2010, höger äl togs bort)

Frikadellen bf 30/8, gravid efter ett års försök.

Övriga/pausar:

Mika1980: Två försök efter X. Akut bukoperation/spräckt äggledare 31/7-2010 efter metrotrexatbeh. 1 äggledare kvar.

Mmmbop: ~10/3-2011 (försök 1 efter X) X vänster, Metotrexatbehandlad 1/12-10. Båda ÄL kvar
    Tråkigt!

Det är klart du klarar åtta kilo, du har ju världens bästa motivering! Ändå skönt att dom tar dig på allvar och lovar dig behandlingar. Du kommer ha din bebis i famnen någon gång!
  • Mmmbop
    Veronica1 skrev 2011-01-11 14:17:56 följande:
    Ingen graviditet i livmodern, det var ju väntat!!! De ser inget annat heller så jag blir hemskickad med hcg på 8000, det hade gått upp från 2500 till 8000 på 6 dagar. Nu sitter jag & väntar på att min läkare från klininken ska ringa upp mig, det här känns inge bra!!!

Men herregud! 8000!!! Varför skickar dom hem dig? Du borde läggas in för observation omedelbart!

Du har inget annat sjukhus du kan åka till? Var bor du?

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3