Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
@Lemis nix jag vet inte ens hur man får sådan? Har du fått göra det? Var vänder man sig? Hade gärna velat göra det så man vet att man har gjort det man kunnat innan man försöker igen.
@Lemis nix jag vet inte ens hur man får sådan? Har du fått göra det? Var vänder man sig? Hade gärna velat göra det så man vet att man har gjort det man kunnat innan man försöker igen.
Det känns som att det aldrig tar slut detta! Jag har ju som bekant väntat ut denna X utan operation eller cellgifter och vad jag kan se på grav testen så är hcg nivån väldigt lågt nästan så det inte syns på stickan. Men så började det göra lite ont igår några timmar. Nöp i sidan och ömmade. Jag nojjar så klart direkt men det gick över och idag fortsätter jag vara öm lite granna. Men jag har haft så tidigare och det har gått över så jag har inte åkt in till akuten för detta. Men är så trött på detta nu. 5 veckors blödning värk till och från då och då kan kroppen bara läka och bli normal snart? Känns så långt bort. Är uttömd på all energi nu. Så fort man börjar slappna av och hoppas få gå framåt så backar det och börjar göra ont, skrämmer upp mig och jag är tillbaka på ruta ett.
@tusa tack söta. Jag försöker sysselsätta mig med annat men kan så klart inte släppa oron när det gör ont till och från.
Hej hej! Har inte uppdaterat på ett tag nu, men har lixom inte funnits något att skriva om. Jag har återbesökstid imorgon. Funderat en del på ett och annat. Har inte blött på 3 dagar nu, utan haft lite ljusbruna väldigt ljusa flytningar, som numera börjar likna äggvita, och känner att vänstra äggstocken förbereder för att släppa ägg. Känner av det ganska mycket. Så börjar min hjärna tänka ska man? Jag har ju varken tagit cellgifter, eller opererat mig, så frågan är om det på något sätt skulle skada att försöka. Å andra sidan är jag livrädd för att det återigen blir en utomkveds, och vi ska på semester i april. What to do?? Någon av er som har några tips, tankar? Behöver det verkligen nu.
@Mmmbop stort grattis!! Underbart att höra! Njut!
Hej! Idag på återkontroll fick jag veta att hcgn sänktes långsamt från 90 till 45, och att jag har ägglossning på vänster sida. Vi hade oskyddad sex igår och jag hoppades ju att Xt var ur världen men med 45 i hcg är det ju inte alls klart. Så nu har jag något annat att tänka på, då jag kan bli gravid efter gårdagens sex.
Får väl se vad som sker närmsta veckorna. Känns onödigt att vi gjorde det igår utan att veta säkert om hcgn var helt nere, men men får hoppas det här löser sig ändå.
Tänka sig så fort tiden går, det är nu 3 mån sen jag fick veta jag var gravid och ännu vet jag inte om allt är ur världen med min X. Sitter på sjukhuset och väntar på att få lämna blod. För två veckor sedan hade jag fortfarande hcg på 27, alltså ville dom att jag skulle komma tbx ännu en gång.
Men jag tror allt kommer att vara grönt denna gång. Graviditeten är borta helt nu tror jag och jag har till och med haft mens förra veckan. Kändes bra trots att jag hellre skulle varit gravid och sluppit mensen men det var lite av ett kvitto att kroppen har kommit igång igen.
Att vänta ut en X grav är inte nådigt 3 mån har det tagit av oro och undran. Men förhoppningsvis är det bakom oss nu och vi vågar försöka igen om en måndag, då man fått grepp om vad det är för cykel jag fått nu.
Får också besöka gyn idag, hoppas han inte ser något på höger sidan. För två veckor sedan var det 1,3 cm kvar på högra äggledaren.
@Petra 334 för mig blev mensen så ond! Mensvärk x 10 huga, haft två mens sen dess och det var lika ont gg nr 2. Annars inget annat, cykeln är fortfarande 27-28 dagar och mängden lika som tidigare.
Hej. Har inte skrivit på ett tag men vi är åter med barn. Denna gången känns helt annorlunda så jag hoppas innerligt det är på rätt ställe nu. Har bokat VUL på måndag och ska träffa min läkare, hoppas få se att allt är i livmodern.
Hej! Ledsen att jag inte skrev något igår, men ialf så var det goda besked! Bebisen sitter i livmodern och allt ser bra ut! Så nu håller vi tummarna att han/hon trivs och stannar till januari 2013! :))
hej hej, tror jag var med i denna tråd 2012, när jag fick mitt utomkveds i januari 2012, kroppen stötte ut det själv så jag fick behålla den felande äggledaren utan någon som helst åtgärd av den sen. I april 2012 blev jag gravid och fick en son januari 2013. Nu är det tankar på syskon igen, och vi har försökt ännu en gång att bli gravida. Vi prickade in ÄL som jag tror var på min vänstra äggstock precis som när vi blev gravida med sonen, men ja man kan ju inte garantera att det är vänstra äggledaren som tagit hand om ägget. Nu är det 2 dagar till BIM och jag har haft ljusrosa flytningar sen igår, vilket gör mig orolig. När jag blev gravid på rätt ställe blödde jag inte alls, när jag blev gravid med mitt utomkveds började jag blöda ungf när mensen var beräknad och ja blödde till slutet av mars, i ca 3 månader.... Så jag är så sjukt rädd nu, att det blir repris av det som hände 2012 igen. Känner efter alla symptom, och panikar över att inte testen visar något, då det var exakt samma med utomkveds, då visade inte stickorna först en vecka efter att jag blött. Hur ska man kunna tänka på annat och slappna av och låta dagarna gå när man inte vet vad som händer i kroppen. Jag brukar aldrig ha blodiga blödningar innan mens, utan kommer den så kommer den direkt rikligt med rött blod. Finns det något man kan göra så här tidigt? Kan man kontakta mödravården och be om att få hjälp att börja kolla upp en? För sist var det ju akuten jag fick åka in och ut på hundra gånger, eftersom det va dom som upptäckte det och ville att jag skulle återkomma på kontroller varannan dag för att övervaka hcg sänkningen då kroppen skötte utstöttningen själv. Ibland undrar jag om det var bra att det löste sig självt, för nu nojjar man och oroar sig varje gång efter det, eftersom det kan ske igen..
Nån som har kvar sin "felande" äggledare efter utomkveds? Vi började försöka i april och sen dess har min högra äggledare som alltså var den vår första graviditet fastnade i tagit hela 3 ägglossningar efter varandra. Känns hopplöst när den plötligt blivit dominant varför??? Hur stora är oddsen. Förr hade jag varannan mån vänster varannan höger nu höger 3 mån i rad.... Hoppas så klart att det ska funka på den men innerst inne vet jag att det nog inte är lönt att hoppas då äggledaren troligtvis är helt täppt... Så månaderna går o det känns knappt som att vi har en chans...
Jag vet att min vänstra fungerar då det är så min son blev till efter utomkveds i högra. Men ja den får ju ingen chans när högra plötsligt blivit dominant sen vi börjat försöka bli gravida.
Manelma: den vänstra kan hämta upp ägg ifrån höger sida, så det skall inte spela någon roll säger "dom som vet"...
Dom säger det. Kroppen ska vara rätt smart!