Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Ja jag ska berätta hur jag tänker, sen får de tycka att jag är knäpp bäst de vill :)
Ja jag ska berätta hur jag tänker, sen får de tycka att jag är knäpp bäst de vill :)
Jag vet att man kan ha höga värden även vid X, det som förbryllar mig är att det kan stiga så mycket på bara drygt 2 dagar. Men jag får som sagt fråga på torsdag, då kanske det har sjunkigt igen. Känner mer och mer konstig värk på vänster sida, få se om jag kan vänta till torsdag. Ingen kraftig smärta men en diffus värk hela tiden. Nu känns det lite när jag rör på vänster ben också.
Zobeideh: Förstår att det känns nervöst, jag kommer också vara nervös när det är min tur. Läskigt att ta cellgifter även om det är en svag dos. Man vet inte vad man har att vänta sig, smärta, störtblödning, illamående, huvudvärk osv. Jag håller tummarna för att det kommer gå snabbt och smidigt. Kram!
De sidor jag har läst på tar det 3-4 dagar innan det ger effekt. Så du blir nog inte sängliggande i morgon redan.
Kram på dig, det kommer gå bra!
Det är bra, då kan du berätta hur det går dag för dag, jag följer snart efter dig. I morgon ska jag in för bedömning igen.
Skönt att höra att det gick bra. Får se hur det går för mig i morgon. Förstår fortfarande inte hur HCG kunde öka så mycket, ska bli intressant att höra vad det ligger på i morgon.
Tack men jag tror tyvärr inte det. jag har sån kontsig värk på vänster sida, det strålar ibland bak mot korsryggen och ibland ner mot sittknölen och ibland mot ändtarmen typ. Inte starkt utan diffus värk, skitskumt. Så jag är rätt säker på att det sitter något där. Det jag inte kan skaka av mig är tanken att det kanske sitter ett rätt också, fast det är jätteovanligt. Men vi får som sagt se i morgon. Kram på dig!
Fast det kan sitta i äggledaren även om de inte ser dig. Förra gången såg de inget på mig under fyra veckors tid, men sista gången jag åkte in akut hade jag blod i hela buken. Jag opererades och då såg de cellvävnad i vänster äggledare och det hade blivit ett litet hål. När ägget sitter fel utvecklas det inte normalt, så även om man är gravid i v 8 motsvarar det oftast inte ett 8 veckors foster. Intressant att ni har fått höra att man inte kan se något förrän vecka 6+0. Till mig säger de att man kan se från v 5+0. Det var väl det jag visste, att det fortfarande kan vara för tidigt. Om mitt HCG har fortsatt att stiga i morgon kan jag inte ta cellgifterna än, jag måste vara helt säker först.
Katten2: Jag tycker det är helt sjukt att du inte får göra VUL och mäta hcg. När man har haft ett X förut borde det vara en självklarhet om man känner att något inte är rätt. Jag fick kämpa mig till en tid den här gången fast jag började blöda. Jag fick tom höra av en sköterska att man inte blöder vaginalt vid X?? det är skrämmande vad nonchalanta de är.
Hemlighet: Jag förstår att du är orolig. Så fort man känner igen tecknen är det väldigt skrämmande. Jag skulle ta ett test om jag var du. Fast det är klart, om det är negativt kan man inte känna sig helt säker ändå. Men om det är positivt skulle jag tjata till mig ett VUL. Stor kram till dig!
Zobeideh: Det kan i sällsynta fall vara så att det först fastnar ett ägg i äggledaren, sen släpper kroppen ett ägg till som blir befruktat och sätter sig rätt. Vid IVF kan det hända också, om man sätter in två ägg och ett hamnar fel. Det är så klart väldigt ovanligt men jag kan inte sluta tänka på det. Ska grilla läkaren i morgon. Nu ska jag försöka sova.