Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Katten2 skrev 2011-03-20 14:04:37 följande:
Kanske 4a: Beklagar verkligen! Så himla tråkigt!I vilken vecka+dag var du nu, när de kunde se det i äggledaren?
Varför fick du cellgifter och inte operation, du blöder ju? Kan det inte vara trasig äggledare då?
Jag går fortfarande som en tickande bomb... Det blir värre och värre, vaknar av smärtan på höger sida på nätterna, kan inte sova!
Pratade med en barnmorska i torsdags som var övertygad om att det var gulkroppen som gör ont... Hon hävdar att jag inte KAN känna ett X så tidigt.
Men hallå, så här ont av gulkroppen? Och hur länge då? (Har haft ont på höger sida sedan BIM, 1 vecka nu!) Jag känner att den förklaringen inte håller, har inte haft smärtor pga gulkroppen de två gånger jag har varit gravid och det suttit rätt! (Har ett barn och ett missfall, förutom X:et i bagaget...)
Min kropp skroker att hon har fel!!!
Har någpon av er haft smärtor från gulkroppen under tidig graviditet? Ok att man kan ha (dessutom vanligt med) ilningar i livmodern och kramp och menssmärta, men kramp och hugg på ena sidan??
Ska på VUL på fredag och då hoppas jag de tar mig på allvar när de inte kommer hitta något! Får ångest av denna väntan...

Jag fick cellgifter för att det är så tidigt och för att jag inte har ont. Det finns inga tecken på att det finns vätska eller blod i buken och därmed inget hål i äggledaren. Men visst är det en balansgång. Skönt att du har tid för Vul även om jag tycker att du ska få komma in nu om du har så ont. Och kräv att de tar HCG om de inte ser någoting. Det är konstigt att man ska behöva bråka så när man haft X en gång, som att det inte tar nog energi ändå. Det här önskar jag inte ens på min värsta fiende, känslomässigt är det fruktansvärt jobbigt. Det de såg i går var 4 mm, perfekt och rätt för tiden jag är i, känns som jag har gjort en abort, fast jag vet att jag inte har något val. Känner inte av sprutan mer än att jag är väldigt trött. Kram på er!