• Saffron

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Supers skrev 2013-09-14 12:14:31 följande:
    Fick precis reda på att jag ska bli faster....känner mig hemsk som gråter över våran olycka när det är mindre lillebror..det gör ont även om jag är glad för deras skull...tiden läker alla sår eller?
    Åh,,,
    Vet precis hur det känns.
    Min bror och hans fru har också haft lite problem att bli gravida, och adopterade en liten flicka från Sydafrika för 4 år sedan.  Förra året, en vecka före mitt och min mans bröllop fick jag ett samtal. De väntade barn. Reaktionen (normal) hade varit att man blivit överlycklig och grattat. Jag grät hela eftermiddagen. Inte för att jag missunnar min bror och hans fru ett barn, men jag sörjde över vår barnlöshet. Det hjälpte ju inte resten av deras graviditet att översållas med ultraljudsbilder och magbilder och, (ja, ni förstår) hemma hos mina föräldrar. När barnet var fött (en son), döptes han till samma namn som min man och jag hade tänkt om vi hade fått en son (min morfars namn). Ny eftermiddag med gråt.

Kämpa på! Det måste bli vår tur snart!
  • Saffron

En vecka efter ägglossning! Känner typiska tecken med stora, ömmande bröst, är varm, metallsmak i munnen vid ansträngning... Man är väl dum som tror att det kan ha lyckats första gången efter operationen. Samma symtom brukar jag ju ha i gulkroppsfasen. Men det finns en gnutta hopp (som givetvis kommer att grusas om ca en vecka).
    Det finns ju vissa som menar att man blir lättare gravid direkt efter missfall? Samma gäller väl inte för utomkved? Eller?

• Saffron

Fick ju mitt utomkved i somras.  Vi hade svårt att bli gravida innan, försökt i 3 år innan vi äntligen blev gravida med det som slutade med akut operation och en förlorad äggledare. Hösten har varit pest. Tillsammans med förlusten av svärmor och min häst var/är depressionen ett faktum. Mitt i allt det där har jag lyckats gå ner ca 15 kg, så nu äntligen händer det något iallafall. Hade precis ägglossning, men till mens är det äntligen dags att få börja med ivf. Det bara måste gå vägen snart, annars vet jag inte hur man ska gå vidare...

• Saffron
    Pemberly skrev 2014-01-27 07:02:24 följande:
    Jag hoppas att 2014 blir ett bättre år för dig saffron. Lycka till med ivf!
    Tack! Fördelen med att vara i princip på botten, är att det går ju bara uppåt... ;) Nu är det väntan i 2 veckor, sedan kör vi igång... Ska bli så skönt att det åtminstone händer nåt!
  • Saffron
    Lilyy skrev 2014-01-27 10:02:44 följande:
    Jag tog ett gravtest i morse.. jag är GRAVID!!! herregud vad glad jag är. Försöker nu att ringa gyn för att få ett tidigt UL och se så att allt är okej ;) Jag vill också passa på att ge er alla ett tips! Clearblue ägglossnings stickor var vår hjälp! Jag hade aldrig märkt mig sena ägglossning som va på dag 26 ifall det inte hade varit för de super tydliga äl testet. En liten smile kom upp och 2 veckor senare står det gravid <3 
    Grattis!

Har också använd clearblue. Om jag hade köpt aktier i clearblue, skulle jag nog varit rik. Har använt dem varje månad i ca 3,5 år. En graviditet. Tror att vårt problem ligger nån annanstans än att vi missar ägglossningar! ;). Men de är bra och tydliga! ...fast det har också hänt att man drömmer mardrömmar om SURA gubbar! ... vad betyder det tro?
  • Saffron

Jag vet inte vad jag ska säga faktiskt. Väntat på mensen och att kunna komma igång med sprutorna och vårt första ivf-försök. Jag har ganska långa cykler, och brukar ha ca 16 dagar +/- någon dag från LH-höjning till mens. I måndags var det 16 dagar. 17 dagar är inte heller nåt konstigt, men jag brukar alltid få migrän dagen före mens, och den kom inte.

Så jag tänkte att jag kanske bara ska testa mig nu på morgonen? Hade ett grav-test kvar hemma sedan i somras.

Och detta kom fram........... syntes faktiskt bättre i verkligheten än på bilden, att det är ett tydligt +.

Jag är helt chockad, puls 190 typ. Trodde aldrig att det skulle ske! Vi har ju försökt i drygt 3,5 år, lyckats bli gravida i somras, men det blev ett utomkved och dessutom blev jag då av med en äggledare, vilket inte är positivt för fertiliteten direkt. Visserligen har de inte hittat nåt ordentligt fel på oss (oförklarligt barnlösa, men med litet inslag av pco, min ålder och övervikt), men jag trodde verkligen inte att vi skulle kunna lyckas spontant igen. Inte ens pergotime har vi haft nu.

Försöker dock inte att ta ut allt i förskott. vet att pga min ålder (37) finns det risk för MA, och jag kommer att TJATA till tidiga VUL för att säkerställa att det inte är ett nytt utomkved. Men idag är jag glad! Och om det gud förbjude blir en ny avbruten graviditet, kommer vi nog inte undan ivf.
  • Saffron

Kingston! *kram* Jag vet precis hur det är. Tro mig, jag har varit där, och riktigt nere. Och att höra att andra lyckas är både roligt och tufft. Givetvis kul att någon lyckas bli gravid, men det rör samtidigt upp så mycket känslor och sin egen situation.  Vi hade vårt X i augusti, BF skulle vara nu i mars. Hösten har varit riktigt jobbig. Dödsfall i familjen, X-et och min älskade häst som jag haft i 20 år fick avlivas. Samtidigt kämpade jag ner mig 15 kg i vikt för att få hjälp med ivf.

Hoppas verkligen att ni också lyckas snart, och annars hoppas jag att ni får hjälp snart! Vi fick veta att man inte skulle göra HSS förrän efter minst 2 cykler, och ivf skulle man vänta ännu längre med. Så din kropp håller på att läka, och jag håller ALLA tummar för att du också snart kommer att få plus!

Det konstiga med utomkvedet i somras är att även nu, jag borde vara överlycklig (ja, jag är lycklig), men jag kan ändå inte släppa tanken på att "nä, det är nog inte på riktigt". Missfall eller ett nytt utomkved ligger och gnager i bakhuvudet. Nu vill jag bara att tiden ska gå riktigt fort, så att man är i v 12-16 och kan börja slappna av!

Kramar!

• Saffron

Tack för gratulationerna! Än så länge är allt väl, och vi har fått ett tidigt ultraljud 27/2 för att koll att allt står rätt till och att det ligger rätt. Jag fick ju också operera bort äggledaren, och min andra äggledare fungerade fint vid spolning efteråt, så förhoppningsvis ska det vara bra den här gången... Är så spännande! Och jag längtar verkligen! Vi har kämpat för det här plusset!

Grattis seline13! Då måste du ha BF i oktober också! Vi har startat en liten facebookgrupp för de som har bf i oktober. Har PM-at dig också. Om du vill kan jag bjuda in dig....

Lycka till nu allihop!

• Saffron

Å vad roligt tusa och nr2! Grattis! Så spännande!

Då borde ni också ha BF i oktober? PM- a mig om ni vill ha en facebook inbjudan till en BF oktobergrupp. Vi är några på familjeliv som har samlats där... Det är en sluten grupp så man behöver bjuda in per e-post.

Kramar!

• Saffron
    tusa skrev 2014-02-19 15:27:00 följande:
    Gärna!...men hur gör jag för att PMa?  Skäms
    skicka ett meddelande till mig! :)

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3