• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

LitenMy skrev 2011-01-18 10:48:58 följande:
    Fy fan! Nu blödde jag också Satans helvete!! Väntar på kk för nu vill jag veta mitt hcg från igår ändå! Så typiskt att man först ska se den lille sen kanske förlora den ändå!! Å jag är så ARG och ledsen såklart!!
    Uschusch... Det är hemskt att blöda. Men det behöver inte betyda att det är något fel. Jag har förstått att slemhinnan blir väldigt skör av grav-hormon och du har ju gjort ett VUL som kan ha rispat lite... Hoppas verkligen på det!
  • Mmmbop
    Rondellen skrev 2011-01-18 11:07:33 följande:
    Hej Vänner!

Här kommer jag för lite rapportering för hur det går för en gammal kämpe i gänget... Efter två missfall och ett förfärligt utomkvedeshavandeskap har jag idag för första gången sett ett levande foster i min livmoder!

Ultraljudet i vecka 5 visade bara att det satt på rätt ställe även om inget foster syntes än. I morse fick jag se en liten grå flimrig krabat med ett litet grått flimrigt hjärta som slog så snabbt så snabbt. Första gången jag grät under denna graviditet! Vecka 8+0 idag!

Jag önskar er alla att ni får vara med om samma lycka. När allt var som värst tänkte jag hela tiden, det kommer komma en dag när detta inte längre spelar någon roll, för när man väl har lyckats spelar det ingen roll vad man varit med om innan. Precis så känner jag nu. Jag trodde aldrig de hemska minnena skulle kunna börja spolas bort, men det gör de.

Stora kramar!
    Massor med grattis! Underbart!

Kram
  • Mmmbop
    Veronica1 skrev 2011-01-18 15:09:10 följande:
    Jag fattar ingenting! Nu bröt jag ihop fullständigt Gråter. Fanns ingenting som tydde på att det varit någon graviditet i livmodern, jag visste ju det!!! Hcg var på 12000 igår, ska ta nytt imorgon & sen undersökning på torsdag, va fan väntar dom på??? Läkaren sa att det är bra om dom kan se en antydan vart den sitter så dom vet vart de ska kolla med titthål, men hutr svårt ska det va??? Jag orkar inge längre..... Det här är bland det värsta psykiskt jag har varit med om.  
    Nej men gumman! Vad jobbigt! 12 000 är jättehögt för ett x! Jag tror iof jag sett en som hade runt 16 eller 18 000 men kommer inte ihåg om det var här eller i någon annan tråd =( Jag hoppas verkligen du får besked snart!
    Sunflower Sthlm skrev 2011-01-18 15:41:21 följande:
    Nu är jag tillbaka från vul. Helt galet men jag är friskförklarad. Inget X, ingen graviditet men dock ett väldigt tidigt missfall. Mitt hcg har gått ner så pass mycket att jag inte ens behöver gå tillbaka och lämna fler prover. Så skönt! Trodde aldrig att jag skulle tycka det var "bra" att få missfall men av två onda ting så är det iaf det bästa.

Känner mig väldigt kluven, är på otroligt glad samtidigt som jag sörjer över graviditeten som inte fick stanna kvar.
    Jag förstår också... Vilken lättnad att det inte är ett nytt x och vilken glädje att du kunde bli gravid och ägget kunde ta sig till livmodern! Men vilken sorg att det inte stannade kvar! Men jag hörde någon som sa att kroppen har lättare att bli gravid snabbt efter ett MF eftersom den är inställd på graviditet. VI hoppas det och att du får ett plus nästa gång som stannar!!
  • Mmmbop
    LitenMy skrev 2011-01-19 05:00:09 följande:
    Idag blir det akuten igen vid 9...hoppas jag slipper sitta nu en massa timmar...jag hoppas det lilla hjärtat ännu slår Hjärta
    Ja, verkligen! Lycka till!
  • Mmmbop
    Veronica1 skrev 2011-01-19 08:23:49 följande:
    Jag har lite molvärk i nedre delen av magen, men det kan ju vara efter skrapningen i måndags. Det som är jobbigast är det psykiska, att gå omkring att känna sig tok gravid, trött som en tröttjävel, sjukt ömma bröst,  illamående & hungrig! Jag ska in & ta prover idag så jag tror att jag ska gå in på KK & säga hur jobbigt jag har det, det kanske en nån som fattar!

Tack för att ni förstår & vet vad jag går igenom, så skönt att få skriva av sig här! TACK Hjärta

Kram
    Ja, det tycker jag verkligen du ska göra. Eller sätt dig och vägra gå förens de gör något. Det är bra att du inte har ont, men å andra sidan är det ju vissa här inne som inte haft ont alls innan operation. Jag tyckte min smärta var väldigt specifik, jag kunde nästan peka exakt var det satt. Det gjorde aldrig jätteont. Absolut inte så jag var tvungen att ta värktabletter, utan mer som lite en molande, ilande känsla. Jag tyckte också jag fick som "kall-känsla" ner över benet, som att någon hällde kallvatten från ljumsken ner längs benet på vänstersidan. Känslan kommer och går fortfarande men inte alls lika mycket. Jag antar att det är äggledaren som läker.

Jag hoppas verkligen du orkar stå på dig tillräckligt idag och att dom tar dig på allvar snart!

Lycka till!
  • Mmmbop
    ÄrtaMärta skrev 2011-01-19 12:10:52 följande:
    Ja vi åker till kap verde på måndag, blir borta två veckor =)! Det är bara att skicka mail till min adress här på FL, jag svarar tillbax =)
    Niiiiice =) Värme! Åh vad avundsjuk jag blir =)
  • Mmmbop
    LitenMy skrev 2011-01-19 12:07:54 följande:
    Jag måste blöda igenom flera bindor sa hon innan jag fick akuthjälp Gråter. Sen har jag min tid på måndag sa hon och är det ett missfall kan de int göra nått ändå å bla bla
    Jo, tyvärr är det ju så. Vid X kan jag förstå att man är supernoga och kollar hela tiden (utom för dig Veronica, hoppas det löser sig för dig snart). Men precis som hon säger så kan dom iaf inget göra och du har en tid på måndag, på sätt och vis kan jag förstå deras resonemang.

Men å andra sidan förstår jag naturligtvis din panik också!! Du har ingen privatklinik i området som du kan gå till och betala själv? Bara för att få veta.

Känner med dig och hoppas det slutar blöda snart så du får lite lugn i själen fram till måndag.

Kram
  • Mmmbop
    ÄrtaMärta skrev 2011-01-19 12:10:52 följande:
    Ja vi åker till kap verde på måndag, blir borta två veckor =)! Det är bara att skicka mail till min adress här på FL, jag svarar tillbax =)
    Man kommer heller inte in på din sida (för att skicka mail). Den är lösenordsskyddad =)
  • Mmmbop
    LitenMy skrev 2011-01-19 13:31:15 följande:
    Finns inget privat här...äh jag orkar inte mera nu. Jag släpper ALLT tills måndag! Jag är inte gravid tills jag ser det sjäv med egna ögonen! Jag håller mig härifrån i fem dagar för jag vill inte oroa er...ni som vill får så klart läsa bloggen men jag håller mig från familjeliv nu...
    Inte oroar du oss! Du får oroa dig, vara ledsen, vara arg alla känslor och du får alltid skriva här, om samma sak femtio gånger om du behöver.

Jobbigt att det inte finns privatgyn, finns många nackdelar med att bo i storstad men man har iaf den möjligheten. Jag hoppas du hittar någon form av ro fram tills måndag. Och naturligtvis hoppas vi att du får se ett tickande hjärta då!

Kram
  • Mmmbop
    Lappgeten skrev 2011-01-19 14:01:58 följande:
    Nu fick jag veta att min HCG sjunkit. Jag är så enormt glad att det var ett missfall.
    Förstår att det låter konstigt men alternativet X är så mycket värre!!

Känner mig lite busigt glad och ska fira med att åka en rejäl tur på skidor efter jobbet.
    Om några dagar kommer mina killingar att börja födas och det är nästan min bebisar det med. Till veckan kläcks första omgången med ca 60 vaktelkycklingar också, de är stora som humlor och hur söta som helst=)
    Så jag har massor att se framemot så missfallet är nästan redan glömt!!
    haha =) Det riktigt strålar genom texten hur glad du är! Skönt att det inte var ett x! Och underbart att du har så mycket att se fram emot! Du får gärna posta en bild på både killingarna och kycklingarna (när dom kommer), dom är säkert hur söta som helst! 
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3