• AlexandraViberg

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

nr2: Håller med, min dotter blir inte yngre hon heller. 5½ nu, börjar för sjutton skolan nästa år.. Suck!
    Vi plussade på försök 6 med vårt x, men nu är det försök 13 (månad15) så man börjar ju vissna i hoppet, om vi säger så. Liksom inget har hänt sedan dess. Befrukta verkar vi ju kunna? Men det fäster ju INTE.

Negativa klubben här men det blir ju så. Håller tummarna för oss alla nu!

Sophie 070212, X Jan-12, höger äl rök!
  • AlexandraViberg

kanske: håller med, det kan vara svårt.. Vi skulle ju varit höggravida och snart få barn i september.. Försöker att inte tänka på det alls, även om det är svårt, många gånger!

Jag fokuserar på att få min BV behandlad, är ju en vanlig anledning till nedsatt fertilitet.

Dotter-07. Bakat sen juni-11, X jan-12. Still going on!
  • AlexandraViberg
    Supers skrev 2012-08-30 18:40:03 följande:
    Tack Grip & Kanske4a :)

2-3 dagar till Bim ..än så länge in tecken på före mens flytningar :P man kan ju alltid hoppas....Tungan ute 
    Hoppas hoppas!

Jag är på bim, ingen mens, inga känningar och negativt test häromdagen!

Dock gjort en till gyn undersökning i utredning pga bakterier som inte vill dö.
    Har en kroniskt inflammerad livmodertapp som om nästa medicinkur inte botar måste opereras :(

Dödar ju alla spermier, den jävla bakterie väggen! :P
  • AlexandraViberg
    Supers skrev 2012-08-30 19:40:40 följande:
    AlexandraViberg :Jäkla bakterievägg :/ hoppas medicinen hjälper kram kram
    Ja, jävla fan ta dom! :D

Det hoppas jag! :)
  • AlexandraViberg
    kanske 4a skrev 2012-08-30 20:30:39 följande:

Nämen vad är det för knasigheter? Då kan ju vem som helst av oss ha sådana problem för BV är ju ganska vanligt och hur ofta kollar man sig för sånt eg? Jag har bett BM ta prov på mig flera gånger men de hittar inget. Jag har brungråa flytningar och det svider och ibland luktar dte fränt. När jag var på KK sist berättade jag om det också men hon sa bara det luktar inget och sen var det bra med det. Jag funderar ju ofta på om det var det som orsakade missfallet jag hade nu. Hur ska man få de att ta en på allvar då?

Jag hoppas verkligen du blir a  
    Ja, det är ganska vanligt faktiskt och min fertilitetsläkare säger att det i vanliga fall inte har någon betydelse men försöker man få barn så kan det ha det och därför behandlas det. Vid mitt X så sa läkaren som skulle kolla om allt såg bra ut (då de inte hittade något i livmodern) att jag verkade ha en bakterie pga doften, men sen sa hon inget mer om det. Så de anser det inte som något som bör botas, hur som helst. Vilket är sjukt eftersom det på mig verkar ha blivit kroniskt?
    Bra va... not.

Om de inte försvinner så bränner de bort den del av livmodertappen som är kroniskt inflammerad för att få bort skiten, så det blir en fin öppen väg in, så att säga :)

Jadu, alltså.. han sa det bara till mig, men nu funderar han på att det inte är BV eftersom det inte vill dö av två hästkurer, så att vi tog en odling. Så får vi se om en vecka typ!
  • AlexandraViberg
    kanske 4a skrev 2012-08-30 20:42:22 följande:
    Ok, läskigt. Vad har du för symtom då?
    Alltså, första behandling mot BV fick jag 2009 men då sa dom aldrig vad det var, hade svår uvi samtidigt. Så jag kopplade inte att BV var det som luktade mellan benen :P
    Trodde man skulle lukta lite. Så har alltid varit lite, men sen när jag träffade maken och började ha frekvent sex (baby making you know..) så blev det värre (det blir värre av det) och värre, på slutet precis innan utredningen började så fastnade doften på byxorna och det luktade liksom igenom allt.. :(

Så det var och har alltid varit mest doften och ökade flytningar som är lite lätt missfärgade (som jag inte heller tänkt på förrän läkaren frågade om det, har ju alltid haft det...) men så nu har jag senaste månaderna fått ont vid samlag, alltså om han kommer åt tappen. Och när läkaren tog provet och jag ryckte till när han höll på så reagerade han på att det gjorde så ont, men han sa att den såg röd och irriterad ut. Så han tryckte utanpå också på den och kändes ont då med.

Så sammanfattat: extrem doft, missfärgad och ökad flytning, ont på tappen (mer än det lilla vanliga man kan känna vid sex, alltså svider)

(maken kan bära bakterierna och ge tillbaka det)

Sen så, när jag fick en behandling så försvann ALL doft, var så jävla konstigt, då jag fattade du dåligt läget hade varit, att det faktiskt kunde lukta INGENTING.. Det kom dock tillbaka sakta efter mens. :(
  • AlexandraViberg
    Petra 334 skrev 2012-08-30 21:05:55 följande:
    Kan detta orsaka x?? Har haft bv otaliga gånger och tycker själv jag har det jämt men samma här sist sa läkaren att han inte kände något. Mannen hade innan fått tabletter mot de då han bar runt på't så tyckte jag med borde få men ikke.
    Det trodde han inte, det kan orsaka för tidig förlossning däremot.

Men BV kan låta andra bakterier klättra upp och andra bakterier kan ge ärr i äggledarna, men min var ju okej och då ska det ha gått jävligt förbannat långt också, för att man inte ska ha märkt bakterierna som även är elakare än bv bakterierna. Så hans svar var nej för att BV gör detta, men ja för att någon annan bakterie kanske kan göra det. 
  • AlexandraViberg
    kanske 4a skrev 2012-08-31 09:15:52 följande:
    Jag har tänkt mycket på det här också. Har haft så här sen jag var tonåring iaf, och det luktar fränt ibland men inte rutten fisk som man kan läsa om. Det svider mer än kliar osv. Jag har läst att det enligt studier kan öka risken för tidiga mf, så klart man blir orolig. Men som sagt  jag får ingen hjälp av varken bm när jag tog cellprov eller av KK. Jag har ju gjort mängder med gynundersökningar men aldrig någon som sagt att det ser konstigt ut eller att det luktar. Men jag är trött på att känna mig ofräsch hela tiden, det luktar igenom kläderna ibland för mig med. Hur skulle du beskriva doften?
    Hmm.. beskriva. Det är jävligt svårt, försökte beskriva för sköterskan, men det gick inte riktigt. Jävligt surt men sött samtidigt. Skarpt. Fan att jag inte luktar som värst nu då :P haha, men jadu. svårt faktiskt.

Lite doft kan man väl ha, man har ju goda bakterier också. Jag tror inte du bor nära Sundsvall heller för där finns det ju en "expert" på det där.

Låter ju misstänkt på dig med, men har ni varit till en fertilitetsläkare? För alla läkare innan honom har känt nån doft, sagt att jag verkar ha en bakterie men inte känt att det behövts behandlats? Eftersom det inte påverkar något i vanliga fall, bara när man vill skaffa barn. Så prata med en fertilitetsläkare skulle jag säga, om du inte redan gjort detta!
  • AlexandraViberg
    kanske 4a skrev 2012-08-31 12:22:50 följande:

Hm ok, ska klura vidare. Nej jag bor inte nära Sundsvall :) Nej ingen fertilitetsläkare bara läkare på KK och BM när jag tog cellprov.
    Försök få tag på en sådan, för HAN sa till mig att man i vanliga fall inte söker eller behandlar detta eftersom det inte är skadligt egentligen.  Men det hjälper inte spermierna och det kan ju leda till för tidig förlossning, så i fertilitetssyfte söker dom och behandlar det. Så en tanke bara! Det är skillnad på läkare, tyvärr :(
  • AlexandraViberg
    acinna skrev 2012-08-31 12:57:26 följande:
    Måste ta lite ego också: Idag fyller vår dotter 13 månader, och har genom inskolningen på förskolan börjat gå mer och mer!!!
    Och idag går jag in i vecka 20 med Filur, och ser fram emot RUL på onsdag!!!

Allt detta inom 2 år efter operationen för X! 
    Önskar man kunde få sån tur!  Lyckans ost!

Hoppas RUL går bra på onsdag! :)
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3