• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Veronica1 skrev 2011-01-19 19:13:58 följande:
    LitenMy: Stackare, förstår att du är orolig. Hoppas verkligen att det slutar bra! Styrkekram till dig

Lappgeten: Vilket härligt sätt att fira på & jag skulle oxå hellre föredra ett missfall än det här, suck!
    Ta hand om de små söta killingarna, dom e ju så söta & sällskapliga.

LillaFrugan: Åhhh gud va härligt med Kap Verde!!! Sol, bad & lata dagar, va mysigt. NJUT....

För mig blir det iaf operation imorgon. skönt men samtidigt jobbigt på något sätt!!! Men det känns nog bra när allt är över.

Kramar till er alla!
    Ja, lycka till imorgon! Och precis som flera skrivt så kan man drabbas av Babyblues om/när hcg sjunker fort så du har någon att prata med eller gråta ut emot... Jag hoppas hoppas hoppas att de hittar något och du får ordenltigt besked. Och förhoppningsvis får möjlighet att börja på nytt igen!

Kram
  • Mmmbop
    RaraS skrev 2011-01-20 12:44:29 följande:
    De är snälla på sjukhus...jag lovar :) Men du gör såklart som du vill!

För min del så tror jag inte på denna månad...om man räknar ut när jag skulle ha haft ÄL så skulle det vara på lördag. Jag hade ÄL-flytning i måndags och tisdags....sedan slutade det. Idag gjorde jag ett ÄL-test och det var superduperstarkt, har aldrig sett ett sådant starkt streck, borde ha börjat testa innan i veckan men det gjorde jag inte, trodde ju att ÄL är på lördag....men jag har ju ingen ÄL-flytning längre och jag brukar ju ha ÄL-flytning ända fram till ÄL och kanske till och med en dag förbi så jag fattar ingenting….

I vilket fall så är ju min man borta under veckorna nu i ett par månader så jag hoppas inte för mycket. Men en dag kommer det bli min tur!
    Klart det kommer bli!!! Det är vår tur nu =)
  • Mmmbop
    Veronica1 skrev 2011-01-21 13:01:41 följande:
    Hej på er! Nu är jag hemma, eller jag for hem igår kväll (vilket jag ångrar), tror att jag klarar mer än vad gör! X:et satt på högra äggledaren, så en liten bit av äggledaren är borttagen. Så nu har jag 4 hål i magen & sjukt mör i kroppen. Värktabletter & soffläge, bara att ta sig på toa är ju ett projekt, men det kommer ju bara att bli bättre. Jäklar vad ont man har i axlar & nacke efter den där gasen, usch! Nu ska jag vila lite, igen..........

KRAMAR
    Gud va skönt att dom hittade det tillslut! Så dom behövde inte ta bort hela alltså? Har dom sagt något om hur den kommer läka?

Jobbigt att ha ont! Hoppas du blir bättre snart och att din sambo/man pysslar om dig ordentligt!

Kram å krya på dig!
  • Mmmbop
    LitenMy skrev 2011-01-21 15:01:06 följande:
    Jag är helt säker nu jag har fått missfall! Blöder kraftigt och har flera stora klumpar. Åker in ändå på måndag så allt kommit ut! Önskar er andra all lycka!!
    Usch!! Så tråkigt!! Jag är så ledsen för din skull!

Jag läser lite i din blogg och vilken tur att du har dina barn i alla fall. Hoppas dom "tar hand om dig".

Massa kramar!
  • Mmmbop
    LitenMy skrev 2011-01-21 15:58:25 följande:
    Å ja mina barn är min familj! Å lillan är bara 10 månder så jag har ju en stor bebis hemma Föröker hålla leendet för barnens skull nu me fan vad tufft det är
    Jag förstår verkligen det, men det är ok att gråta framför barnen också! Bara man berättar att man är ledsen och det inte beror på dem. De tycker nog att det är helt ok att trösta mamma också. Blir det för tufft kanske du kan få någon att ta hand om dem en timme eller så, så du kan träffa någon vuxen och prata, gråta och lätta lite på trycket!

Tänker på dig!
  • Mmmbop
    KämparPå skrev 2011-01-23 20:31:31 följande:
    Inget händer Rynkar på näsan
    Jag kan kopiera men när jag ska klistra in så finns inte klistra in som ett val om jag högerklickar.
    Och det går inte heller med ctrl
    Skriv det du vill skriva, så klistrar vi in =)
  • Mmmbop
    Mika1980 skrev 2011-01-23 16:03:45 följande:
    Hej hej, här går det bra med dejtandet och jag har helt kopplat bort bebisverkstaden, men känner mig lite avis när jag läser om er som aktivt försöker nu. Vet inte när jag ska börja igen, är ju lite känsligt när man precis har träffat någon..

Angående sår efter op så ska man inte pilla en massa nej, men att byta tejp då och då är helt ok. Att göra det efter dusch då man tvättat av såret med vanlig tvål går bra. Man kan även använda sårtvätt på en höggradigt ren kompress. När såret börjar läka ihop mår det också bra av att luftas lite, men man kan fortsätta med tejp när man tex har byxlinningen mot såret.

Lycka till alla ni som försöker
    Kul att det går bra med dejtandet! Och passa på att njuta av att inte ha bebisverkstad på hjärnan hela tiden. Kan vara oerhört påfrestande =)
  • Mmmbop
    BIM:

LillaFrugan: 24/1-2011  (Försök nr 4, X 2007-12-31 behandlades med Metrorexat, båda äggledarna kvar, ett barn 2009)
    Lemis: 2/2-2011 (försök nr 1 efter X.  bukop, höger äl togs bort).
    Miny: 4/2 -2011 (försök 12 efter X)
    RaraS: ~6/2-2011 (försök 3 efter x). Vänster ÄL bortopererad, med titthål, den 4/10-10, v 6+4.
    Honeybunny78: 28/1 (försök 2 efter x) Höger ÄL bortoperad i aug. Gör hormonbehandlingar för PCO.
    KämparPå: 15/2 (försök 1efter x) Vänster äl bortopererad, bukoperation.

Gravida:

angio101: BF 23/1 2011, gravid på försök 2 efter X (brusten vä äl, borttagen 28/1 2010 v8, "kejsarsnitt")
    Lia82 Bf 8/3 2011 planerat snitt, gravid 1a försök 7mån efter cellgiftbehandling
    ewaulrica: planerat snitt 14/4 2011 gravid efter 9 försök, ca 1 år efter op för X i vä ÄL, som togs bort
    Acinna: BF 19/7 2011, gravid på försök 1 efter X (titthålsoperation 17/9-10 i v.10+0, har båda ÄL kvar)
    LYCKA82: BF 16/8 2011, gravid på försök 5 efter X (haft sammanlagt 2 X, vänster äggledare togs bort)
    Sejda79: BF 27/8, gravid på 7:e försöket efter X (operation 1/4-2010, höger äl togs bort)
    Frikadellen bf 30/8, gravid efter ett års försök.

Övriga/pausar:

Mika1980: Två försök efter X. Akut bukoperation/spräckt äggledare 31/7-2010 efter metrotrexatbeh. 1 äggledare kvar.
    Mmmbop: ~10/3-2011 (försök 1 efter X) X vänster, Metotrexatbehandlad 1/12-10. Båda ÄL kvar
  • Mmmbop

Hoppas läkarbesöket går bra idag LitenMy, och att du får klara besked!

• Mmmbop

Jag känner av det olika från månad till månad. Men det "känns", vet inte hur jag ska förklara. Det gör inte ont, men känns. Lite molande och lite stick. Men jag har oftast från båda sidor oberoende. Varierar lite fram och tillbaka under en eller två dagar.

En gång (direkt efter att jag slutat med p-piller) var det tydligen ett ägg som inte lossnade, DET gjorde fruktansvärt ont. Jag låg i fosterställning på golvet och kunde inte röra mig under typ 20 minuter. Sedan bara försvann det simsalabim och några veckor senare upptäckte min gyn att jag hade en vattencysta där ägget inte släppt. Gick bort med p-piller och är tydligen inte så ovanligt när man inte haft ägglossning på länge.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3