• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Mohahaha! Så får ni en tjej och så är hon heeeeelt annorlunda =)

Vad är det för namn då? 

• Mmmbop

Oj här händer det grejer! Ruvar du Lappgeten!?! Vad roligt! Heja, heja!!

Och lycka till Supers! 

• Mmmbop

Men STORT GRATTIS Lappgeten!!!! Gud så roligt!

Och grattis till dig också Supers!

Härligt att se att "gamlingarna" i tråden nu fått ordentlig hjälp!   

• Mmmbop

Grattis till minipyret Petra, skönt att det gick bra ändå!

Heja Supers!! Nu hoppas vi på en lyckad ruvning! 

• Mmmbop

Tjenare RaraS, jag minns dig förstås =) Vi hängde ju i tråden samtidigt. Jasså du fick tös i januari 2012! Jag fick ju min tjej i februari samma år. Kul!

• Mmmbop
    RaraS skrev 2013-05-05 05:43:46 följande:
    Oj så roligt Mmmbop!!!! Du fick kämpa länge, men förstår att det slutade lyckligt! Antar du har fullt upp nu för tiden med barn och vovve!

=) Jag tror du blandar ihop mig med Mika80, hon som fick ett så sent x och nästan dog! Jag vet faktiskt inte hur det har gått för henne?

Är du kvar Mika? Släng gärna in en rad isf så man får höra hur du har det!

Jag har ingen vovve, men jag åkte till danmark och inseminerade precis som Mika.    
  • Mmmbop

Sunflower! Jag minns dig förstås också! Det låter ju väldigt lovande med stegringen, jag tror nog också att det sitter rätt!

Lappgeten: Härligt med hjärtat!! Det ser ju extremt lovande ut! Vad roligt!

Stickan: Har nog aldrig hört talas om x i livmodern. Men Mika80 som hängde här förut fick ett x precis i skarven mellan livmodern och äggledaren. Hon gick därför väldigt länge (10 vekcor tror jag) med det och hennes hcg-värden steg också nästan normalt. Fruktansvärt tråkigt det du råkat ut för! Jag hoppas verkligen de kan hjälpa dig.

• Mmmbop

Grattis hjärtat!

Hur går det Sunflower?

Och Lappgeten? Allt väl?   

• Mmmbop

Grattis onandon! När man minst anar det =) Jag fick samma resultat när dotter "satt rätt". Alltså starkt plus på BIM-dagen. Med x-et bara fessvaga tester hela tiden. Verkar lovande tycker jag!

• Mmmbop

Grattis Pemberly!

Och Supers, du är ju inte mer än människa! Du får vara lite snäll med dig själv. Vissa dagar ÄR jobbigare än andra.

MarieKarolina: Jag blödde aldrig klumpar men fick däremot en blödning ut i buken istället ca fyra, fem dagar efter sprutan och DET gjorde ONT! Så mitt x försvann nog åt det hållet istället. Sedan blödde det länge, länge (inte mycket), totalt sju veckor. 

• Mmmbop
    Emly skrev 2013-07-16 21:23:19 följande:
    Hej tjejer!
    Någon som gjort en spolning? har blivit rekommenderad av en läkare att det kan hjälpa til att släppa paniken  över att få utomkveds igen och att det ska hjälpa till att lättare bli gravid!

Kanske4a: Känner för er! men vet du! Du verkar vara en stark kämpe och plötsligt kommer det vända på ett eller annat sätt <3 och Grattis på er bröllopsdag, styrke kram!!
    Jag har spolat äggledarna också. Fick det via remiss från min gynekolog. Jag blev gravid på andra försöket efter spolningen (och efter x:et, gjorde inget försök fören efter spolningen). Men å andra sidan blev jag gravid på första försöket med x:et. När jag sedan blev gravid blev jag det från andra sidan. Så jag vet fortfarande inte om det är nåt med vänster äggledare. Allt såg iaf bra ut på spolningen.
  • Mmmbop

Lycka till Supers!

Och vad roligt att allt går bra Lappgeten! Det är ju helt underbart! 

• Mmmbop
    Lappgeten skrev 2013-08-15 15:02:58 följande:
    Hej tjejer!
    Tittar in en sväng så att ni vet att jag lever. Det går bra för oss, jag har nu gått in i vecka 21 och mår nu riktigt bra. I början av graviditeten mådde jag verkligen piss på alla sett som gick tror jag.
    Förra veckan var vi på RUL och såg en livlig krabat som sparkade och boxade hela tiden =)
    Jag är otroligt glad över  att IVF fungerade för oss och tacksam att vi kommit dit vi är nu.

Sköt om er!    
    Haha, jag är inne så sällan men HURRA!!!! Grattis vad roligt!
  • Mmmbop
    Lappgeten skrev 2014-01-30 09:52:52 följande:
    Den 7/1 föddes äntligen våran lilla Rut. Nio dagar över tiden och fyra år efter första utomkvedet.

Det mesta känns fortfarande ganska overkligt men vi är otroligt glada över vår dotter.

Vad tråkigt att det är så många nya i tråden, hoppas ni får bra hjälp och snart får ert efterlängtade barn. Jag har haft jättestort stöd av tråden och tyvärr är jag en av de som varit med väldigt länge. Jag fick första utomkvedet januari 2010, missfall 2011 och utomkved igen  2012 och opererat bort bägge äggledarna så Rut fick vi via IVF.
    Massor med grattis lappgeten! Äntligen! Vad härligt =) Och vilken väluppfostrad dotter som kom på "rätt" sida årsskiftet ;)
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3