• Mika1980

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Härligt frikadellen! :)

Jag hoppas att det visar sig vara en ofarlig blödning för din lillaMy..

• Mika1980

Hej hej, här går det bra med dejtandet och jag har helt kopplat bort bebisverkstaden, men känner mig lite avis när jag läser om er som aktivt försöker nu. Vet inte när jag ska börja igen, är ju lite känsligt när man precis har träffat någon..

Angående sår efter op så ska man inte pilla en massa nej, men att byta tejp då och då är helt ok. Att göra det efter dusch då man tvättat av såret med vanlig tvål går bra. Man kan även använda sårtvätt på en höggradigt ren kompress. När såret börjar läka ihop mår det också bra av att luftas lite, men man kan fortsätta med tejp när man tex har byxlinningen mot såret.

Lycka till alla ni som försöker

• Mika1980

honeybunny: tog du äl-spruta den här månaden? Du kanske är medveten om att man kan få falska plus av dem om man testar för tidigt? Jag misstänker att det kanske var det som hände mig förra månaden, jag hade tagit pregnyl den gången och fick ett plus (dock efter 10 minuter) när jag testade några dgr för tidigt, sedan blev det dock minus och mens..:/

• Mika1980
    honeybunny78 skrev 2011-01-26 18:04:43 följande:
    Jo, jag tog pregnyl men det var förra fredagen alltså den 14:e men det är möjligt att det sitter i länge. Fast jag är fortfarande inte övertygad om att testerna har visat plus. Det kan mycket väl vara spökstreck. Jag har visserligen sett dem på tre test men det blev inte starkare idag än igår. Var helt säker på att mensen kom innan idag, men den kom av sig igen tydligen... Har fortfarande samma bruna flytningar, men ingen direkt mensvärk utan det mer drar i ljumskarna och i magen så jag blir inte riktigt klok på detta. Känns iaf precis likadant på båda sidorna av magen så det känns iaf inte som ett nytt x. Det gör inte direkt ont heller. Jaja, den som lever får se! Är ingen tålmodig person bara så något hade gärna fått hända!
    Okej, tror att det kan visa falskt positivt i ca 10 dgr efter att man har tagit sprutan. Tog du även hormoner? Jag åt pergotime, fick tyvärr för tunn slemhinna av det och mensen den månaden var jätteskum - kom 5 dgr för sent och var mest bruna flytningar. Kommer nog inte testa hormoner mer, om det inte blir ivf tillslut vill säga. Men just nu tar jag en paus, det blev för mycket fokus på att försöka bli med barn vilket gick ut över resten av mitt liv.
  • Mika1980

Ville titta in och säga hej, är ju inte särskilt aktiv här för tillfället. Blir dock lite jobbigt att läsa om alla som försöker nu när jag pausar, längtar tills jag kan försöka igen..men har man nyligen blivit tillsammans med någon så är det ju inte riktigt läge :/

Lycka till alla,
    kram

• Mika1980

Många, inklusive jag, känner av äl mycket mer efter op. Det är nog ingen fara! :) Kan ju faktiskt vara praktiskt att känna när man ägglossar.

• Mika1980

Mmmbop: varför tycker de att du ska börja med ivf?? Jag har tid hos Mama Mia 16:e och ska försöka få remiss för spolning av äggledaren jag har kvar, trots att jag pausar nu - vill veta om det finns passage efter allt som hänt.

Jag blev för övrigt sjukskriven när man kunde se mitt X med ultraljud, troligtvis pga att jag hade över 5000 i hcg och risken för att äggledaren skulle spricka var överhängande. När den sedan sprack ca 4 dagar efter och jag opererades hade jag ca 1 1/2 v kvar på sjukskrivningen. Hade behövt längre men ville inte kontakta idioten till läkare jag hade på SöS.
    Jag har fått svar från socialstyrelsen efter anmälan jag skickade in, de har utsett en utredare/handläggare och ska "forska" i mitt ärende.

• Mika1980

Hej på er, det var ett tag sedan jag skrev. Jag orkar inte alltid läsa tråden eftersom jag pausar nu, jag blir så sugen på att försöka när jag läser om er som lyckas. Grattis till alla nya plus. I dag födde min kollega en son, hon blev gravid nästan samtidigt som jag med mitt X. Känns lite jobbigt, hade BF 10/3..den dagen kommer bli jobbig. I övrigt går det bra med nya förhållandet, men längtan efter att försöka igen är ständigt närvarande.

Var på MamaMia och träffade en jättebra gynekolog, han sa att min bästa chans var ivf och att jag och min partner kan ställa oss i kö när tiden är mogen, väntetid för lesbiska är 1 år eftersom vi inte får hjälp av vårdgarantin eftersom vi behöver donation. Vi kan ju allra tidigast ställa oss i kö om ett halvår eftersom förhållandet är så nytt..1 1/2 år känns som en helt omöjlig väntan. Han tyckte heller inte att jag skulle spola eftersom allt hade sett bra ut under op, det finns ju alltid risk för infektion i samband med spolning och därför vill de inte göra det i onödan. Han menade att det inte behövde betyda att man har dålig passage för att man har fått X, i mitt fall sa han att det finns risk för att jag har endometrios eftersom min mamma och syster har det. Men ibland fastnar helt enkelt embryot för att det har befruktats för långt upp i äggledaren och inte hinner ned till livmodern.

Lycka till alla

• Mika1980

Hej tjejer! Kommer ni ihåg mig? :) Jag har hållt mig borta ett tag, på grund av att jag inledde ett nytt förhållande och inte kunde tänka på att bli gravid just då. Nu har det gått 5 1/2 månad, och jag är (redan) nyförlovad och sambo..:) Men bebisverkstaden får vänta ett tag till. Jag har läst lite här och tagit del av de glädjande beskeden att Rara, Sunflower och Mmmbop är gravida!! Grattis, verkligen..och lite extra till dig Mmmbop, eftersom jag vet hur tufft det är att försöka på egen hand.

Hoppas att ni mår bra alla nygravida, och att jag får göra er sällskap en dag..om inte som gravid så kanske som blivande mamma till min sambos biologiska barn. Vissa fördelar med att vara ihop med en tjej finns det ju ;)

Kram Mikaela

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3