Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Bebinsmamma: då står vi på exakt samma platå! Har fått remiss till Gyn för spolning men hoppas hoppas hoppas att jag aldrig behöver gå dit!
Bebinsmamma: då står vi på exakt samma platå! Har fått remiss till Gyn för spolning men hoppas hoppas hoppas att jag aldrig behöver gå dit!
Saffron: jag lider och känner med dig. Din historia är väldigt lik min egen. Jag hoppas IVF blir lösningen för er! Vad man gör annars... Ja du... Jag har ingen aning! Det får tiden utvisa
Härligt Lilyy!
Vilken underbar känsla det måste vara! Jag längtar så att jag nästan dör lite inombords efter att få bli gravid igen.
Jag kör med CB äl-test just nu och har fortfarande inte lyckats få någon liten gubbe att smila :( börjar bli lite konfunderad... Jag har alltid haft tydliga ägglossningskänningar/symptom men nu känner jag ingenting! Nada... Konstig!
Lilsis: jag kör med cb äl-test och har inte fått något utslag alls :( har det hänt dig? Blir knäpp på den här följetången snart asså...
Sanla: vågar inte svara för hur det är generellt. Men för mig verkar det vara så att endometrios är en bidragande faktor till mitt X. Men då på äggledare och inte på äggstockar. Tyvärr gör man inte mkt åt det... Utan det är isf IVF som gäller om det inte skulle fungera på naturlig väg.
Sanla: jag blev opererad vid mitt X och fick ta bort ena äggledaren och då kollade man hur det såg ut på andra sidan. Jag önskar man även kunde passat på att spola den kvarvarande äggledaren då när dom ändå var inne... Men tyvärr inte, så det måste jag göra nu.
Ska tillägga att jag inte haft några symptom och smärtor av min endometrios tidigare. Men det verkar ju onekligen ställa till det när man vill ha bebis :(
Sanla: håller med Gyn om att det inte är någon idé att tänka på det. Du kan som sagt inte göra något åt det. Det går inte heller att få någon diagnos utan operation och operationen i sig skapar för det mesta mer problem än nytta. Däremot ska man, som du säger, ha det i bakhuvudet. Om det inte lyckas på naturlig väg ska man kanske inte vänta för länge innan man söker vidare hjälp.
Jaha D-vitamin säger du?!
Värt att kolla upp om inte den där gubben tittar fram snart...
Lappgeten: åh vad glad jag blev av ditt inlägg! Grattis till lilla Rut!
Då får mig att tro på det omöjliga just nu
Caroliiiina: menar du att man skulle kunna bli gravid på naturlig väg trots att man inte har någon äggledare? Det kan väl inte stämma?
Tusa: tack för dina kloka och uppmuntrande ord! Man behöver få andra perspektiv ibland!
Bebinsmamma: har aldrig tänkt på det där med pergotime (jag är i exakt samma sist som dig). Jag har helt snöat in på att jag måste få veta hur det ligger till med kvarvarande äggledare...
Kanske ska/borde man vänta med pergotime tills man vet hur det ser ut? Är det stopp så hjälper det ju ändå inte tänker jag...