• lilsis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Har fått min remiss till GBP godkänd så om 6 månader borde jag vara opererad. Om en månad så ska vi göra en fertilitetsutredning på CVL i Uppsala. Så då borde jag veta sen om vi kam bli gravida på egen hand eller inte. Har Äl om en vecka, vore skönt om det tog sig då men jag tror inte det.

• lilsis

Jag kissade på Äl-stickor så fort jag slutat blöda efter Xet just för att ha koll.

• lilsis

Vi har varit på utredning och det blir IVF men jag måste först genomgå en GBP och sen hoppas på att det räcker med ett år på samma adress för att landstinget ska betala...

• lilsis

Min gyn tycker det är för stora risker att spara äggledare som haft X men det är uppenbarligen olika. Operatören försökte ju spola bort mitt X.

• lilsis

Har kraftiga utslag på LHtest och har BIM på lördag (dag 15 efter ÄL) men med Xet plussade jag på dag 13 så jag ska nog ta och offra mitt sista test imorgon. Om det inte tagit sig nu blir det IVF men först efter en gastric bypass. Hoppas såklart på plus på rätt ställe!

• lilsis
    lilsis skrev 2014-04-09 20:23:57 följande:
    Har kraftiga utslag på LHtest och har BIM på lördag (dag 15 efter ÄL) men med Xet plussade jag på dag 13 så jag ska nog ta och offra mitt sista test imorgon. Om det inte tagit sig nu blir det IVF men först efter en gastric bypass. Hoppas såklart på plus på rätt ställe!

Plus!!! Om drygt två veckor ska jag till gyn och kolla att det sitter där det ska :D
  • lilsis
    bebinsmamma skrev 2014-04-18 22:13:11 följande:
    Tjejer hur många veckor måste det gå innan man med ul kan se om ett plus sitter på rätt ställe? Jag blir fortfarande lite yr i bollen av tanken - men jag plussade imorse! BIM är 20/4, så jag testade idag mest för att 'då kan mensen komma sen o så kan jag glömma bort det'. Men det som känns som att det kanske kanske kan vara ödet nu: BF för xet skulle varit 20/4. Hur galet? Känner att jag måste hålla det här för mig själv tills efter vul. Så nu undrar jag hur länge man måste vänta. Måste ringa gyn på SöS o fråga imorgon :))))

Min gyn säger V6 men jag har bokat 6+3 och hoppas på ett hjärta. Nu blöder jag så det verkar ju inte gå så bra den här gången heller.
  • lilsis
    bebinsmamma skrev 2014-04-19 15:15:17 följande:
    Åh nej håller tummarna att blödningen slutar nu!

Hoppas på tid hos Studentgyn imorgon, Gynakuten vill som vanligt inte ha in mig.
  • lilsis
    lilsis skrev 2014-04-22 08:26:00 följande:
    Har tid hos Studentgyn på torsdag. Det är en evighet dit :(

Det var tomt i livmodern igen. Han hittade ingenting alls. Och uteslöt X för att jag inte var palperingsöm över äggledaren men det var jag inte förra gången heller. Hur som helst så har hCG sjunkit rejält så oavsett om det satt rätt eller fel så har kroppen tagit hand om det. Jag är lite fundersam eftersom jag har haft och har värk/tryck över äggledaren.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3