• lilsis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Över 50 hCG fortfarande, drygt.

• lilsis

Äntligen nästan slut på hCG och ny ägglossning på G om jag tolkar min kropp rätt.

Sjukt långdraget den här historien.

• lilsis

Det står i min journal att jag ska erbjudas tidigt VUL, det borde stå i allas.

• lilsis
    Manelma skrev 2014-07-16 23:58:09 följande:

Nån som har kvar sin "felande" äggledare efter utomkveds? Vi började försöka i april och sen dess har min högra äggledare som alltså var den vår första graviditet fastnade i tagit hela 3 ägglossningar efter varandra. Känns hopplöst när den plötligt blivit dominant varför??? Hur stora är oddsen. Förr hade jag varannan mån vänster varannan höger nu höger 3 mån i rad.... Hoppas så klart att det ska funka på den men innerst inne vet jag att det nog inte är lönt att hoppas då äggledaren troligtvis är helt täppt... Så månaderna går o det känns knappt som att vi har en chans...

Min kvarvarande äggledare tycks också ha problem, så nästa försök blir IVF ngn gång 2015 om vi har tur.
  • lilsis
    Pusheen skrev 2014-08-02 20:12:37 följande:

Ja jo, visst är det så.. Kan man begära att få en spolning?

Enligt mina papper från operationen så stod det att min vänstra äggledare var u.a. man måste väl göra en spolning för att kunna se det ordentligt.

Ja varför kan det bara inte ta sig istället. Jävla skit!

En spolning säger bara om du har passage eller inte, inte om den faktiskt fungerar.
  • lilsis

Det finns ingen idé att ångra saker man gjort förr, det går ändå inte att gå tillbaka. Och ung är inte = bra ägg.

• lilsis

Här har ännu en månad passerat utan plus och nu skiter jag i det här.

Får se hur livet ser ut i slutet av nästa år, kanske blir det IVF. Kanske inte.

• lilsis

Jag gjorde min GBP 1/10 och drabbades av en liten komplikation så jag fick ligga inne några dagar till men behövde inte opereras om.

Just NU är jag inte sugen på att bli gravid alls. Jag har tom passerat datumet för mitt första plus utan att tänka på det... Det är typ tre veckor kvar till den dagen då de opererade bort mitt X (på dagen).

Det känns i magen att tarmarna är ommöblerade och den känslan lär ju inte bli bättre av att det ska böka runt en bebis där inne...

Hur som helst så får jag inte bli gravid förrän tidigast om 12 månader. Har ett par kg kvar till absoluta översta gränsen för IVF på Ackis men är inte redo om att be om min remiss ännu heller.

Iom att jag verkligen inte får bli gravid så ska jag börja med p-sprutor igen när nästa mens dyker upp, det känns ju lite fånigt men jag vill inte behöva räkna och fundera på det också.

Så jag ska släppa bebisbakandet för ett år nu och göra annat

• lilsis

Har numer en skickad remiss till reproduktionscentrum på Ackis. Tyvärr lär de inte göra något förrän efter sommaren.

• lilsis

IVF-start i oktober. Har kvar den vänstra äggledaren så hoppas den inte suger åt sig ev embryo...

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3