• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Härligt att det känns annorlunda Sunflower. Det bådar gott.

Själv testade jag toknegativt igår. Så jag väntar mens på onsdag, Ledsen förstås. Men ni vet ju hur det känns.

Dessutom gör det fortfarande ganska ont til vänster. Har gjort sedan ägglossningen. Ska ringa gyn när jag fått mens och be henne kolla upp det.

• Mmmbop

Tack för all pepp! Det hjälper massor även om det är negativt på onsdag igen. Det är verkligen bra att ni finns. Ni är värda såå mycket.

RaraS: Varje graviditet är ju olika, snart ligger du nog och önskar dig lite mindre illamående pch växtvärk =) Det låter som det går alldeles utmärkt framåt!

Lappgeten: Du är ju ung, men jag förstår dig ändå. Vilken frustration! Att hålla på i flera år! Jag är helt psykopatisk efter bara tio månader (och två försök). Jag förstår att du bara vill att det ska gå av sig självt. Jag hoppas verkligen det gör det, att vi får små vårbebisar bägge två!

• Mmmbop

Suck ja... Ibland undrar man vad vissa gör på sina tjänster. Speciellt på sjukhus där folk ofta är ledsna eller rädda och absolut inte behöver bli tilltryckta.

Hoppas du kommer fram till något som känns bra med din gyn.

• Mmmbop

RamonaMaria: Herregud vilket jäkla skitår du haft. Jag tyckte mitt var lite segt med x:et och all väntan. Men du toppar det mesta. Jag lider verkligen med dig! Jag hoppas verkligen du "betat" av all otur man kan ha i reproduktionsväg nu och att du i frmatiden har helt kompliaktionsfria graviditeter och får massor med underbara ungar.

Vad gäller fertiliteten med en äggledare så har min gyn en annan åsikt och menar att det har hänt att ägg blivit upplockade av "fel" äggledare men att det är ovanligt. Däremot har man tydligen ofta ägglsossning från oliak sidor lite fram och tillbaka så förhoppningsvis blir du gravid snart igen. JAg skulle rekomendera dig att hitta en privat gynekolog som i alla fall kan hjälpa dig med grundläggande blodprover och så för att se så du inte lider av progesteronbrist eller något annat sånt. De kostar inte mer än att gå till vanliga sjukhus och högkostnadsskyddet gäller. Jag vet inte hur jag skulle klarat mig utan min underbara gyn. Tyvärr bor jag i Stockholm.

Kram

• Mmmbop

Hej tjejer, nytt test idag och det var lika negativt som i söndags. Däremot är ÄL-testerna fortfarande halvstarka och jag hade något som liknande ÄL-flytningar igår (??!!). Jag mår lite småilla, brösten är ömma och det gör ont till vänster... Jag vill verkligen, verkligen att min mens kommer nu (ska komma idag) annars kommer jag börja oroa mig för ett nytt x...

Med x:et förra gången plussade jag ju inte förens ÄL+21...

Komigenmensenkomigen...

• Mmmbop

Tydligen kan man få dessa symptom av gasen som används för att blås upp buken vid titthålsoperationer. Det går över när gasen absorberats upp av kroppen.

Bra att du bokat tid. Det känns nog som lång väntetid men när du väl kommit in hos honom brukar det gå bra att få akuttider med mera.

• Mmmbop

Trissönskan: Så sorgligt. Hjärta och allt. Men skönt att du ändå mår bra och jag hoppas verkligen det går lika fort nästa gång!

Grip: Ja, jag är ganska säker på att det är kört. Supernegativt gravtest och det är ÄL+15 idag. I värsta fall är det ett nytt utomkveds. Men jag hoppas verkligen inte det. Har mensen inte kommit imorgon ringer jag min gyn så får hon kolla.

• Mmmbop

Låter myyycket lovande tycker jag =) Jag fick också för "få" veckor på CB digitala och mådde inte heller illa när jag hade x:et...

• Mmmbop

Mens inatt! Tjohoo! så jag tror inte jag behöver oroa mig för ett nytt x utan börja räkna ner till nästa ÄL =) Brösten ömmar mindre även om tempen fortfarande var hög imorse (37,2) Brukar ligga på 36.6 mellan mens och ÄL. Det blöder rejält denna gång också, mer än det någonsin gjort efter x:et och det känns bra, det rensar ut ordentligt därinne tills pyret flyttar in =)

• Mmmbop
    Grip skrev 2011-05-26 10:06:35 följande:
    Skönt! Du menar att du vårstädar inför inflytt?  Flört
    Ursäkta dåligt skämt..
    Jajemänn! Precis vad jag menar =)
    RamonaMaria skrev 2011-05-26 10:54:22 följande:
    Mmmbop: härligt!
    Apropå temp, innan ni tog bort X var tempen högre än vanligt? Som vid en vanlig graviditet?
    Hade tyvärr inte börjat tempa då...
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3