• Mika1980

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Sunflower: Mama Mia söder har inga läkare, däremot mottagningen på Karlaplan - de är både singel- och gayvänliga. Men har väntetid på 2-3 mån. Men iof är det väl minst så lång tid jag behöver för att spara till ivf, så jag kanske bokar en tid där :) Ingen annan som vill fika?

• Mika1980

Angio: absolut, kul! Vi ska träffas vid spärrarna i Slussen, utgång mot Götgatsbacken. Klockan 17 på söndag. :)

• Mika1980

Jag kommer inte kunna fika i dag, får hem hunden vid 17 :( Angio och Mmmbop: ni får prata sinsemellan om ni ska ses ändå, annars kan vi ta det en annan gång!

• Mika1980

Är det inte någon av er som har samma problem som jag? Dvs att äggstocken där man saknar äggledare är dominant? Får alltid äl på den sidan, nu sist på vul kunde de inte ens se antydan till en liten äggblåsa i den andra, som skulle kunna växa till sig till nästa äl tex. Känns som att alla odds är emot mig, singel, haft utomkveds och detta.. Och en annan sak slog mig precis, om jag bara får äggblåsor i ena äggstocken, innebär det att jag har hälften så många ägg som alla andra?!

• Mika1980

Tack Ella Jade :) Vet inte angående livmodern, den borde ju inte växa men det kanske beror på var x:et sitter. Min satt ju i skarven till livmodern, så jag hade förtjockad slemhinna längst upp i livmodern. Jag var även kissnödig hela tiden, men jag har i perioder haft problem med att tömma blåsan = Urinvägsinfektion ofta. Problemet förvärrades när jag hade x. När ska du testa? Jag inseminerade i förrgår trots att jag hade äl på fel sida - men denna gång vägrar jag analysera och bli skengravid som förra månaden :)

• Mika1980

..däremot ska jag försöka få tid på vårdcentralen i morgon, huvudvärken jag fick förra månaden, och tolkade som ett grav.tecken, har suttit i en månad nu. Har ont varje dag, i och runt ögonen. Får hoppas att jag inte har fått en hjärntumör till råga på allt!

• Mika1980

Nu har jag fått mailkontakt med en klinik i Helsingör, som gör ivf för 23 tusen. Det är billigt. Ska försöka hitta en gyn som vill översätta recept också, men det lutar åt att set blir ivf för mig i alla fall :)

• Mika1980

Alexandra: jag hade problem med värk där min äggledare förut satt, speciellt i samband med äl. Tror inte att det är fantomsmärtor utan att det dels beror på att de skurit i en, och dels att ägg + vätska åker ut i bukhålan när man ägglossar från den sidan. Jag har inte lika mkt känningar såhär 1 1/2 år senare, men jag känner av min ägglossning vilket jag inte brukade göra innan op. Angående cykeln så blev den till en början lite längre, men nu tycker jag att den är ett par dagar kortare i stället. Jag fick mens exakt en månad efter op, så blödningen jag fick vid op kunde räknas som en mens. sedan har jag haft regelbunden äl och mens sedan dess.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3