tusa: Jag fick X och opererades med titthål i vecka 11 (10+0) den 17/9-10. Då hade vi haft 5 veckors! krig med sjukvården, och jag hade då hunnit med 4 diagnoser, 5 läkare, 7 VUL, ett otal (minst 20) blodprover, en skrapning och sedan en titthålsoperation på den tiden... Vid skrapningen 11/9 gick jag med dropp i 16 timmar och väntade på en tid, och vid operationen gick jag med dropp i osannolika 25 timmar innan de hittade en operationstid!
Jag är inte gravid nu, men blev gravid redan 5 veckor efter operationen. Har nu en underbar dotter på 5,5 månader!!! Och så börjar vi planera för syskon nu! Känns helt overkligt!!!
Tyvärr så har jag min äggledare kvar som jag hade X:et i, och eftersom jag blev gravid så fort så vet de inte hur den läkt ihop. Vi har fått ett blankt nej av vårt landsting att få en spolning av äggledarna. Nu har jag fått en ny tid för konsultation på en privat gynmottagning 15 mil bort, men det är det värt! Vill verkligen INTE hamna på en operation till för ett nytt X på samma sida, bara för att sjukvården inte vill hjälpa till!
Skönt att höra att allt gått bra, och att du redan är hemma. Snälla, lova nu att du är sjukskriven ett tag och vilar, villar och vilar!!!