• RaraS

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Mmmbop skrev 2011-07-23 22:02:54 följande:

Åååååh, vecka 16, låter som en dröm =) Längtar som en galning =)

Jag förstår det! Men varning....när man kommit in i v 13 så är lyckan kort. Då börjar man längta efter nästa mål och oroar sig för det. Jag håller på att längta ihjäl mig efter ett ultraljud igen så man kan kontrollera allt allt står rätt till. Jag känner fortfarande inget i magen...men tror det är normalt, trots att jag läser en januaritråd där jättemånga skriver att de känner fladder och buffar. Jag känner då inget. Jag längtar ihjäl mig till efter RUL och då kommer ju kontrollerna hos BM öka dessutom med kontroller att hjärtat slår osv. Det är en plågosam tid fram till dess.

Jag beställde en Angelsound också. (från Medistore). För att jag tänkte att det skulle bli lugnare att kunna kontrollera själv om man är orolig. Men när jag fick hem den så var den inte CE-märkt och jag skrev och påpekade det så nu har de bett mig att kassera den, Jag behövde inte skicka tillbaka den och de skulle dra in produkten. Så nu funderar jag på om jag ska åka till Teknikmagsinet och köpa en ny eller om jag ska ta det som ett tecken att jag faktiskt inte ska använda en sådan...det är ju lite diskutioner om de är bra eller dåliga men jag hade verkligen inte tänkt att överanvända den....bara om jag är orolig att något är fel...jaja, jag får fundera vidare!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • RaraS
    Lemis skrev 2011-07-24 21:48:08 följande:
    RaraS med min son kände jag första puffen i vecka 22. Det kan vara så att man har moderkakan framför och då tar det längre tid innan man känner något. Jag minns på ul i vecka 17 så rörde han sig mycket. Jag kände inte ett smack. Läskigt men underbart att se knodden röra sig men inte känna det. Åååå vad jag önskar jag får uppleva det igen.
    Åh, det är jag säker på att du kommer att få göra! På ena eller andra sättet! Hoppas det funkar naturligt för er i sommar och annars startar ju din utredning i höst! Hållar mina tummar och tår för er! Och tack för uppmuntran! Jag kräktes i morse så något är det ju i kroppen i alla fall ;)
  • RaraS
    Mmmbop skrev 2011-07-24 19:01:37 följande:

RaraS: Jag frågade min gyn om tidiga ultraljud kunde vara farliga på något sätt för fostret (det är samma teknik som angelsound tydligen, ultraljudsvågor/doppler) och hon sa att det tack och lov inte fanns några sådana indikationer alls. Det enda det hittat i studier är att om man gör ultraljud mycket i någon viss vecka finns vissa tendenser till ökad vänsterhänthet. Jag är själv vänsterhänt och kan intyga att det fungerar helt ok =)

Tack, tack. Jo, jag ska nog köpa en ny doppler! Det är lite plågsamma veckor det här!
  • RaraS

Kul att höra att det går bra för er Mika! Ja, det är ju lång väntan men det är ju toppen att du har hittat någon som du vill skaffa barn tillsammans med. (Hoppas du inte tar illa upp, Mmmbop, du kommer fixa detta superbra på egen hand också!) Hoppas tiden går snabbt för oss alla här inne! Känns som vi alla går och väntar…om det är på utredning, ÄL, BIM, v13, RUL eller BF....jäkla mycket väntan hela tiden... 

• RaraS

Acinna: Spännande att vara så nära målet! Sedan behöver du inte vänta mer!

• RaraS
    MCT79 skrev 2011-07-26 14:44:18 följande:
    I 4+3 kan man kanske se en uppklarning i livmodern i bästa fall.. närmare 5+0 brukar man kunna se en hinnsäck och någon vecka senare ett foster.
    Mycket beror på hurpass bra utrusning de har där du hamnar.. det verkar spela en stor roll!
    Håller med. Jag var inne i v 4+2 och då såg de en uppklarning i livmodern, men ingen hinnsäck.

Men i vilket fall så kan de ju ta blodprov på dig och kontrollera så det utvecklas normalt!  
  • RaraS
    acinna skrev 2011-07-26 14:45:50 följande:
    Jag är fortfarande hemma, och magen är kvar... Försöker övertyga bebis att komma ut nu!!!
    Såg ett vänner-avsnitt igår där Rachel går över tiden. Gud vad jag skrattade! Testa promenader, stark mat, örtte och sex! Glad 
  • RaraS

Härligt RamonaMaria! Låter verkligen bra att du blir uppföljd när du haft flera mf också. Denna gång är det din tur!

• RaraS

Välkommen Yaa!

Det finns ett par här i tråden som har blivit drabbade flera gånger. Lider med er! Hur har det annars gått för dig sedan 2009? Har du hunnit få något barn emellan?

Lycka till på måndag! ....man själv är fortfarande så nojjig sedan mitt X att jag tycker det låter väldigt länge för dig att vänta! Operationen i sig var inte så farlig. När man planerar operation blir det ju oftast tåtthål och det var bara ett av mina titthål som ömmade rejält i några veckor efter operationen. Jag opererades på kvällen och fick åka hem morgonen efter.

Fråga på om du undrar något inför operation! Det är många här som har opererat bort en äggledare. 

• RaraS
    Yaa skrev 2011-07-28 09:33:28 följande:
    Tack RaraS, jag tycker också att det är en lång tid att vänta. Jag fick det förklarat att det är sommartider och det finns inte resurser för att få in det tidigare. Antagligen är det för att mitt hcg är lågt, väntar på att de ska ringa nu så får jag utförligare info. Nej jag har tyvärr inte fått några barn emellan de här två X:en. Men hoppas att det blir så i framtiden..
    Tråkigt att man ska komma ikläm för att det är sommartider. Men ta hand om dig och får du ont så måste du ju åka in akut, men det vet du ju, du har ju varit med om detta innan. 
    Och såklart kommer ni lyckas! På ena eller andra sättet! Ni har ju kämpat länge, och ni passar ju bra ihop när ni lyckats bli gravida två gånger!...har du fått komma på någon utredning av något slag och sett så att allt är ok? 

En del säger ju att man kan lyckas från "fel" sida när man opererat bort en äggledare, men jag fick aldrig den känslan och nackdelen med att bara ha en äggledare är ju att man helt plötsligt halverat sina chanser när man bara har 6 riktiga försök per år. Det är inte så lätt att pricka ÄL de sex gångerna när man dessutom har en man som jobbar mycket borta för tillfälligt.
    Han var faktiskt nära att bli ivägskickad i början av april i några månader men då sa han faktiskt till sin chef att det skulle passa bra för barnaskaffandet att han var hemma över påsken. Det förstod hans chef som tur var och det var ju jäkla tur vi lyckades då annars vet jag inte när vi fått chansen igen. Han berättade för sin chef när jag var i vecka 7 (pga att han var tvungen att ställa in ett möte för att följa med mig på VUL) att jag var gravid och när jag var i vecka 9 fick han besked om att han skulle till jobba utomlands i två månader...och han åkte 10 dagar senare...tur hade vi och jag är jäkligt tacksam men nu längtar jag till att sommaren är över, även om det blir mycket jobb borta för honom i höst så kommer han hem på helgerna i alla fall!

Håller tummarna för dig, på måndag och för att ni kommer lyckas i framtiden!  
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3