Yaa skrev 2011-07-28 09:33:28 följande:
Tack RaraS, jag tycker också att det är en lång tid att vänta. Jag fick det förklarat att det är sommartider och det finns inte resurser för att få in det tidigare. Antagligen är det för att mitt hcg är lågt, väntar på att de ska ringa nu så får jag utförligare info. Nej jag har tyvärr inte fått några barn emellan de här två X:en. Men hoppas att det blir så i framtiden..
Tråkigt att man ska komma ikläm för att det är sommartider. Men ta hand om dig och får du ont så måste du ju åka in akut, men det vet du ju, du har ju varit med om detta innan.
Och såklart kommer ni lyckas! På ena eller andra sättet! Ni har ju kämpat länge, och ni passar ju bra ihop när ni lyckats bli gravida två gånger!...har du fått komma på någon utredning av något slag och sett så att allt är ok?
En del säger ju att man kan lyckas från "fel" sida när man opererat bort en äggledare, men jag fick aldrig den känslan och nackdelen med att bara ha en äggledare är ju att man helt plötsligt halverat sina chanser när man bara har 6 riktiga försök per år. Det är inte så lätt att pricka ÄL de sex gångerna när man dessutom har en man som jobbar mycket borta för tillfälligt.
Han var faktiskt nära att bli ivägskickad i början av april i några månader men då sa han faktiskt till sin chef att det skulle passa bra för barnaskaffandet att han var hemma över påsken. Det förstod hans chef som tur var och det var ju jäkla tur vi lyckades då annars vet jag inte när vi fått chansen igen. Han berättade för sin chef när jag var i vecka 7 (pga att han var tvungen att ställa in ett möte för att följa med mig på VUL) att jag var gravid och när jag var i vecka 9 fick han besked om att han skulle till jobba utomlands i två månader...och han åkte 10 dagar senare...tur hade vi och jag är jäkligt tacksam men nu längtar jag till att sommaren är över, även om det blir mycket jobb borta för honom i höst så kommer han hem på helgerna i alla fall!
Håller tummarna för dig, på måndag och för att ni kommer lyckas i framtiden!