• RaraS

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Supers:

Håller tummarna för att det inte är mensen! Och det är ju vanligt med spottings i början...jag fick det och blev skitorolig för missfall men än så länge har det gått bra.

Och skyll inte på er själva och huvudet. Det är normalt att längta och jag tror inte man kan hindra sig själv att bli gravid genom att längta för mycket. Visst blir man ju jäkligt besviken när mensen kommer så det är ju plågsamt för sig själv att längta mycket men jag tror inte på det här snacket att man inte får längta för mycket efter att bli gravid, som man hör en del säga. Om man ska kämpa mot längtan också blir man ju helt knäpp i huvudet! Och oj vad ledsen jag blev när någon sa "att det nog bara satt i mitt huvud" när vi höll på att kämpa som mest. Man mår ju inte bättre av att tro att man kanske förstör sina chanser genom att längta efter barn så jag tror det är bättre att längta och göra sitt bästa för att tänka positivt. Mer kan man inte göra!

Lemis:
    Skönt att det gick bra på spolningen! Hoppas det kommer hjälpa!

Håller tummarna för er alla!           

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • RaraS

Supers: Tråkigt, tråkigt, men ge inte upp! Mitt x blev också till på första försöket och sedan lyckades jag först på försök nr 6. Men ring du och försök få hjälp om du känner att du vill det! Själv gick jag på akupunktur och jag tyckte nog främst det var skönt att hålla mig sysselsatt med att testa nya saker typ varannan månad! Alla måste hitta sitt eget sätt att hantera den långa väntan! Och jag är säker på att ni kommer lyckas! Många kramar!

• RaraS
    Grip skrev 2011-09-13 13:24:19 följande:

Och det funkade ju för dig, RaraS!Glad

Håller tummarna för att det funkar för dig också! Även om det är omöjligt att veta om det är just det som fick det att funka för mig. Men det skadar ju verkligen inte och för min del kändes bra att göra något själv i den långa väntan. Jag ringde någon gång till sjukvården men de svarade ju bara att man skulle försökt ett år innan man fick komma på utredning så på något sätt ville jag göra det jag kunde själv så länge. Och om det har hjälpt kineser att få barn i alla tider så kan det nog hjälpa oss också!

Första gången var jag också där 2 timmar. De frågade verkligen allt, om man var morgonmänniska eller kvällsmänniska och allt möjligt konstigt.

Lycka till och jag håller tummarna!!!!    
  • RaraS
    Grip skrev 2011-09-14 12:31:23 följande:
    Tack!
    Hur många gånger gick du? Fick du en "behandling" i samband med äl eller hur la ni upp det?
    Jag gick totalt 4 gånger, men han kunde inte säga från början hur många gånger det skulle krävas att få bra balans i kroppen. Ibland tog det upp till 10 besök sa han, om balansen gick tillbaka mellan varje besök.

1:a gången:
    Det var typ strax före ÄL försök nr 5. Då frågade han alla tusen frågor och sedan kollade han balansen i kroppen. Jag har mycket obalans så han började rätta till det med nålar osv. 

2:a gången:
    Bara en vecka efter första gången. Han ville jag skulle komma rätt så snabbt efter första försöket för att kontrollera att inte obalensen gick tillbaka. Den var någon balans som hade gått tillbaka lite grann men det rättade han till. Detta besök kontrollerade han även om jag hade negativ energi i något element. Jag hade negativ energi i elementet Jord som är viktigt just för att kunna bli gravid och det tog han bort. Sedan var han nöjd med mina energibalanser i kroppen.

3:e besöket:
    Det bokade vi strax före ÄL, försök nr 6, det som funkade. Då stärkte han energinivåerna i elementet Jord så mycket han kunde. Elementet jord är som sagt det som är viktigt för att få barn.

4:e besöket:
    Det hade vi bokat strax innan nästa ÄL var beräknat. Men då hade jag upptäckt att jag var gravid men jag ringde inte och avbokade utan gick dit ändå. Han kontrollerade mest då att energinivåerna var som de skulle och balansen ok och att elementet jord kändes starkt. Sedan ville han inte störa kroppen eftersom jag var gravid och han tyckte energinivåerna verkade bra och han trodde det skulle gå finfint under graviditeten för min kropp verkade stark. Så detta besök blev kort!

Jag vet att det låter som mycket flum men jag är lite flummig själv så jag har lätt att tro på det! Sedan kan folk få säga att det bara är placebo eller något annat men det hjälpte mig i alla fall att tro att min kropp kan! Som sagt, hoppas det går bra för dig också!               
  • RaraS

Supers:
    Du tar inte Bidrottningsgele? Jag tog Apiforce och då fick jag markant kortare mens. Jag ska nog fortsätta köra med det sedan, även när jag inte vill bli gravid för det var ju rätt så skönt med kort mens. 

Krya på dig!     

• RaraS
    Supers skrev 2011-09-16 13:04:10 följande:
    Tack :)
    Nej inget bidrottningsgelé , jag har alltid haft kort mens, nån enstaka gång har den varat i 5 -6 dar. Ska väl skatta sig lycklig iofs att jag inte blöder i 1 v :P

Meeen det kanske inte är så dumt att prova det, tar du kapslar? goolade lite om det :), det är ju ofarligt soo why not.
    Ska hur som helst köpa Äl-tester nu, sen om det inte funkar än en gång så ska jag nog prova akupunktur oxå.
    Sen får vi se vad läkarn säger osv......vi är inte prio 1 som sagt...men jag börjar få lite åldersnojja för det påverkar ju oxå fertiliteten....

Bara kämpa på.

Jag åt kapslar, av märket Apiforce. Jag gjorde det från typ försök 3 till 6. Vet inte om det funkade men man kände av ÄL mer på något sätt och ja, det kändes bra att ta dem. Men hur var det, man skulle typ bara ta dem från BIM till ÄL, inte efter ÄL, om jag kom ihåg rätt. Kolla upp det om du ska börja äta bidrottningsgele. Jag kommer ihåg att andra här i tråden åt av märket Royal Jelly också (se typ bodystore.se). De är starkare än Apiforce och jag hade tänkt att gå över på dem om det inte hade funkat på försök 6.

Såklart kommer det funka för er! På ett eller annat sätt! Håller tummarna!
  • RaraS

Jag köpte ägglossnings-stavarna från billigatester.se De funkade jättebra för mig, med tydlig stegring, och så tyckte jag det var bra att slippa kissa i kopp som man måste göra med stickorna, eftersom man ibland var tvungen att testa när man var ute på resa eller sov i stugor med föräldrar och svärföräldrar, då vill man inte smyga omkring med plastkoppar direkt.

Dock gillade jag inte billigatesters grav-test (stickorna) . Då tyckte jag Testlagrets grav-test (sticka) var bättre.

Håller tummarna för ÄL och hoppas det löser sig med cystan! Operation, nej tack, jag tyckte inte det var en rolig upplevelse...hoppas du slipper!

Kram-kram!  

• RaraS

Jag drömde i natt att jag läste att det var flera här i tråden som hade blivit gravida! Hoppas drömmen blir sann snart!

• RaraS

Grattis Jockan!!! Hoppas det går fint hela vägen!

Och tråkigt Kanske....bryt ihop och kom igen! 

• RaraS

Härligt Sylse! Grattis!

Och här får man inte tre gratis försök, bara ett, i alla fall när jag frågade om det i höstas. Då fick man ett gratisförsök så jag tror det som mycket annat är olika i olika landsting. Åldersgränserna är väl också olika i olika landsting.

Hoppas det går bra för dig också hela vägen!   

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3