• acinna

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Oj, då drar jag upp medelåldern med mina 33 år när dottern föddes!

• acinna

Härligt MCT79! Skönt att veta att jag inte är mycket äldre än alla andra... ;)

Är just nu sjukt taggad att skaffa syskon till vår dotter, men jag vill ju vänta tills april/maj för att bebis ska födas i början av 2013 istället för slutet av 2012... Vet att jag kommer bryta ihop när vi väl startar upp bebisverkstan igen eftersom jag har sjukt hög risk för nytt X... 

• acinna

Ella Jade: I vecka 5+2 misstänkte 1177 i alla fall att jag hade X. Sedan tog det ju till 10+0 innan läkarna kunde fatta det! Jag är nog ett unikum eftersom jag inte hade ont...

• acinna
    Ella Jade skrev 2012-03-12 14:54:27 följande:
    Okej, hur kommer det sig att de misstänkte att du hade x då?? Jäklar, vecka 10! Mina symptom började dagen innan bim.
    Jag fick en blödning i vecka 5+2 och vad till och från stel i vänster ljumske. Trodde själv det var överansträngning efter 2 marknader på 2 dagar och mycket gå och stå under den tiden... 1177 skickade remiss till akuten, som tog blodprov och gjorde VUL. När de sa pågående missfall, så sökte vi till KK och gynakuten.
  • acinna

Petra: Välkommen hit, och jag beklagar verkligen ditt X!!!
    Känner igen mycket av det du skriver. Själv gick jag till 10+0 innan de opererade mig och de hittade vårt X, och jag hade inte ont någongång, mer ett tryck i vänster ljumske någon gång ibland... 

• acinna

Petra: Jag fick en lite blödning i vecka 5+2, och 1177 skickade remiss till akuten för att jag kände mig stel i vänster ljumske. Själv trodde jag att jag överansträngt mig. Läkarna hittade inget och gjorde både VUL och hcg-prov. Nästa hcg-prov hade värdet sjunkit och jag fick diagnosen pågående missfall. Trodde dem inte och sökte vidare på KK och gynakuten. I vecka 9+1 skrapades jag för de trodde fostret satt i livmoderhalsen, men det var bara vanliga cystor.
    Värdet ökade och dubblade sig varje vecka, så jag blev inlagd igen för operation i vecka 10+0, och då hittade de fostret i vänster äggledare. Hade då ett hcg på knappt 1600. De följde mitt hcg ner till under 5 och vi fick klartecken att försöka igen redan efter första mens. Det gjorde vi och jag blev gravid igen!!!
    Har nu en underbar dotter på 7,5 månader och vi planerar att börja förska få till syskon till henne i maj...
    Tyvärr har jag äggledaren kvar (dottern kommer från höger sida) så min risk att få X igen är stor! 

• acinna
    Skönt att göra att du ser det positivt, Petra!
    Känner igen det där med blödning och ökande hcg...

Vet att jag tänkte likadant att vårt X var inte det barn vi skulle få, men hade vi inte fått X hade vi inte fått vår underbara dotter Ella!!! 
  • acinna

Petra: Hur mår du nu efter behandlingen? Håller tummar och tår för att det ska allt ska ordna sig!

• acinna

Ella Jade: Håller alla tummar och tår jag kan!!!

Lappgeten: Skickar en massa styrkekramar till er!!! Finner inte ord... Du är stark som pratar om det, och gått vidare till att få en utredning om varför! 

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3