• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Vi fortsätter hålla tummarna =)

• Mmmbop

Virrpirr: Så oerhört tråkigt! Jag är ledsen för er skull! Hoppas ni får hjälp och stöd av läkarna när ni kommer på återbesök!

Kanske: Sista försöket jag gjorde (då jag blev gravid) testade jag akupunktur. Är lite skeptisk till "sånt flum" annars, men kände att jag vill ge det mesta en chans. Jag har ingen aning om det hjälpte mig blir gravid, men det kortade absolut ner min cykellängd som efter x:et oftast var upp mot 39 dagar. Efter den akupunkturomgången gick den tillbaka till en mer normal (för mig) 33-dagarscykel. Hade det inte tagit sig den månaden hade jag nog fortsatt, bara för att det uppenbarligen hjälpte mig tillbaka till mina vanliga, kortare cykler.

• Mmmbop
    Helhjärtat skrev 2011-10-23 14:52:08 följande:
    Hoppar med i den här tråden.

Konstaterat X i slutet på september och opererades dagen efter. Fick behålla äggstocken men dom tog bort en bit av äggledaren. Dom sa att jag hade mycket ärrvävnad på äggstockarna/ledarna och att det förmodligen var därför jag fick utomkveds. Har aldrig haft en könssjukdom, så varför jag har det vet dom inte riktigt, kunde bero på körtelfeber i tonåren (låter konstigt tycker jag?!). Nu är jag skiträdd för att få ett till X.

Hur länge väntade ni efter operationen innan ni började försöka blir gravida igen?  
    Hejdu! Välkommen till tråden. Jag fick Metotrxat (cellgifter) så jag fick vänta några månader pga det. Men annars har ju folk här blivit gravida efter första mens ibland. Så man kan nog köra igång direkt om man känner att man pallar det psykiskt.

Vad sa läkarna om andra äggledaren? Såg den bättre ut? Dom spolade inte igenom den eller så när de opererade dig?
  • Mmmbop

Jag har också haft körtelfeber, men är det inte en relativt vanlig sjukdom?

• Mmmbop

Lycka till lappgeten! Hoppas du får träffa bra personal på torsdag! Själv har jag haft väldigt tur för det mesta, hoppas du får detsamma!

Kram!

• Mmmbop

Spino, kontakta en gyn och be om att få hormonprov och VUL om några veckor. Jag skulle gissa att du är gravid igen =) Jag håller tummarna iaf!!

Livetharenmening: Hoppas mensen kommer som den ska. Tycker du ärret är väldigt fult skulle jag kontakta sjukvården och ditt försäkringsbolag för att se om du kan få ersättning och en korrigering. Jag tror möjligheten finns.

• Mmmbop

Skitläkare! Finns sååå många bra läkare där ute! Ge inte upp, sök er absolut vidare till en privatklinik!

• Mmmbop

kan säkert vara horomoner som spökar, borde kunna förklara varför du inte blir gravid heller.

Jag har en privat gyn och hon är underbar! Så leta reda på en privat gyn någonstans där ni bor och testa. Leta runt tills ni hittar en som "det stämmer" med. Jag menar, det är ju en period som kräver en hel del stöttning så var stenhård med att hitta en ni trivs med. Är de otrevliga eller liknande, bara gå! De är där för att ge er service och hjälpa er, gör de inte det kan de ta sig i häcken =)

• Mmmbop

Jo jag vet ju att det är så där uppe. Hoppas du hittar rätt fort.

Låter som en spännande helg =) Får vi se lite bilder efteråt kanske?

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3