• LYCKA82

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

saltflingan skrev 2010-08-06 15:02:18 följande:
    Lyckan: Vilken tur du hade!!  Så glad jag blir för er! Måste kännas enormt skönt att fortfarande ha höger sida kvar!  Sa de hur länge ni skulle vänta? Tog de bort allt som var kvar på vänster sida nu eller har du något bit kvar? Det vanliga är att man bara tar bort den skadade delen och låter resten vara kvar.
    De tog bort hela vänster sida denna gång så detta skall inte kunna upprepas. Glömde fråga hur länge man bör vänta med bebisverkstaden. Nån som vet? Känner mig rejält omtumlad, min kropp orkar knappt stå...ont i magen som sjutton
  • LYCKA82
    DubbelTrubbel skrev 2010-08-06 17:19:08 följande:
    Ja jag hoppas verkligen att hcg går ner.. :((
    Denna väntan och oro är jobbigare än allt annat...

dom tog ju hcg i onsdags och då låg de på 1800 fortfarande.. dom tog nytt igår 15 min efter skrapningen och då hade de ökat till 2000 ca.. så om det har ökat  denna gång så är planen att jag ska få cellgiftet metrotrexat imorgon lördag..
    Eftersom min läkare är precis som jag väldigt konstruktiv, så väljer vi cellgift framför op. Med op får vi vänta ca 6 mån innan vi försöker igen för att ingreppet ska läka helt.. Med Cellgiftet behöver vi bara vänta 2-3 månader enl henne och innan vi försöker så ska jag få en äggledarspolning.

Håller tummarna för dig att ditt hcg-värde går ner snabbt... Jag har hört att med operation ska man vänta 2-3 månader men med cellgift 6 månader för att fostret inte ska få missbildningar.. Har läst igenom gamla trådar här på familjeliv där många blivit rekomenderade detta.,,, Ska tänka på dig och hålla tummarna för att ni snart kan försöka få barn igen... kram
  • LYCKA82
    angio101 skrev 2010-08-07 12:52:38 följande:
    jag skulle vänta 1 cykel eller tills jag hade lust igen (och ingen smärtor från operationssåret (ej titthål)). Opererades 28 jan, hela äggledaren togs bort, även den blödande gulkroppen, blev gravid i maj, är nu i v15+4. MIn oro då var om operationsärret och musklerna skulle orka med utvidgningen av magen om man blev gravid igen "för tidigt". Läkaren småskrattade litet och sa att även om jag blev gravid cykeln efter operation så skulle magen ha två-tre månader på sig innan den växte och då skulle allt vara ordentligt hopläkt redan. och så har et blivit, bara att det kliar runt ärret nu.
    Vad kul att du är gravid igen.. fick du göra en bukoperation? ej titthål alltså? Tar det lång tid innan mensen kommer tillbaka?
  • LYCKA82
    DubbelTrubbel skrev 2010-08-08 13:05:33 följande:
    Hejsan på er allihopa.. Hur går det för er? Jag Ligger kvar på sjukhuset och gjorde en stor bukop Igår pga att hcg hade stigit till 2200.. Så op tog närmare 1,5 timme. Läkaren öppnade upp genom mina andra två Kejsarsnitt, öppnade upp båda äggledare och tog bort Ett embryo ur varje.. Tvillingar.. Så nu känner jag mig Väldigt tom och har väldigt ont. :( jag hade känt de på mig Redan från den dagen jag plussade att det var två... Och mycket Riktigt. Efter op så spydde jag av narkosen, jätteskönt med Tanke på snittet.. Så jag hoppas på att få komma hem imorgon. Ligger på förlossningsavd, här på sjukhuset oxå.. Jättekul att Precis förlorat tvillingar och ligga och lyssna på babygråt dygnet Runt...
    Stackare... har tänkt på dig. Vad konstigt att de gjorde en bukoperation och inte titthål. Förstår att du har ont.. Kan inte föreställa mig smärtan att kräkas när man precis genomgått en operation! Jag har haft hosta sedan operationen pga att den tuben man har i halsen har irriterat slemhinorna... det gör svinont att hosta så jag äter ständigt halstabletter. Har varit förstoppad oxå sen operationen så det har varit en jobbig smärta det med... att ta i med magen..
    Fick du behålla dina äggledare? Jobbigt att ligga på förlossningsavd.. Jag hade utsikt över den parkering som ligger vid förlossningen när jag låg på sjukhuset. Såg gravida vankandes ute på parkeringen för att snabba på processen och det tyckte jag var jobbigt.. slapp dock höra barnskrik... stackare
    Idag har jag börjat blöda från underlivet. Kan det vara mensen tror ni? När fick ni tillbaka er mens efter operationen? Jag fick sjukskrivning 7 dagar.. så jag ska jobba i helgen, men har svårt att förstå hur detta skall kunna gå. Jag jobbar inom vården och lyfter tungt. Hur länge var ni hemma efter titthålsoperation?
  • LYCKA82
    Hjärtat78 skrev 2010-08-09 20:07:22 följande:
    Jag hade oxå problem med halsen efter tuben i halsen, dom hade försökt länge innan dom fick ner en och än idag 3 månader efter så ibland försvinner min röst när jag har pratat för mycket. Kan ju inte vara tyst när jag jobbar i en butik. Jag blev sjukskriven i 1 vecka och fick inte bära tungt så det fick min kolleger ta tills smärtan hade släppt. Jag fick tillbaka min mens 5 veckor efter operationen och funkade bra tills nästa äl då jag fick gulkroppscysta som jag nu hoppas försvinner.

Är det någon som fått gulkroppscysta efter haft ett X??

Mina ärr har läkt fint efter titthålsoperationen och börjar bli ljusare nu, så att man snart kan sätta igång igen.
    Jag har aldrig hört talas om en gulkroppscysta förut? Vad är det?  Jag har haft rikliga blödningar nu idag och haft superont. Ringde gyn och de sa att man brukar blöda efter att man haft ett x. Ville gärna få antibiotika utskrivet men det fick jag inte.. är rädd för att jag kan ha en infektion, vill ju inte riskera att min högra äggledare blir skadad... de sa att infektioner är ovanliga i samband med operation, men minns att jag fick det efter förra operationen. Idag har jag varit ute en sväng till apoteket, men det var mer än vad jag orkade.... jag har svårt att gå och har som jag skrev ont i magen.. tror nog inte jag kommer kunna jobba i helgen.. hoppas att de kan förlänga min sjukskrivning 2 dagar, sen har jag semester... känns bäst att vila ett bra tag.
    Till mig sa sköterskan att vi skulle vänta med bebisverkstaden till efter jag haft en riktig mens... så om sex veckor kanske det smäller då... ha ha... ja vi får se..
    Hela slälkten + alla våra närmsta vänner vet om att jag fått utomkveds.. känns både bra att de vet samt jobbigt. För ingen visste om att vi ens försökte... så nu väntar alla spänt på att jag ska bli gravid igen.. känns pressande,, får försöka tänka bort det...
  • LYCKA82

Hej allesammans.
    Nu är jag hemma efter att ha legat inne i ytterligare 2 dygn på sjukhus Eftersom jag hade sådana buksmärtor i onsdags så beslutade jag mig för att ringa till gyn för att fråga om det verkligen skulle vara så. Fick en tid samma dag till läkare som sedan lade in mig under observation. Mina vita blodkroppar var höga så de misstänkte infektion.. har blött rätt rejält oxå.. Men värdena har nu återgått till de normala och buksmärtorna är lindrigare så idag blev jag utskriven.. nu hoppas jag slippa besöka ett sjukhus på ett tag...
    Känns skönt att vara hemma men är fortfarande väldigt medtagen.
    Jag hoppas oxå Magdalena att vi plussar snart... jag vill köra på så fort det går, får se vad min vettskrämda pojkvän säger.. han blev livrädd nu när vi fick ett x...stackare. Men längtan efter en liten är lika stor.........!!

• LYCKA82
    saltflingan skrev 2010-08-14 10:03:58 följande:
    Mitt i allt elände är det väldigt skönt att ha en tråd där alla förstår. 

Jag blödde hela dagen igår och blöder fortfarande men än så länge har jag inte ont. Har iofs tagit det väldigt lugnt. Idag ska vi iväg och fixa lite grejer, fasar lite för att det ska börja göra ont då men samtidigt så måste ju livet fortsätta. Jag kan ju inte sitta i soffan ända till på tisdag när vi har vul.
    Tänker på dig och hoppas på att det bara är normala blödningar som man kan få under en normal graviditet... Håller alla tummar och tår för att det ska gå bra för dig. Kan du inte åka in till gyn eller akuten och kolla innan tisdag? ovissheten måste vara superjobbig!
    Kram på dig
  • LYCKA82

När hade ni sex första gången efter operationen? Min barnmorska sa att vi skulle vänta några veckor, men nu börjar det bli svårt att vänta längre.. Vill veta hur ni gjorde.. vill ju inte få infektion...

• LYCKA82

Igår kom mensen.. så om 2 veckor borde jag ha ÄL..

• LYCKA82
    Stella 78 skrev 2010-08-23 10:49:30 följande:
    Till mig sa de att så länge man blöder av X:et så ska man inte ha sex. Efter det finns det inget som hindrar. 
    Håller tummarna för att du får ÄL nu snart så ni kan börja försöka igen.

För 2,5 veckor sedan kom vår extremt efterlängtade prinsessa till världen. Kan bara säga att nu när jag sitter och snuffar på henne så har det varit värt varje år av barnlöshet, varje mf och utomkved. För att inte tala om alla tårar och uppgivenhetskänslor! Men som sagt var, nu är det värt varje minut av tidigare lidande för hon är helt perfekt i mina ögon  
    Ett JÄTTESTORT GRATTIS till den lilla prinsessan!!! vilken efterlängtad liten tös....
    Nu hoppas jag oxå att jag blir gravid snart så jag oxå får sniffa på en liten tös eller pojk...
    KRAM och ha nu en mysig tid med din lilla familj
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3