• LYCKA82

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Grattis acinna till pyret i magen!!!! kul....
    Själv hade man ägglossning idag så vi hoppas nu på att d blivit nåt.
    Hade ju X i juli... op i augusti.
    Är det nån som vet varför vissa har höga hcg-halter vid x och några inte?
    Jag såg att du acinna hade 1600 i hcg.. jag hade 9800!!! Vad beror d på? var i vecka 7 när jag opererades.

• LYCKA82
    Mika1980 skrev 2010-11-25 10:54:27 följande:
    LYCKA82: Jag tror att hormonvärdet har att göra med hur pass länge fostret/embryot överlever där den sitter och hur snabbt/långsamt den kan växa. Min hade ju ett tickande hjärta när jag fick metrotrexat som sagt, då hade jag ett hormonvärde på strax över 5000 och fostret var ca 2x2 cm.
    Okej då förstår jag... då måste mitt foster oxå ha haft ett tickande hjärta samt varit väl utvecklat.. gör int i hjärtat när man tänker på detta .-(
  • LYCKA82
    ewaulrica skrev 2010-11-25 13:48:05 följande:
    Fast å andra sidan kan du ju nånstans trösta dig med att det säkerligen inte har utvecklats normalt ändå, p g a hormonvärderna inte ökat tillräckligt och att det sitter på "fel ställe". I v 6-9 talar man ju heller inte om nåt "foster" utan man kallar det embryo... just för att det typ är en "cellklump" och nästan inget mer... (usch vad hjärtlös jag låter, inte meningen... det är ju trots allt ett liv så jag förstår vad du menar) Hjärta
    Ja man tänker ju på det... hade ju inte kunnat utvecklas normalt men man önskade att d fanns en metod att putta in det i livmodern. men men... jag försöker inte att tänka på det för mkt,,, men man saknar ändå det som fanns där.... nu är fokusen på att försöka bli gravid igen.. hade äl igår så vi har myst varannan dag... hoppas d tog sig...
  • LYCKA82

Efter två utomkveds verkar det som att jag har lyckats blivit gravid. testade idag på BIM - 4 och jag tycker mig kunna se två streck. Ser ni dem? Jag har ont i brösten, illamående, supertrött, kissignödig, gasig, och har ett jävla humör...

• LYCKA82
    Mmmbop skrev 2010-12-03 09:41:01 följande:
    Japp, jag ser två =)! Grattis. Troligen inte X heller eftersom du testar plus så tidigt Nu håller vi tummarna!

Kram
    tack..... ja nu får vi hålla tummarna att jag slipper stå ut med ett tredje x....
  • LYCKA82
    Mmmbop skrev 2010-12-03 12:20:42 följande:
    Men du får gå på ett tidigt VUL va? För att kolla att det sitter rätt?
    Ja det får jag göra... ja VUL i vecka 6 eller 7 brukar de göra. om 3 veckor då! nervöst....
  • LYCKA82
    lia27 skrev 2010-12-03 22:00:28 följande:
    GRATTIS!!! Hoppas att liten sitter på rätt plats denna gång,vi vart gravida samtidigt för 6mån sen men då satt de fel på dig:(
    Håller tummarna nu!!!
    TACK... ja jag kommer ihåg dig. Hur går det för dig? När ska du föda?
  • LYCKA82
    Sejda79 skrev 2010-12-15 10:12:49 följande:
    Jag tror att jag har plussat, det är väldigt svagt, men det är ändå ett streck där. Ska köpa Clearblues digitala test för att säkert veta. Vågar inte riktigt hoppas än, plus att jag har en historia med utomkveds bakom mig.

Hur som helst. När jag opererades för utomkveds sa de att nästa gång jag blev gravid skulle jag komma in för ultraljud snabbt efter jag plussat så de kunde se att graviditeten sitter på rätt ställe. Men hur snabbt ska jag be om tid? Nu är det ju jul också dessutom. Har BIM på söndag (troligen därför som strecket är så svagt). Har hört att man inte kan se hjärtat förrän i v 6. Jag opererades i v 6 förra gången och då såg de ingenting på ultraljud utan det var först när de opererade mig som de såg fostret.

Jag ska åka till mina föräldrar efter jul och det vore kul att kunna berätta då. Plus att jag inte vågar åka en lång bussresa med min dotter utan att jag vet att det sitter på rätt ställe. Jag kommer ju att vara i v 6 då jag ska åka. Förra gången opererades jag i v 6 och då sa läkaren att det var tur att jag kom in när jag gjorde för om jag kommit någon dag senare så hade troligen äggledaren brusit. Inte vill jag att nåt sånt ska hända när jag sitter på en buss i flera timmar ensam med dottern.

Om jag ska göra ultraljud innan jag åker så kommer det att bli typ på 5+1. Frågan är om det är för tidigt för att kunna se något. Hur tycker ni att jag ska göra?
    Grattis till plusset!!
    lia27 skrev 2010-12-15 10:46:16 följande:
    Hur går det för Lycka 82 ???
    Har hållt mig borta härifrån lite då jag hållt på o skriva uppsats och inte vågar tänka för mkt på min graviditet...Jag var på inskrivning idag och d var blandade känslor.. Sen igår har jag haft lite ont på höger sida, så jag är grymt orolig för att jag ska råka ut för mitt tredje utomkveds... är i vecka 6+0 idag..
    Gyn ska ringa mig under dagen och förhoppningsvis får jag åka o göra VUL idag för att se om d sitter rätt. Kommer bryta samman om d inte gör det.... känns otroligt jobbigt!!

Är nog inte meningen att man ska ha barn om d inte sitter rätt denna gång heller... undra vad man gjort för ont för att förtjäna detta bara.... men håll alla tummar o tår för mig idag.. d kan behövas! kram
  • LYCKA82
    lia27 skrev 2010-12-15 11:07:24 följande:
    Lycka82
    Jag hade oxå jätte ont på sidan jag ägglossa men det behöver ej betyda ngt.
    Hur känns det annars några andra starka symptom?
    Jag har ont i brösten, molvärk, illamående, yrsel, hungerkänsla, humörsvängningar, trötthet, gasig.... osv..
    Är grymt nervös inför besöket.. ska vara där 15.45 idag...
  • LYCKA82
    ewaulrica skrev 2010-12-15 12:08:43 följande:
    Jag håller alla tummar och tår för att det kommer gå bra! Till din tröst kan jag skriva att jag också hade ont första veckorna av min nuvarande graviditet, över äggledaren som var kvar. Man blir extra nojjig just för att det ömmar lite och man vill ju så gärna att allt ska stå rätt till därinne!

Det enda du kan göra nu är att andas lugnt, ta en minut i taget och vänta och se vad VUL:et visar. I mitt fall visade vul på en graviditet, "en räka" i v 6, dvs att det satt rätt iaf. Man får ju komma fler gånger efter det för att till sist få se ett hjärta som pickar.

Förstår dock din oro-det är jättejobbigt! Stor kram och glöm inte berätta hur det går!
    tack för ditt stöd! Det är tur vi har varann här inne.. uppskattar er alla oerhört mkt...
    d var ju lite lugnande att du oxå haft lite difusa smärtor som inte var utomkveds... hoppas på d samma för mig då
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3