• Lappgeten

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Mormor- Tråkigt att höra om din dotterns X, det är verkligen en hemsk händelse.
    Jag hade ett utomkved förra vintern och blev utan äggledare efter operation. Så nu den här gången står det troligen mellan missfall eller gravid. Jag har inte ont så det är nog ingen fara tror det inte är ett nytt X men tack för din omtanke.

Och ni brudar som tjafsar, lägg ner det. Det är ju bara ett missförsånd från början. Dra ett sträck över det.

• Lappgeten

Jo det går nog bra här, blöder lite grann fortfarande. HCG låg på 341 igår och nytt prov tas på måndag så det går inte att säga något innan dess om jag inte börjar störtblöda innan dess.
    Läkaren sa att det stod mellan gravid, missfall eller X. Jag tror själv på missfall. Känns jobbigt men hellre det än X.

Ja tyvärr Sunflower kan du inte göra något annat än att vänta men förstår att det måste kännas skit att bara vänta.

• Lappgeten

Ja nog skiljer det sig mycket mellan sjukhusen, det är ju invivider som ska avgöra så det är inte så konstigt. Speciellt eftersom X kan skilja mycket hur de visar sig, vissa har jätte ont medans andra är oberörda.

Mormor- tack för omtanken men det finns inget som tyder idag på att jag har ett X på G, så det är nog att slå på stora trumman i onödan med en massa tester i veckan. På måndag tas nya tester, tycker det är skönt med en stund emellan för då ska det verkligen ha hunnit stigit om det är okej eller nästan vara borta om det är missfall.

Sunflower- Jag lider med dig, väntan måste vara värst när det bara finns att möjlighet till gravid mot alla odds eller X. Hoppas det går bra för dig!!

Theina-  Lycka till, förhoppningsvis sitter det på rätt ställe för dig nu!!

• Lappgeten

Veronica- Hoppas det går bra för dig idag!

Samma läge här idag också, småblöder men är okej i övrigt.
    Skönt med helg nu, kommer inte att skriva nått under helgen.

• Lappgeten

Igår började jag blöda rejält, och faktiskt så kändes det mest skönt på något märkligt vis. Fast jag har hemskt ont några timmar men det gav med sig på eftermiddagen som tur var för jag ville verkligen inte spendera min söndag på akuten.
    Var just in och tog nytt HCG så det får jag svar på imorgon, antagligen är det högre än förra veckan men borde ha börjat sjunka nu om det är ett missfall vilket jag hoppas på.

• Lappgeten

Nu fick jag veta att min HCG sjunkit. Jag är så enormt glad att det var ett missfall.
    Förstår att det låter konstigt men alternativet X är så mycket värre!!

Känner mig lite busigt glad och ska fira med att åka en rejäl tur på skidor efter jobbet.
    Om några dagar kommer mina killingar att börja födas och det är nästan min bebisar det med. Till veckan kläcks första omgången med ca 60 vaktelkycklingar också, de är stora som humlor och hur söta som helst=)
    Så jag har massor att se framemot så missfallet är nästan redan glömt!!

• Lappgeten

Veronica- Bra att det blir en operation idag. Som flera skrivit, bered dig på att hormonerna kan bli knasiga när de sjunker. Det var jag som hade över 16 000 och de dök såklart väldigt fort efter både operation och cellgift som jag fick först. Jag trodde att bara såren läkt ihop skulle jag bli precis som vanligt, jag önskar att någon förberett mig på jag skulle bli riktigt knäckt. Men det går över efter att tag, men gråt och var arg!

RaraS- Ja djuren är helt fantastiska! Förstår precis vad du menar, min schäfer såg till att jag kom ut och hittade på saker för "hans skull". Getterna får mig alltid att skratta, de är så knäppa mina djur.
    Jag ska absolut lägga in bilder, eller länka på kommande killingar, lamm och kycklingar.

Mmmbop- Jag är verkligen glad, jag känner mig stark och fri igen. Jätte knäppt men sant.

Sunflower- Härligt att du är friskförklarad och att det var ett missfall, trist bara att du fick gå ett tag och bara vänta och må dåligt. Men du vet du att du kan bli gravid!

Igår när vi visste att det var ett missfall berättade vi för våra föräldrar, jag tycker det är väldigt jobbigt. Min mamma fick många missfall, tror det var över 10 st så det märks att hon tycker det är riktigt jobbigt att jag också ska gå igenom det. Hon drömde om en stor familj men de fick bara mig. Min man är också ensambarn så våra föräldrar bryr sig ganska mycket. De bor också nära 150 meter och 3 km.

• Lappgeten

Nja är lite kluven hur vi fortsätter som. Innan var jag helt säker på en paus men nu är jag inte helt säker. Vi får väl se, är lite hemlighetsfull som vanligt..

På mamma hittade de inga fel alls utan alla missfall var utan förklaring, men det var ju  25 -30 år sedan.
    Alla är inte jätte fertila utan att något är fel, så jag tänker inte söka hjälp. Blir det dock fler missfall är det en annan sak.

• Lappgeten

RaraS- det är lugnt. Vet att du ger råd i alla välmening =)
    Det är bara det att jag gillar verkligen inte sjukhus och sånt, så jag drar mig verkligen söka hjälp.

Lycka till själv, hoppas det händer något positivt snart!

• Lappgeten

Ja det där med ÄL är väldigt skumt. Jag har testat några månader och ibland stämmer det med ÄL-flytningar och ibland inte. Så jag struntar i att testa, det blir när det blir.
    Tråkigt att din man är borta på veckorna, det underlättar ju inte det hela...

Självklart är det din tur snart!!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3