• majbebbe

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Ella Jade skrev 2012-03-07 21:05:59 följande:
    Jag vet inte vad jag skall säga förutom att jag vet din känsla. Och allt jag skriver nedan kanske låter klyschigt, men det hjälpte mig..  Jag vet hur ont det gör och jag vet hur hopplöst det känns. Jag vet verkligen, Vi alla här inne vet! MEN.. dagen som jag faktiskt aldrig skulle komma, eller aldrig nu, utan någon gång, kom nu.. så mycket tidigare än jag trodde. Den dagen KOMMER komma för dig med, oavsett när, den kommer, det tror jag på.. Under tiden som ni försöker igen, se det som att nu, under denna tid, har du chansen att försöka må så bra som möjligt, ta hand om dig själv så mycket som möjligt, njuta av egen tid med din partner eller av dig själv för den delen och blicka framåt o tro på att den dagen kommer.. Du måste bara ge det tid. Ge dig själva och din kropp lite tid.. Jag kom igång med träningen jättebra under tiden, och jag försökte äta bra och verkligen ta hand om mig själv och min kropp in och ut. Och jag mådde bra igen. Jag trodde faktiskt aldrig jag skulle kunna vara glad igen... jag hade ju förlorat det jag ville ha mest? Men vi människor är sådan. Vi tar oss upp igen och vi kämpar vidare, vi hittar nytt mod och ny styrka och leendet spricker fram på läpparna till slut. Så hur jobbigt det är är, sörj, gör det, men försök även att se denna tid som något positivt, för den dagen kommer ju, när du plussar igen. Och glöm inte att vi finns här för dig, närsom.. Du klarar detta..  ;)
    x nov-2011 / höger äl bortop.

Åh vad bra skrivet. Precis vad jag behövde . Har troligtvis äl idag och vi har verkligen legat i . Blir vårt sjunde försök nu och det är verkligen blandade känslor. Vi har fått ha en ofrivillig paus två cykler p.g.a. Jobb och nu känns det typ som man börjar om. Har så mycket hopp men det är samtidigt stressande. Vill ju kunna "släppa" det hela och bara ta det som det kommer. Det verkar dock helt omöjligt för ju mer jag försöker dessto mer fixerad verkar jag bli...
  • majbebbe
    Kärt barn har många namn skrev 2012-03-09 13:11:55 följande:
    Hallojs!

Lovade ju att avlägga rapport efter dagens gynbesök. Ang tryck o smärta till höger.... Allt såg toppenbra ut! Så skönt! Hon hade ingen förklaring mer än att det kan vara från vätskan som läkt ut i buken ( de såg det på VUL när jag var in akut vid x) o då ev gett sammanväxningar i bukhinnan som jag känner. Men inget som de såg. Såå skönt att det inte var något på äggstock/ledare iaf!

Trevlig helg på er!
    vad skönt att höra, jag hade ju en brusten äggledare som gav en blödning i buken, så det kanske har gett nån påverkan där då, och det låter ju som att det inte verkar så farligt...
  • majbebbe
    Ella Jade skrev 2012-03-12 13:58:24 följande:
    Fasiken vad rädd jag blir så fort jag känner smärta på sidorna. Har inte haft mkt till växtverk, känner väl smått dragningar o stick lite i livmodern till o från under dagen, men ingen mensvärksliknande. Idag känner jag mer. Haft en del ont (inte mkt, men en aning), dock åt båda sidorna av livmodern. Som att någon drar lixom i den åt alla håll. Kommer och går. Fan, hoppas det bara är vanlig växtvärk. Har inte blött nått alls hittills iaf som tur e.

Hur tidigt brukar man upptäcka utomkveds, ngn som vet??
    mitt x uppdagades på bim+5, men då hade jag så ont att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Det du beskriver låter dock som det jag kände under min första graviditet som var helt normal . Håller tummarna för dig
  • majbebbe
    Ella Jade skrev 2012-03-12 14:57:03 följande:
    Oj, smärta så tidigt.. Mina symptom sist kom dagen innan BIM med blödning.. en vecka efter fatta jag att nått var på tok med ny blödning, smärta. Åh jag hoppas verkligen det, det känns verkligen annorlunda denna gång, smärtan känns som drag i hela livmodern, sist högg det till åt höger. 23:e får jag veta. Evighet dit! TACK :)
    Ja jag visste ju knappt att jag var gravid ( tog testet 2h innan smärtorna kom )...
    Håller med om att det är en evighet till den 23, jag väntar på bim den 21-22
  • majbebbe
    Ella Jade skrev 2012-03-12 15:23:18 följande:
    Ahaa, ojdå! :/  Ingen rolig grej denna utomkveds, usch vad nojig man blir, haha.

Okej sedär ja, då väntar vi båda på nått gott. :D Jag en liten groda i livmodern och du ingen BIM (antar jag??).
    Tur ändå att hoppet är det sista som överger en, annars hade man nog nojjat ner sig.
    Yes jag hoppas på att mensen ska lysa med sin frånvaro, samtidigt som jag försöker att inte bygga upp för stora förhoppningar. man går ner sig så när mensen kommer då...
  • majbebbe
    Ella Jade skrev 2012-03-12 15:29:28 följande:
    Ja, men verkligen. Man får göra så gott man kan så man itne blir tokigt. :) Försöka tänka positivt så gott de går helt enkelt.

Okej, men du, jag håller allt jag har för din skull, bäst för tant röd att hon håller sig borta och att vi båda får bra besked nästa vecka!! :)
    Nån gång ska det ju gå . och bra besked ska vi ha
  • majbebbe

usch vad tråkigt petra, men jag skulle som tusa säga att om man kan slippa en operation så är det att föredra.
    Jag fick efter min operation höra att jag inte skulle försöka förrän jag haft mens två gånger, vilket var ungefär 3 månader så ur den synvinkeln har du inget att tjäna där, men jag hade snitt och inte titt-hål så det är nog andra riktlinjer för det. Sedan finns det ju alltid en risk att skada något vid ett ingrepp.

• majbebbe

Håller tummarna för er båda Ella Jade och nelliepop. Tror det kommer gå bra för er båda. Och styrkekram till dig lappgeten!

• majbebbe

Petra: om det tagit lång tid, hum allt är ju relativt och än vet jag inte. Är inne på försök sju nu och det känns länge med tanke på att sonen kom på första försöket och x-et genom avbrutet, men jämför man med snittet på hur lång tid det kan ta samt hur länge några här inne har försökt så är det ingen tid alls... Åh vad skönt nelliepop att allt såg bra ut. Nu får du njuta av graviditeten.

• majbebbe

åhh sitter på jobbet och håller på att bli knasig. Har försökt att inte ha för höga förhoppningar när bim närmar sig eftersom jag vet att jag blir så besviken när mensen kommer, men så var tempen fortfarande hög imorse (har alltid sjunkigt dagen innan bim tidigare cykler) så nu tycker en del av hjärnan att hoppet är skyhögt och vill redan planera för bf m.m. medan den andra delen av hjärnan gör allt för att försöka vara logisk och mena att jag har inte bim förrän imorgon och har ju faktiskt inte tagit något positivt test än...

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3