• acinna

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

nr2: Underbart!!! Ska hålla tummarna för er för fullt!

• acinna

skeppskatten: Känner igen mig fullt ut i det du skriver!!! Bara det att jag hade inte barn när jag fick X, och har båda äggledarna kvar och en enorm risk att få X igen på den opererade sidan.
    Jag blev gravid på första försöket efter min operation och har nu en underbar dotter på 13 månader. Så rädslan var ändå större när vi ville ha syskon till henne, men min barnlängtan och envishet är större än rädslan för X, så nu sitter jag här med magen i vädret och är halvvägs in i nästa graviditet också och klarat mig från X igen!
    Kan ju säga att när Filur har kommit så kommer vi slå igen bebisverkstan för gott, eftersom vi vill ha 2 barn och jag vill verkligen inte riskera ett X till! 

Opererad för X i vänster ÄL 17/9-10, men har båda ÄL kvar. E 110731 & BF 130125
  • acinna

Petra: Tror de skickade det som upplysning om att du står i kö för att få en tid för att kolla upp äggledarna. Så hade jag det med en tid att röntga ryggen och höfterna. Stod länge i kö, men det var mer för att jag blev gravid innan jag fick någon tid och fick vänta tills hon var ute.

• acinna

Hëllef: Ja, det värsta är att om man inte gått genom ett X så kan man verkligen inte föreställa sig hur det är. Man märker det när man pratar med läkare och bm... Så man utsätter verkligen sig och kroppen för mycket när man försöker igen, och igen! Men för min del har det varit värt det, så fler försök vill jag inte. Skulle det gå fel denna gången, så tror jag E blir ensambarn istället.

• acinna

Petra: Grattis! Vi håller tummarna stenhårt nu!!!

• acinna

Idag är en dag med väldigt blandade känslor! Det är 2 år sedan jag opererades för X, efter en helvetesresa på 5 veckor med sjukvården (med många läkare, VUL, blodprover, en skrapning och så titthålsoperationen). Vet hur lättad jag var när allt var över, och de kunde konstatera X och att de äntligen hittat fostret. Samtidigt så gick drömmen om aprilbebis -11 upp i rök, och istället fick jag en ökad risk för X eftersom de lämnade äggledaren kvar. Pendlade mellan lättnad och besvikelse...

Nu 2 år senare är jag tacksam för mitt X. Någon måste ju ha velat att jag inte skulle bli mamma i april -11, utan istället att jag skulle få just vår Ella i juli -11 istället. Vi hade ju aldrig fått träffa henne annars, vår älskade skruttunge!!!
    Blev gravid redan efter första mens i oktober -10.

Förutom min snart 14 månaders dotter sitter jag nu här med en Filur i magen, i vecka 21+3. Blev även denna gången gravid på första försöket, och med ägglossning från "rätt" sida. Visserligen känner jag att kroppen tagit rejält med stryk av att nu vara inne på tredje gravidteten på 2 år, men det får vi göra något åt när Filuren kommit ut till oss. Ska bara stå ut med dessa ryggproblem som just nu är värre än vanligt!!!

Jag försöker att inte se allt för mycket bakåt, men vissa datum kommer för alltid sitta kvar i mitt minne och hjärta. Just 17/9 är ett sådant datum.

Jag är lyckligt lottad som fått ett friskt barn och att vara gravid igen, och jag håller alla tummar och tår för er andra att ni också ska få era älskade bebisar!!! 

• acinna

Alexandra: Jag förstår dig! Det kan vara svårt att kunna glädjas åt andra, när det inte lyckas för en själv.
    Jag ska ärligt säga att jag inte trodde det skulle gå så här när jag vaknade upp efter operationen för två år sedan... Inte ens i min vildaste fantasi kunde jag ana att det skulle lyckas, och lyckas så fort! 

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3