• acinna

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Grattis Sunflower! Håller tummarna för er!

Opererad för X i vänster ÄL 17/9-10, men har båda ÄL kvar. E 110731 & L 130127
  • acinna

Lappgeten: Härligt att höra!!!

• acinna

Grattis Hjärtat78!!!

• acinna
    Pemberly skrev 2013-07-02 13:13:49 följande:
    Hej! Tänkte bara uppdatera att jag äntligen fått plus med ivf, femte insättningen av embryo lyckades. Jag plussade redan två dagar innan Bim så jag har gott hopp om att det sitter på rätt ställe men så klart finns det en liten oro att det sitter fel. Jag vet inte hur snabbt jag kan lyckas få vul nu när det är sommar
    Grattis!!! Nu håller vi tummarna för er!
  • acinna

Emly: Jag ville få spola äggledarna, eftersom jag har båda kvar även efter operationen, men jag fick inte göra det varken via landstinget eller privat. Har blivit gravid på rätt ställe två gånger nu efter vårt X, utan att få X igen. Båda mina barn kommer från den andra sidan mot vad vårt X gjorde. Nu har vi stängt bebisverkstan för gott här på denna adressen!

• acinna
    mariekarolina skrev 2013-07-18 10:26:07 följande:
    Idag är det med största sannolikhet sista blodprovet! Förra torsdagen hade det sjunkit till 50 så det är nog på noll idag :) Plus att blödningarna slutade nu i helgen helt och hållet. 

Känns SÅÅÅÅÅ skönt att allt det här är över nu, nu ska allt få läkas och så hoppas jag att det växer ett syskon i magen innan årets slut :) 
    Så skönt! Håller tummarna för att det är sista blodprovet och att ni snart får klartecken att försöka igen! Och vi håller tummarna för att det flyttar in ett syskon på rätt ställe snart!
  • acinna
    Emly skrev 2013-07-21 21:22:42 följande:
    acinna: varför fick du inte göra det?
    va härligt att höra Mmmbop! Jag vill inte försöka förrän jag får ett ok att det ser bra ut..ska till gynekologen i augusti, hoppas de ger mig remiss!
    De ansåg att risken för ett nytt X var så liten eftersom vi klarat få Ella, men hon kommer trots allt från andra sidan! Dessutom tyckte privatkliniken att det var för stor risk att få infektion istället av spolningen, så de lovade all hjälp de kunde ge när vi fick plus istället.
    Nu behövde vi inte den hjälpen eftersom vår gulliga bm på mvc ordnade allt inom landstinget istället när vi fått plusset!

Skulle vilja se min mvc-journal nu när det står att vid graviditet så ska jag ha tidigt VUL/UL på grund av risk för X, och så ska jag ha minst ett TUL på grund av att lillebror fastnade under förlossningen på grund av aningens för tight bäcken och stor bebis. Blev akutsnitt efter 12 timmar! Så efter skicktröntgen konstaterades att jag inte får föda vaginalt om bebis närmar sig 4 kg eller mer innan förlossningen.
    Tur vi inte tänker oss fler barn!!!
  • acinna

Satt och funderade idag, och kom på att jag snart hängt i denna tråden i 3 år. Tänk vad mycket som har hänt under dessa åren, och då menar jag både för er och för oss!

Idag firar vi vår stora tjejs 2-årsdag, och i lördags blev lillebror 6 månader. Tiden rusar verkligen, och jag tycker det går fortare och fortare nu.

Efter ett utomkvedes och sedan två förlossningar på mindre än 18 månader finns det verkligen inga planer för fler barn i denna familjen. Vi är nöjda med de två underverken vi fått, och att de blivit till efter vårt X är verkligen ett mirakel. Att vi sedan levt i renoveringskaos flera gånger under denna tiden, så även nu, är ju också en historia i sig. Ska bli så skönt när även det rum vi totalrenoverar nu blir klart, så vi kan flytta ut åtminstone ett barn från vårt sovrum på 12 kvm.

Håller tummarna för er andra här inne och hoppas att allt är bra med er och att det blir lyckade graviditeter för er som vill ha barn! Kram! 

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3