humlan: Välkommen hit! Beklagar varför du, precis som vi andra är här...
Ska försöka svara på några av dina frågor, så som jag upplevde det.
Jag hade ont i nästan två veckor efter operationen, men var sjukskriven från torsdagen, opererades på fredagen och var sedan sjukskriven till söndag veckan efter, dvs ungefär 1,5 veckor. Såren gjorde ont i ungefär 3 veckor. Fick diagnosen överansträngning redan på förmiddagen första arbetsdagen... Men jag jobbade på i alla fall.
Jag opererades på fredagen och kom hem på lördagen. Det var en pina att åka bil i ungefär en timme... Dagen efter mådde jag bra och funderade på att gå en promenad för att rösta, men jag kom till bilen på uppfarten och var hel slut då. På tisdagen mådde jag bättre och kunde köra bil med viss tvekan. Var och hälsade på mina elever och kolleger på friidrottsdagen, och då gick jag och höll mig i såret under naveln.
Jag har väldigt hög smärttröskel och tror att jag åt 6 eller 8 Alvedon på hela tiden sedan jag lämnade sjukhuset. 4 dagar efter operationen var jag tillbaka i vår musikkår och spelade, men såret vid naveln hindrade mig att ta i lika mycket som vanligt. En vecka efter så gjorde vi två konserter och jag spelade solo... Tror det hörs att jag inte hade speciellt ont eller ont av såren. Kunde inte ha något som satt åt i magen för såret vid naveln. De andra två såren kände jag knappt av alls.
Att gå på toa och göra "tvåan" var jag tacksam att jag inte behövde göra förrän på tisdagen, dvs 4 dagar efter operationen, men då blev det också tre gånger samma dag.
Om jag svarat konstigt så fråga mig igen vad jag menade. Jag hoppas verkligen att du snart mår bättre, både fysiskt och psykiskt!