Inlägg från: Fotavtryck |Visa alla inlägg
  • Fotavtryck

återindra körkort pga för högt cdt

Klart det spelar roll om han dricker på helgerna!!!
    Meningen är ju att han ska vara helt nyckter!!
    Om han inte äns kan hålla sig ifrån spriten på helgen så JA, då är han alkolist!!! Och ska inte ha tilbaka körkortet

Så som dotter skule jag vara glad att han inte får köra för än han kan hålla sig helt nyckter!!

Jag har en kompis som blev påkörd av en "nyckter alkolist" som var onykter.

• Fotavtryck
    CHAIN skrev 2010-01-25 16:49:09 följande:
    Har staten bestämt sig för nåt så har dom gjort det och det blir tyvärr inte ogjort.Men det din pappa kan göra är att skriva ett personligt presv till länstyrelsen och framföra hur viktigt det är för honom att ha sitt körkort- och att lämna prover på en bestämd tid.Sen vad dom bestämmer återstår att se.
    Man får inte lämna prover på bestämd tid. då är det ju lätt att fuska. dom kan ringa på morgonen o säga att du ska vara här om en timme osv.
    Annars kan ju vem som helst fuska!
  • Fotavtryck
    Anonym (dottern) skrev 2010-01-25 16:59:13 följande:
    Men varför ska han vara nykter jämt?För att jag ska ha körkort, precis som du (om du har det) så ska vi vara nyktra när vi sitter vid ratten. Precis som min pappa. Och det är han ju -bevisligen tack vare nykterhetslås på jobbet (fem dagar i veckan)!Och INGEN har någonsinn sagt att han ska vara nykter på heltid. Inte företagshälsovården, inte jobbet, inte länsstyrelsen. Ingen. Bara när han ska köra bil.Förstår din inställning då du har en kompis som blivit påkörd. Men det var inte av min pappa. Han gjorde ett misstag (vad jag vet om) och har tagit sitt straff för det. När man gjort sitt straff skall man anses oskyldig - eller???
    har man gjort bort sig en gång, vilket inte är ok, så får man en chans att rätta till sig. O kan man inte hålla sig helt nyckter i  6 månader så ska man helt enkelt inte ha körkort. O det är väl klart att han ska vara nyckter, annars blir det ju som det blivit att det syns på provern. nog måste han ha blivit informerad om det.

Och du är 100% säker på att det inte har hänt tidigare utan att han har åkt fast?
    Se det som så att det är tur att det hände att han åkte fast, innan han han skada någon annan eller sig själv. En vacker dag kanske du har din papa mosad mot ett träd, o då önskar du att han aldrig hade fått tillbaka sitt körkort.
    Att han är nyckter på vardagarna är väl bra, men vem håler kolla så han inte tar bilen på helgen o tar sig en tur?

Oavsett vad jag varit med om så står jag fast vid min åsikt.

(hade en anna kompis som blev påkörd på cykel i en korsning av en stor bil som körde mot rött. Tjejen som körde fibblade med radion o mobilen. Så jag tycker det vore totalt förbjudet att pratat i telefon när man kör)
Svar på tråden återindra körkort pga för högt cdt