enlitenbitkaka skrev 2010-01-25 18:09:19 följande:
Har räknat om och sambon får inte alls ut 18k Har räknat grovt fel...han får ut mellan 22-27 000:- varje månad inkl. fotbollen. Jag 7900:- + ca. 3000:- vilket gör att vi får in ungefär 35 000:- varje månad. Vi kommer ha utgifter på 18 000:- och där är bil, hyra, räkningar, försäkringar, mat osv inräknat. Alltså ca. 17 000:- över. Blir fint att kunna spara undan en del :) Men får ändå lite dåligt samvete över att använda hans pengar....får väl lära mig att se det som våra.
gubben och jag gifte oss presis innan vi fick vår dotter och då slog vi ihop vår ekenomi.
jag tappade jobbet under grav och har inte fått något riktigt jobb sedan pga jag har haft problemmed foglossning och folk självklart inte vill anställa gravida vilket jag kan förstå men ändå svära över.
Jag känner inte at jag "lever" på gubben som har en bra inkomst utan jag offrar både kariiär, tid och kroppen pga vi skaffade barn och då ser jag det som självklart att han ska stötta mig och ge så vi båda lever lika bra =) en dag kanske det är jag som tjänar mycket mer än hono och då kand et vara tvärtom, jag är ju ändå 6 år yngre än honom så man vet aldrig, och inte skulle jag träta på honom att han kostade mig pengar eller så.
jag skulle gärna betalt massssoor för att få honom, att jag fick honom i utbyte av ett leende tycker jag är ren lyx =)))