• Ova

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Var tvungen att prova min nya kallautstickare och kantlinjal. Slängde ihop en tårta till jobbet gjord på vad som fanns i skafferiet. Fyllning schweizernötfluff, kokosmousse, spacklad med grädde och hemmagjord marsipantäckning och dekoration.

• Ova

Doptårtor till min kusins pojke. Fyllda med blåbärsmousse och vitblåbärschokladfluff. Den blåa spacklad med marängsmörkräm (som var skön i konsistensen, men inte jättegod) och täckt med marsipan. Blommorna gjorda i modelleringspasta, som jag inte tyckte var bättre än marsipan eller sp. Den vita spacklad med grädde och täckt med sp som skulle smaka vit choklad.
  • Ova

Födelsedagstårta till Vendela 3 år. Fylld med geishafluff och kokosmousse. Täckt och dekorerad med marsipan.

• Ova

Rulltårtetårta till vår nya lilla tjej född för en vecka sedan. Fylld med chokladsmörkräm och nutella (viktigt med kalorier när man ammar), spacklad med grädde och täckt med marsipan. Kristyrdekorationer.
  • Ova

Laktosfri tårta till föräldragruppen. Fylld med hallon- och kokosmousse, spacklad med vitchokladsmörkräm, täckt och dekorerad med marsipan.

• Ova

Tårta till jobbet för att fira en stjärna till kollega som fyllt år. Fylld med hallonmousse och lemoncurdgrädde, spacklad med grädde och täckt med marsipan. Mycket omtyckt för att den inte var så söt.
  • Ova

Tårta till dotterns 2-årskalas. Hon fick ett akvarium därav fisktemat. Fylld med hallonmusse och lemoncurdgrädde. Täckt o dekorerad med marsipan.
  • Ova

Maken önskade sig en tårta utan marsipan. Fylld med nougatfluff och banangrädde, täckt med arlas chokladgrädde o bananer täckta av gelé.
  • Ova

Prinsesstårta till vår lilla prinsessa. Dumlefluff och vaniljmousse, spacklad med grädde och dekorationer i marsipan.
  • Ova

min första våningstårta. Fylld med kondenserad mjölkkola blandad med pollyfluff och hallonmousse. Täckt med sp
Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna