• Ova

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Tårta till min brors jobb där han slutar att jobba som dräng. Fylld med tobleronefluff och glasscreme. Vitchokladsmörkräm på toppen och marsipan runt och om och dekorationer. Mina första marsipanmodeller och jag är nöjd (även om det alltid finns saker som jag kan ändra tills nästa gång).
  • Ova

Mandelmassebotten, grädde, färska jordgubbar och marsipanfigurer.
  • Ova

Fylld med hallonmousse o glasscreme. Inte så vackert korgmönster av mindre god chokladsmörkräm och dekorationer i marsipan.

Fylld med daimchokladfluff och vaniljmousse, spacklad med grädde o täckt med mmf.
  • Ova

Tårta till jobbet. Fylld med geishafluff och kokosmousse, spacklad med grädde, täckt och dekorerad med marsipan med lite mmf i.
  • Ova

Sambon fyller år och ska ta med tårta till jobbet. Han är trött på allt vad mmf, marsipan och sp heter och får därför en klassisk gräddtårta. Fylld med jordgubbsmousse och glasscreme. Spritsad grädde och svenska jordgubbar.
  • Ova

Heaven and hell cake. Extremt mäktig, men jag tycker inte att den var så god som namnet antydde.

• Ova

Dottern, snart 3 år, gjorde en födelsedagstårta till mig. Alla ser väl att det är en smurftårta! Fylld med kokosmousse och daimchokladfluff, vackert spritsad med grädde och en marsipanklump som ska föreställa en smurt och en lite tydligare plastsmurf.

Gristårta till min födelsedag, då jag har samlat på grisar. Fylld med kokosmousse, daimchokladfluff och jordgubbsmousse, spacklad med grädde och täckt med marsipan/spblandning.

Dorabild i marsipan som jag gjorde till svägerskan då jag inte hann göra en hel tårta. Hon hade gjort en köpemarsipantårta och skulle lägga på bilden, men tappade den på grusgången. Kändes så där då det trots allt tar en stund att göra en figur.

• Ova

Tårta till morfars 85-årskalas. Fylld med kokosmousse och daimchokladfluff. Smörkräm runtom och sedan chokladfingrar. Spritsad med grädde och rosa och silverkulor på.

Ytterligare en tårta till kalaset. Fylld med mintchokladfluff och päronmousse. Spacklad med grädde och täckt med hemmagjord sp (Den vita blev inte alls bra. Tårtan lös igenom, tack och lov för dekorationer) Den fult spritsade smörkrämen på sidan tänker jag bespara er.

• Ova

Laktos och glutenfri minitårta med hallonkrämsgrädde och glasscreme, täckt med sp

• Ova

tårta för att fira min systers tioåriga bröllopsdag. Fylld med geishafluff och glasscreme, spacklad med grädde, täckt och dekorerad med sp.

• Ova

Jag skäms inte för att visa tårtkatastrofer. Tårta till dottern som fyllt 1 år och systerdotter som fyllt 4 år och önskar sig Kittytårta. Provade att göra våningar utan mellanlägg och stöttepinnar och det blev som ni kan se ingen hit när tårtan stått en liten stund  i ett kalasvarmt rum. Alternativ förklaring är att tårtan utspelar sig i Karibien och de har drabbats av en orkan som blåser allt bakåt.

• Ova

Dotterns doptårta fylld med dulce de leche och bananmousse. Täckt med sp

Dotterns doptårta. Fylld med dulce de leche och kokosmousse och täckt med marsipan
    t

• Ova

Gluten- och laktosfri tårta till samma kalas som nedan. Fylld med kokosmousse och bananmousse.
    Täckt med glutenfri grädde och en marsipanros 

Prinsesstårta till kompis dotters 4-årskalas. Fylld med dumlefluff och kokosmousse, täckt med sp.
  • Ova

Snabbt ihopsvängd tårta till mormor (Salme) födelsedag.
  • Ova

Tårta till min mamma som föder upp kaniner. Fylld med kokosmousse, hallonfärskostcreme och vitchokladfluff. Marsipan runt om och figurerna. Smörkrämsgräs. Jag tycker att tre lager blev väl mäktigt och nöjer mig med två i fortsättningen.

• Ova

Jag har enbart gjort dekorationerna till dessa tårtor för hemmavigsel och namngivning. Jag tar gärna emot konstruktiv kritik i diskussionstråden. Den översta tårtan pryddes med ytterligare en stor ros i vänster kanten och så har den en bunt rosor och småblommor som de kan lägga på när de kommer fram. 

• Ova

Här är tre av min kusins konfirmationstårtor. Fyllda med geishafluff och kokosmousse. Korset kan återanvändas som midsommarstång :) Jag gjorde även en allergitårta i form av en lerduva, men den passar mer hemma i cakewreck kategorin så den blev inte ens förevigad på bild och allergikerna fick ta den från ett annat bord så att jag slapp se eländet :)

H

Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna