• Ankmor

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Välkommen till Tårttrådens och Cupcaketrådens bildtråd!

Anledningen till att vi i tårttråden endast vill ha bilder här i denna tråden är att det blir så många och vi vill inte missa allt fint som görs.
    Om vi då pratar i denna tråden med, blir det så mycket inlägg och risken att man bläddrar förbi stor.
    Det var just det vi ville undvika genom att starta denna tråden.
    Vänligen respektera detta.

Alla som vill kommentera, berömma eller fråga är hjärtligt välkomna in i stora trådarna

__________________________________________________ ___________________

Om du hjälper någon att lägga in en bild och du märker att någon hunnit posta samma bilder innan dig, anmäl inlägget själv som eget inlägg/dubblett så plockar moderatorerna bort det utan att du får en varning.
    Det är bara onödigt att samma bild kommer med mer än en gång.

Vill du ha en bild inlagd, säg helst till i aktuell stor tråd, så kan den som tänker lägga in bilden meddela det - också detta för att spara upprepningar och dubletter i denna tråd.
    __________________________________________________ ___________________

Tidigare trådar:
    Bildtråd nr 1
    Bildtråd nr 11
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 23:52
    HÄR är länk till "huvudtråden"...
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50297278.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-07 00:00
    Ny tårttråd!

Tårttråd nr 18
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m66989159.html
  • Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna
  • MajaVira
    Ankmor skrev 2012-03-03 20:30:47 följande:
    Det finns en liten rad under tråden som lyder " Lägg denna tråd i mina favoriter" - det är där ni skall trycka när ni vill lägga till tråden i favoriter - inte på "posta inlägget"...
    Det går inte att använda "favorit-knappen" när man surfar i mobilen, så det är inte av elakhet som man skriver ett inlägg för att favorita.
  • MissMurrig
    MajaVira skrev 2012-03-05 20:58:16 följande:
    Det går inte att använda "favorit-knappen" när man surfar i mobilen, så det är inte av elakhet som man skriver ett inlägg för att favorita.
    Då kanske man kan favorita när man kommer hem, bara att kolla vad tråden heter och söka på det på datorn och sedan favorita. Blir så många onödiga tomma inlägg, när vi bara vill ha bilder på tårtor här inne.

Vill såklart inte göra ett bara "skrivinlägg" själv för att jag svarar... Så jag lägger in en bild på samma gång!

Kanske redan har lagt in denna?? 

Hallonmousse och glasscrème. 
  • perniebernie

Här är lite tårtor jag glömt lägga ut här!

Ninjagotårta till Max som fyllde 6 år, till familjefikat

Hallonmousse och husvagnsfluff, täckt med marsipan

Ninjagotårta 2, även den till Max fast till kalaset för släktingarna

Även den tårtan består av hallonmousse och husvagnsfluff, täckt med sugarpaste

Från sidan, tårtan är gjord av Lego ;)

Tre pokertårtor till pokerspelande 30-årig tjej :)
    Hennes favorithand är AQ i spader

Gjord som en klassisk prinsesstårta men täckt med sugarpaste
    Dekorationer i SP

Även den här som klassisk prinsesstårta

Devils food cake med mjölkchokladmousse och vit chokladmousse

Nightmare before christmas-tårta

Hallonmousse och dumlefluff, täckt med SP och dekorationer i SP

Se fler bilder på bliminjast.se/
    Bli min gäst på bliminjast.se/
  • ulle85

Råkade klicka in på denna tråden... Oj va duktiga ni är!! Önskar att ja kunde göra så fin tårta till min son när han fyller 1 år... Helt fantastiska tårtor och bakelser!!

• kanske en till

Hej! Har länge "tjuvläst" i tråden men inte vågat lägga in några bilder.. Nu tar jag dock mod till mig =D!

Kakmonstertårta med skogsbärmousse och riesenfluff. Ljusa glutenfria bottnar. Täckt och dekorerad med mmf, marsipan samt sp.

Till min brorsdotter på 1 års dagen. Ljusa bottnar, fylld men dumlefluff och hallonmousse. Täckt och dekorerad med mmf, marsipan samt sp.

Hello Kittytårta. Ljusa bottnar, fylld men dumlefluff och hallonmousse. Täckt och dekorerad med mmf, marsipan samt sp.

Spindelmannentårta. Dumlefluff, jordgubbsmousse och glasskräm (sonen fick välja fritt). Ljusa glutenfria bottnar. Täckt och dekorerad med mmf, marsipan samt sp.

• Skog

Mina första Sp och modellerings tårtor. 

Tanken - 3 födelsedagsbarn, 3 modelleringar som passar ihop med personerna, anna älskar melon, andreas gillar att spela wii, oskar tränar mycket. 
    MELON, WII KONTROLL, HANTEL! 
    Allt jag skapar finns i min blogg, välkomna in viktoriahelena.wordpress.com
Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna