• Ankmor

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Välkommen till Tårttrådens och Cupcaketrådens bildtråd!

Anledningen till att vi i tårttråden endast vill ha bilder här i denna tråden är att det blir så många och vi vill inte missa allt fint som görs.
    Om vi då pratar i denna tråden med, blir det så mycket inlägg och risken att man bläddrar förbi stor.
    Det var just det vi ville undvika genom att starta denna tråden.
    Vänligen respektera detta.

Alla som vill kommentera, berömma eller fråga är hjärtligt välkomna in i stora trådarna

__________________________________________________ ___________________

Om du hjälper någon att lägga in en bild och du märker att någon hunnit posta samma bilder innan dig, anmäl inlägget själv som eget inlägg/dubblett så plockar moderatorerna bort det utan att du får en varning.
    Det är bara onödigt att samma bild kommer med mer än en gång.

Vill du ha en bild inlagd, säg helst till i aktuell stor tråd, så kan den som tänker lägga in bilden meddela det - också detta för att spara upprepningar och dubletter i denna tråd.
    __________________________________________________ ___________________

Tidigare trådar:
    Bildtråd nr 1
    Bildtråd nr 11
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 23:52
    HÄR är länk till "huvudtråden"...
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50297278.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-07 00:00
    Ny tårttråd!

Tårttråd nr 18
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m66989159.html
  • Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna
  • Boel1

Tårta till min sko-tokiga syster som fyllde 40 år. Skon fick lov att ha stöd under, den vek sig lite. Men blev ganska bra ändå för att vara första gången! Hallonsylt och lime-mousse som fyllning. Grädde runt om eftersom hon gillar grädde!
     På övre bilden har jag gjort en stickning av hallon- och kolasnören! De gick sönder ganska lätt, så det tog tid, men var kul att göra. Hon är alltså handarbetstokig också!
  • SockerStinn

Banansockerkaka med hallon/blåbär/vaniljkräm (mjölk, ägg, nöt-fri). Skulle bara varit hallon med lite vanilj, men 2 pkt hallon räckte inte till wilton hjärtform, så jag fick slänga i lite extra av det jag hade hemma

(Bilen är en leksak, men det syns väl rätt tydligt) 

Första gången jag spritsat, så jag är ändå nöjd med gräset. Sen var jag lite slarvig med detaljerna, men det fick bli så denna gången om det skulle bli någon tårta alls. Och det ville jag ju Solig
  • LovisaTilda

De senaste tårtorna :) 

Ljusa bottnar, hallonmousse och glasscreme. Täckt och dekorerad med sp. Ansiktet på smurfan är av marsipan. Kantdekorationen är sockerkulor.

Ljusa, hembakta bottnar, hallonmousse och chokladgrädde. Täckt och dekorerad med sp. Alla mörkblå dekorationer är av marsipan. 

Dotterns prinsesslott :) Har aldrig tidigare testat att göra något liknande. Fick för mig att jag skulle prova rice crispies treat så tornen är gjorda utav detta, och så glasstrutar då ;) I övrigt innehöll tårtan ljusa, hembakta bottnar, blåbärs- och vit chokladmousse. Täckt och dekorerad med sp. Den rosa "sanden" framför porten är strössel. 

carolineskalastartor.blogg.se

Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna