• Ankmor

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Välkommen till Tårttrådens och Cupcaketrådens bildtråd!

Anledningen till att vi i tårttråden endast vill ha bilder här i denna tråden är att det blir så många och vi vill inte missa allt fint som görs.
    Om vi då pratar i denna tråden med, blir det så mycket inlägg och risken att man bläddrar förbi stor.
    Det var just det vi ville undvika genom att starta denna tråden.
    Vänligen respektera detta.

Alla som vill kommentera, berömma eller fråga är hjärtligt välkomna in i stora trådarna

__________________________________________________ ___________________

Om du hjälper någon att lägga in en bild och du märker att någon hunnit posta samma bilder innan dig, anmäl inlägget själv som eget inlägg/dubblett så plockar moderatorerna bort det utan att du får en varning.
    Det är bara onödigt att samma bild kommer med mer än en gång.

Vill du ha en bild inlagd, säg helst till i aktuell stor tråd, så kan den som tänker lägga in bilden meddela det - också detta för att spara upprepningar och dubletter i denna tråd.
    __________________________________________________ ___________________

Tidigare trådar:
    Bildtråd nr 1
    Bildtråd nr 11
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 23:52
    HÄR är länk till "huvudtråden"...
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50297278.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-07 00:00
    Ny tårttråd!

Tårttråd nr 18
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m66989159.html
  • Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna
  • MissMurrig

Okej, årets fulaste tårta! Jag testade massa nya saker,  recept, tekniker mm, och det blev inte jättebra... Men man måste ju testa lite olika för att veta, denna tårtan skulle vi ju äta själva så det gjorde inget att den var lite ful.
    Vi firade min syster, pappa och gammelfaster som alla fyllde år inom 11 dagar om varandra.
    Den nedre tårtan är ljus botten (den bästa bottnen jag gjort, jättebra recept), jordgubbscreme och vaniljcreme, spacklad med grädde och täckt med marsipan dekorerad med sp.
    Den övre tårtan hade en chokladkolakake-botten, med smak av kladdkaka och vaniljcreme, spacklad med grädde, täckt och dekorerad med sp.

• Piebald

Påsktårta till dagis. Vita bottnar, fylld med Hallon och vitchokladfluff. Täckt med SP sen dekorerad med frosting och SP.

• Gravid 89

Cupcakes med pecannötter, kardemumma, nejlika och kanel.
    Toppingen (misslyckad, hade ingen sprits så jag fick använda en gummihandske ) består av moccasmörkräm. Gott.

• Gravid 89

Tårta till min svägerskas son som fyllt 1 år. Vi firade i Stockholm där de bor, så jag packa lite tårtverktyg men glömde såklart en del hemma. *suck*

Jag hade tyvärr bara med mig två färger, blå och grön, men det fick duga och det gick jättebra. Nallen är färgad och spritsad med kakao. Jag är säker på att nallen hade blivit sååå mycket bättre om inte kopplingen till spritsen hade krånglat, den var svår att hantera utan åtdragaren. Nallebjörnen fick ett "nöd-ansikte" gjort utav godisbitar.
    Ser redan fram emot att nästa gång få göra en nalle för det var väldigt kul annars att spritsa den!

• LindaB78

Tårtor till en 60-årsfest
    Fyllning chokladmousse med en skvätt rom, hallonmousse, chokladbotten och topp, spacklad med smörkräm. täckt av sp ( och några dekorationer i fp)

• THEA och Grodan

Till en 10-åring där mamman önskade sig en little pets, hon gör själv tårtan

♥ Tilde 980430 ♥ Alexander 070818 ♥
  • Gravid 89

Dagens Cupcakes till familje-fikat:

Snabba, säkra och goda Cupcakes för oväntade gäster!

• salsajenny

Helgens två tårtor, trädgårdstårtan innehåller blåbär/marsan och glasskräm, och den andra (starkt inspirerad av nån här i bildtråden, ursäkta mitt dåliga minne!) jobbfikatårtan innehåller (det som fanns hemma vid tillfället) vaniljkräm och vaniljkräm/grädde/jordgubbssylt. Båda täckta och dekorerade med hemmagjord sp.

• Mael

Oliver 6 år: Ljus botten, jordgubbsyllt, vaniljkräm, grädde. Täckt och dekorerad med marsipan.

Elis 2 år: Ljus botten, geishafluff, hallonmousse. Täckt och dekorerad med marsipan.

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna