• Ankmor

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Välkommen till Tårttrådens och Cupcaketrådens bildtråd!

Anledningen till att vi i tårttråden endast vill ha bilder här i denna tråden är att det blir så många och vi vill inte missa allt fint som görs.
    Om vi då pratar i denna tråden med, blir det så mycket inlägg och risken att man bläddrar förbi stor.
    Det var just det vi ville undvika genom att starta denna tråden.
    Vänligen respektera detta.

Alla som vill kommentera, berömma eller fråga är hjärtligt välkomna in i stora trådarna

__________________________________________________ ___________________

Om du hjälper någon att lägga in en bild och du märker att någon hunnit posta samma bilder innan dig, anmäl inlägget själv som eget inlägg/dubblett så plockar moderatorerna bort det utan att du får en varning.
    Det är bara onödigt att samma bild kommer med mer än en gång.

Vill du ha en bild inlagd, säg helst till i aktuell stor tråd, så kan den som tänker lägga in bilden meddela det - också detta för att spara upprepningar och dubletter i denna tråd.
    __________________________________________________ ___________________

Tidigare trådar:
    Bildtråd nr 1
    Bildtråd nr 11
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 23:52
    HÄR är länk till "huvudtråden"...
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50297278.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-07 00:00
    Ny tårttråd!

Tårttråd nr 18
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m66989159.html
  • Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna
  • SockerStinn

Chokladbottnar, hallon och hallonfluff-fyllning, täckt ed smörkräm. Dekorationer i marsipan (rosor i smörkräm).

• Angel13

en folka buss :) Vaniljbottnar, jordgubbsmousse med färska jordgubbar, ett lager jordgubbskompott, lemoncurdmousse. Släpet är glutenfritt med samma fyllningar. Spacklade med jordgubbsfrosting, täckta med sp.
  • Cerrgweni

Fick en beställning på en svart ponny..
    Här blev min tolkning.. Jag hade velat ha den lite mera söt och snäll till utseendet...men den ser mest galen och lite arg ut typ.. Jaja.
    Hon som skulle ha den blev väldigt glad i alla fall!

Ljusa bottnar med pollyfluff och hallonmousse.
    Spacklad med smörkräm och täckt med sugarpaste!      

• Zelmilainen

vanliga bottnar färgade blå. fyllda med hallonmousse och mosad banan. spacklade med grädde, täckta och dekorerade med egengjord sp. det var dessa jag menade som svettades så mkt, man ser på "leo" att den sjunkit ihop på högersidan... :-/

vanliga bottnar färgade blå. fylld med riesenfluff, rabarberkombott och jordgubbsmousse/skivade färska jordgubbar. spacklad med grädde, täckt och dekorerad med sp samt kristyr. denna blev mkt uppskattad av samtliga. tom min morbror som ej äter tårta åt en rejäl bit, haha. 

nehepp...
  • Angel13

Vitchokladbottnar, skogsbärskompott och mousse, vitchokladmousse, spcklad med vitchokladfrosting. Tckt och dekorerad med wiltons sp.

Vitchoklad cupcakes fyllda med skogsbärskompott, lemoncurd frosting. Dekorerade med sp rosor och citronmeliss. 

• Alfonsina

Min systerdotter fyllde två år och min syster önskade en Barba-Lala. Så var "tvungen" att göra min första figurtårta, det var ju skoj! Ljusa bottnar, fylld med vit chokladganasche och citronmousse, spacklad med citronsmörkräm och täckt med 50/50 sp och marsipan.

Eftersom systeryster beställde tårtan fick hon göra det jobbiga; färga och kavla.

• smörblomman81

Bakat igår och dekorerat idag.
    Manchester tårtan är fylld med jordgubbsmousse och glasscreme, spacklad med grädde och täckt med sp. Bottnarna är glutosfria.

Bil tårtan är fylld med hallonmousse  och vitchokladfluff. Spacklad med grädde täckt med sp och dekorerad med sp och marsipan.
  • Hygea

Temat skulle vara rosa, blommor, glitter och sommar. Jag älskar när jag får fria händer  

ೋღ Linnéa -041010 ღ Isaac -070812 ღೋ Hygea.blogg.se/
  • Boel1

Experimenttårta, hittade en gammal form som man egentligen ska gjuta choklad i , och det blev riktigt fina prästkrage-liknande blommor. Sen misslyckades jag med "målningen", tänkte ha lite svag grön färg på dem men det blev sådär...  Provade nya bladutstickare, och det blev bättre än jag trodde! 
     Fyllning vaniljmousse och hallon.
Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna