BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna
Två studenttårtor. Ljusa bottnar, jordgubbsmousse, vaniljmousse, spacklad med gräddig smörkräm, täckt m sp. Rosor och bokstäver av fp. Spritsning av kristyr.
Två studenttårtor. Ljusa bottnar, jordgubbsmousse, vaniljmousse, spacklad med gräddig smörkräm, täckt m sp. Rosor och bokstäver av fp. Spritsning av kristyr.
Mormors 90-års tårta med ljusa bottnar, citronmousse, rårörda hallon, spacklad med grädde, täckt med sp. Ovanpå är en ganache av Valrohna choklad och så färska bär. Det är nog by far den godaste tårta jag någonsin gjort!
Den här tårtan är helt och hållet inspirerad av Grymt sa grisen's tårta lite högre upp i BT. Det var så himla smart gjort med griffeltavlan och böckerna. Jag hade funderat så länge på vad jag skulle göra till äldsta sonens skolavslutning med klassen. Tack snälla Grymt sa grisen!
Jag gjorde kladdkakebotten där receptet är Leilas brownies, något jag fick tips om härinne. Spacklad med grädde och så täckt med sp.
Mitt söta mellanbarn fyllde 10 år i lördags och inget annat önskades än en COD tårta Hmm jag var lite kluven inför att göra en krigstårta..men landade in på en i alla fall fast användandes ett oblat.
Louis Vuitton väska på en våningstårta. Allt är chokladbottnar med daimfärskostcreme täckta med chokladsp, även väskan.
Liten Wilmas födelsedagstårta med ljusa bottnar, jordgubbsmousse, vaniljmousse, spacklad med grädde, täckt med sp, dekor av mp och fp
Bröllopstårtor med ljusa bottnar, rårörda hallon, vaniljmousse, spacklade med grädde, täckta med sp, all dekor av fp
Doptårtor till Liam med ljusa bottnar, jordgubbsmousse, vaniljmousse och spacklade med marängsmörkräm. Täckt m sp, dekor i sp utom baby Converse skorna som är gjorda i mp/fp.
Hello Kitty tårta med chokladbottnar, hallonmousse, citronmousse, spacklad m chokladganache, täckt m sp. Dekor av sp och kristyr.