-
-
Åsså cc:n
-
Super Mario Bros med Princess Peach. Vet inte om det var pappan eller barnet som ville ha den här tårtan mest
Ljusa bottnar, jordgubbsmousse, vaniljmousse, spacklad m vaniljsmörkräm, täckt m sp. Figurer i gumpaste.
-
Å en Mumin och Lilla My-tårta med chokladbottnar, chokladmousse, hallonmousse, spacklad m chokladgrädde, täckt m sp. Figurer av gumpaste och spritsad m kristyr.
-
Äpple och kanel cupcakes med äpple frosting till lördagsfikat
Åsså några choklad cupcakes också
-
Min tur att ta med fredagsfika till jobbet. Hallonfyllda choklad cc's med vitchoklad- resp mörkchoklad frosting.
-
Vitchokladfrostingen var suveränt god!
-
Tårta till en extremt ungdomlig 80-åring som jobbat med parfym på NK hela livet. Hon går alltid i högklackat..
Glutenfria chokladbottnar med rårörda hallon och choklad mousse. Täckt med sp. Dekoren mestadels gjord i sugardough.
-
-
Första gången jag gjorde en helt vanlig prinsess-tårta. Eller i alla fall vad många tror kallas prinsesstårta
Jordgubbssylt, vaniljmousse och spacklad med grädde. Täckt med ny sp, PME, som trots att jag fodrat med olja ändå smälte
Jag kommer i fortsättningen använda Ballinas som aldrig smälter, oavsett vad man spacklar med.
-
En jäääääättestor tårta till en 30-års fest med 150 gäster och Bond-tema
Understa mäter 43x43 cm, mellersta 33x33 cm och översta 22x22 cm... Ljusa bottnar, chokladmousse, passionsfruktsmousse, spacklad med gräddig smörkräm, täckt med sp.
-
Har problem med att ladda upp bilder helt plötsligt, så endast en närbild av den översta tårtan laddades upp, men fler bilder finns i min blogg.
-
Vår jultårta till vår lilla förjul. Pepparkaksbotten och mandelgrädde. Täckt med sp. Jag har målat kanterna med guldfärg.
-
Knasig tårta jag gjorde till en tandläkare som fyller år
Chokladbottnar med sex lager choklad-kaffemousse varvat med rårörda hallon. Spacklad med moccasmörkräm och täckt med sp. Dekor i sp.