• Ankmor

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Välkommen till Tårttrådens och Cupcaketrådens bildtråd!

Anledningen till att vi i tårttråden endast vill ha bilder här i denna tråden är att det blir så många och vi vill inte missa allt fint som görs.
    Om vi då pratar i denna tråden med, blir det så mycket inlägg och risken att man bläddrar förbi stor.
    Det var just det vi ville undvika genom att starta denna tråden.
    Vänligen respektera detta.

Alla som vill kommentera, berömma eller fråga är hjärtligt välkomna in i stora trådarna

__________________________________________________ ___________________

Om du hjälper någon att lägga in en bild och du märker att någon hunnit posta samma bilder innan dig, anmäl inlägget själv som eget inlägg/dubblett så plockar moderatorerna bort det utan att du får en varning.
    Det är bara onödigt att samma bild kommer med mer än en gång.

Vill du ha en bild inlagd, säg helst till i aktuell stor tråd, så kan den som tänker lägga in bilden meddela det - också detta för att spara upprepningar och dubletter i denna tråd.
    __________________________________________________ ___________________

Tidigare trådar:
    Bildtråd nr 1
    Bildtråd nr 11
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 23:52
    HÄR är länk till "huvudtråden"...
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50297278.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-07 00:00
    Ny tårttråd!

Tårttråd nr 18
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m66989159.html
  • Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna
  • Missy Cat

Äääääntligen var det semester!
    Jag bjöd arbetskamraterna på en liten "semestertårta", inget avancerat och tidskrävande men gott
    http://www.familjeliv.se/hem/missy_cat/gallery/phpmcwkou.jpg
    Ljusa glutenfria bottnar, vaniljcreme och jordgubbar, polly ganache, spacklad med grädde, täckt med sp, dekorerad med sp och smörcreme

♥ (¯`°?.¸ ♥ LindaRunn.blogg.se ♥¸.?°´¯) ♥
  • dumleklubben

Jag menar inte att vara elak men jag måste bara fråga. Väldigt många tårtor i den här tråden ser otroligt plastiga ut. Vad är det ni använder? Är det gott eller mest prydnad? Innehåller det inte en massa konstiga färgämnen osv??

• Ankmor
    dumleklubben skrev 2010-07-30 23:04:12 följande:
    Jag menar inte att vara elak men jag måste bara fråga. Väldigt många tårtor i den här tråden ser otroligt plastiga ut. Vad är det ni använder? Är det gott eller mest prydnad? Innehåller det inte en massa konstiga färgämnen osv??
    Läst TS
    Tomt här just nu...
  • Ankmor

SemesterCCs/muffins till jobbet.
    Ingen fyllning toppad med passionsmousse (tårtdecorpulver&grädde), kristyrfjäril.

(klicka för större bild)
    SemesterCCsSemesterCCs

Tomt här just nu...
  • Lenilus

Ljusa bottnar, Daimfluff med Daimkross, vaniljcreme och hallon. Spacklad med chokladsmörkräm, täckt med sp, dek med sp, fp och kristyr

Blixten McQueen, ljusa bottnar, jordgubbsmousse och chokladmousse, spacklad med chokladsmörkräm. Täckt med marsipan. Dek med sp och fp

Bröllopstårta med pioner. Ljusa bottnar, hallonmousse & limemousse, spacklad med vaniljsmörkräm. Täckt och dek med sp.

Bröllopstårta med renoveringsstema, då brudparet är känt för att alltid renovera sitt hus, som är målat svart. Chokladbotten, övre och undre delen Geishafluff och vit chokladganache, mellandelen chokladganache & nougatcreme. Spacklad med chokladsmörkräm.

Lila/vitt/silver bröllopstårta med hallonmousse & Geishafluff. Spacklad med chokladsmörkräm. Täckt och dekorerad med sp.

Rosa/aubergine bröllop med "Mirandanallar" iklädda en imitation av brudparets kläder. Tårtan är rosa rakt igenom, spackling, bottnar och fyllning. Hallonmousse & vaniljpannacotta, spacklad med vaniljsmörkräm och täckt och dekorerad med sp och sockerkulor. Den här tårtan var sååå sjuuukt tung, vi uppskattade att den vägde ca 30 kilo, understa tårtan är 35 cm/diameter.

• Egensinnig

Så nu har Pippi hamnat på en tårta! Blåbärs mousse o vit chokladfluff. Spacklad med smör/creamcheese/vit choklad, täckt m SP.

Matilda, Matilda........
  • Gravid 89

Min första trevåningstårta.

Första bilden på tårtan, i nattljus och utan blixt.
    Färgerna blev riktigt skumma, men jag gillade själva bilden på något sätt.

Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna